وزیر امور خانواده و زنان سومالی از کمک‌های بشردوستانه به کشورش تقدیر کرد

۱۳۹۰/۰۶/۲۸ - ۱۳:۳۷:۱۸
کد خبر: ۷۷۳۲۹
وزیر امور خانواده و زنان سومالی از کمک‌های بشردوستانه به کشورش تقدیر کرد
وزیر امور خانواده و زنان سومالی و کاردار اول سفارت این کشور در تهران از کمک‌های بشردوستانه و فعالیت‌های عام‌المنفعه جمعیت هلال‌احمر ایران در سومالی تقدیر کردند.
به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر، خانم مریم اویس وزیر امور خانواده و زنان سومالی و آقای خلیف کدیه موسی کاردار اول سفارت این کشور در تهران امروز ،27 شهریور، با حضور در ساختمان صلح جمعیت هلال‌احمر ایران و دیدار با مظفر رئیس سازمان امداد و نجات، محمدی عراقی مدیرکل امور بین‌الملل و رافع مشاور امور زنان و خانواده رئیس جمعیت هلال‌احمر از کمک‌های بشردوستانه و فعالیت‌های عام‌المنفعه جمعیت هلال‌احمر ایران در سومالی تقدیر و تشکر کردند.

وزیر امور خانواده و زنان سومالی در این دیدار با اعلام قدردانی مردم و دولت کشورش از کمک‌های جمعیت هلال‌احمر ایران افزود: شما این احساس امنیت را در ما ایجاد کردید که در صورت وقوع هر حادثه دیگر در کشورمان به ما کمک خواهید کرد.

خانم اویس تصریح کرد: در بازدید از اردوگاههای جمعیت هلال‌احمر ایران در موگادیشو متوجه شدم که وضعیت مردم اسکان‌داده شده در این اردوگاهها با پیش از اسکان‌شان تفاوتی آشکار دارد و مردم سومالی از این کمک‌ها خوشحال هستند.» کاردار اول سفارت سومالی در تهران نیز دوستی میان مردم ایران و سومالی را رابطه‌ای بسیار قوی دانست و گفت: از جمعیت هلال‌احمر ایران می‌خواهم با افزایش کمک‌هایش از تلف شدن کودکان سومالیایی جلوگیری کند.

کدیه موسی تصریح کرد: ما قصد داریم در مرحله اول از تلفات انسانی در سومالی جلوگیری کنیم و در مرحله دوم مردمان آواره را به شهرها و روستاهایشان بازگردانیم.
وی همچنین اقلام غذایی و دارویی جمعیت هلال‌احمر ایران را بهترین نوع کمک ها برای قحطی‌زدگان سومالیایی دانست.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشورمان نیز تصریح کرد با اعلام اقلامی که زنان و کودکان سومالیایی نیاز دارند جمعیت هلال احمر ایران می‌تواند این کمک‌ها را با کیفیت بهتر و کمیت بیشتر روانه سومالی کند.

مظفر افزود: جمعیت هلال احمر ایران دفترچه هایی را آماده کرده است تا با بازگشت خانواده‌های آواره به شهر و روستای خود، آذوقه مورد نیاز آنها تا سه ماه آتی به آدرس‌شان فرستاده شود.

مشاور امور زنان و خانواده رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز در این دیدار درد و مشکلات مردم سومالی را دغدغه و نگرانی مردم ایران دانست و افزود: وسعت این درد به اندازه‌ای است که رهبر معظم انقلاب علاوه بر کمکی که خود به قحطی‌زدگان سومالیایی کردند بر استمرار کمک از سوی مردم ایران نیز تاکید داشتند.

گفتنی است که جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تاکنون چهارده محموله غذایی، دارویی و زیستی را برای قحطی‌زدگان سومالیایی ارسال کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز