تغذیه مناسب در فصل امتحانات به تمركز و یادگیری دانش‌آموزان كمك می‌كند

۱۳۹۰/۰۲/۲۹ - ۱۳:۳۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۲۹۰
تغذیه مناسب در فصل امتحانات به تمركز و یادگیری دانش‌آموزان كمك می‌كند
دانش‌آموزان می‌توانند با تغذیه مناسب و استراحت كافی بازده فكری خود را افزایش دهند.
به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از وب دا،  مسعود كیمیاگر متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: دانش‌آموزان و والدین باید توجه داشته باشند كه بدن در طول سال‌ها باید تغذیه متعادل و مناسبی داشته باشد و از چهار گروه غذایی گوشت، حبوبات و تخم‌مرغ، سبزیجات و میوه‌ها، شیر و لبنیات و نان غلات استفاده كنند.

وی با اشاره به این كه میوه و سبزی در سلامت فكر نقش مهمی دارد، افزود: موادی كه دارای سیتین هستند مانند زرده تخم مرغ، بادام زمینی، گردو و جوانه‌ها در تكامل مغز و سلول‌های مغزی بسیار مؤثر هستند و مصرف آنها در فصل امتحانات به دانش‌آموزان توصیه می‌شود.

كیمیاگر نقش مواد مغذی در كاهش استرس دانش‌آموزان در دوران امتحانات را بسیار مهم دانست و گفت: تحقیقات نشان می‌دهد كه حافظه كوتاه مدت با خوردن مواد قندی ارتباط دارد و بهتر است دانش‌آموزان از صبح امتحان مواد قندی كه سریع آزاد می‌شوند مانند آب میوه، عسل، مربا، و چای شیرین مصرف كنند.

این متخصص تغذیه با اشاره به این كه در فصل امتحانات؛ دانش‌آموزان دچار استرس می‌شوند، افزود: تغذیه مناسب دانش‌آموزان، نقش مهمی در پیشگیری از استرس در آنان دارد و موجب آرامش آنها می‌شود.

وی افزود: غذاهایی مانند سوپ جو و همچنین كاهو، شیر، دوغ و ماست حاوی لاكتوسین هستند كه این ماده خاصیت آرامش بخشی دارد و توصیه می‌شود شب قبل از امتحان از این گروه مواد غذایی مصرف شود زیرا باعث كاهش استرس در دانش‌آموزان می‌شود.

دكتر كیمیاگر به دانش‌آموزان توصیه كرد: از مصرف زیاد قهوه و چای پررنگ، خودداری كنند و مصرف روزانه یك لیوان شیر را برای ایجاد آرامش در طول دوران آمادگی برای امتحان فراموش نكنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز