در گفت و گو با برنا عنوان شد

مردم محور اصلی کاهش خسارات در برابر حوادث

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۱:۳۹:۰۰
کد خبر: ۷۶۴
مردم محور اصلی کاهش خسارات در برابر حوادث
معاون آمادگی و مقابله با حوادث سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مردم با فراگیری آموزش های لازم می توانند درصد خسارات وارده از حوادث طبیعی را کاهش دهند.
مرتضی اکبرپور در گفت‌‎وگو با خبرنگار اجتماعی برنا با اعلام این مطلب افزود: تمام دنیا بحث حوادث طبیعی و چگونگی ایجاد ایمنی بیشتر در برابر آن را به صورت یک راهکار برای پیشبرد در برنامه های خود قرار داده و محور اصلی را نیز خود مردم عنوان کرده اند. 

معاون آمادگی و مقابله با حوادث سازمان مدیریت بحران کشورادامه داد: به عنوان مثال مهم است که بدانیم یک فرد برای سکونت در یک خانه آیا ایمنی ساختمان را نیز در نظر می گیرد یا فقط قیمت و سایر موارد ابتدایی ملاک شخص است. 

این مقام مسئول اذعان داشت: اگر این فرهنگ در جامعه ما رواج پیدا کند که مردم خود، راهنما و مربی مراقبت از جان و مال خود از بلاهای طبیعی بویژه زلزله باشند این حرکت آغاز ارتقای ایمنی در برابر حوادث جامعه خواهد بود. 

وی ادامه داد: مردم اگر خود همکاری ها و هماهنگی های لازم را برای آموزش و فراگیری اطلاعات مقابله با حوادث طبیعی نخواهند بیاموزند، مسئولان و سازمان ها هر چه تلاش کنند ثمری نخواهد داشت. 

معاون آمادگی و مقابله با حوادث سازمان مدیریت بحران کشور گفت: رسانه می تواند در پیشبرد این امر به سازمان های مربوطه کمک کند و به مردم انگیزه بدهد و آنها را نسبت به محل زندگی و ایمنی ساختمان آگاه کند و راهکارهای ایمنی را از طریق ارتباط با کارشناسان به مردم منعکس کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز