رییس جمهور در دیدار با رییس مجلس سومالی:

همبستگی كشورهای اسلامی لازمه مقابله با افراط ‌گرایی است

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۶:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۰
همبستگی كشورهای اسلامی لازمه مقابله با افراط ‌گرایی است
دکتر احمدی نژاد در دیدار رییس مجلس سومالی مقابله با جریانات افراطی به نام اسلام و مقدسات به اقدامات پلیدی دست می زنند را نیازمند همبستگی اعتقادی و فرهنگی كشورهای اسلامی است.
به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، رییس‌جمهور اسلامی ایران در دیدار شریف حسن شیخ آدم با تاكید بر اینكه جمهوری اسلامی ایران از پیشرفت و تثبیت امنیت و صلح در سومالی حمایت می‌كند، اظهار داشت: اقدامات ضد انسانی جریان افراط‌گرای تحت حمایت و پوشش سیاسی قدرت‌های مستكبر و فاسد جهانی صورت می‌گیرد ،تحركات جریانات افراطی منحصر به سومالی نیست بلكه در نقاط مختلف جهان از جمله در افغانستان و پاكستان نیز مشكلاتی ایجاد كرده است.

رییس جمهور با تاكید بر اینكه به واسطه ایستادگی ملت‌ها تمام  جریانات افراطی و اربابان آن در حال افول و اضمحلال است ،گفت: باید با دقت ،‌حكمت و برنامه‌ریزی با اینگونه جریانات كه تحت حمایت كامل سلطه‌گران هستند، مواجه شد.

احمدی نژاد در ادامه لزوم افزایش همكاری‌های نزدیک مجالس دو كشور را در توسعه روابط آنها مورد تاكید قرار داد و گفت : دولت ایران از همكاری و ارتباط نزدیک مجالس دو كشور حمایت و پشتیبانی می‌كند و آن‌را در تقویت همكاری‌های دو ملت موثر می‎داند.

شریف حسن شیخ آدم رییس مجلس سومالی نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از اوضاع داخلی كشورش و نیز ملاقات‌های دو جانبه خود در ایران گفت: سومالی از پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌كند و آن را پشتوانه‌ای برای خود و جهان اسلام می‌داند.

وی وضعیت ناامنی در سومالی را حاصل دخالت‌های بیگانگان دانست و گفت: بیگانگان همواره به دنبال تضعیف مسلمانان و اسلام بوده‌اند و با توجه به اینكه سومالی كشوری كاملا اسلامی است و صد در صد جمعیت آن مسلمان است، دشمنان با ایجاد ناامنی ناراحتی خود را از اسلام نشان می‌دهند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز