در حاشیه جشنواره خوارزمی

مخالفت رییس‌جمهور با استیضاح غیرقانونی وزیر راه

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۲۱:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۱۳
مخالفت رییس‌جمهور با استیضاح غیرقانونی وزیر راه
مصاحبه رییس‌جمهور در حاشیه بیست و چهارمین جشنواره خوارزمی در خصوص عملکرد مجلس

«برای دیدن فیلم کلیک کنید»


به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، محمود احمدی نژاد در حاشیه بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در جمع خبرنگاران در سؤالی راجع به استیضاح وزیر راه ضمن تبریک ایام دهه فجر به ملت ایران گفت: همانطور که گفتید استیضاح اتفاق افتاد و چند نکته مهم در این رابطه وجود دارد.

وی ادامه داد: نکته اول درباره دهه فجر است. معمولا خادمان مردم کار می کنند و یک سال تلاش بی وقفه دارند و در ایام دهه فجر که فرا می رسد، همه کسانی که حتی منتقد دولت هستند، انتقادها را کنار گذاشته و از کسانی که یکسال شبانه روزی در خدمت مردم بودند، تشکر می کنند.

رییس جمهور تصریح کرد: در روز اول دهه فجر هدیه ای به دولت داده شد و بهترین وزیر دولت را گرفتند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه نکته دوم درباره خود بحث استیضاح است، گفت: 10 روزی که در قانون اساسی پیش بینی شده، حق وزیر است و نمی شود با قانون عادی این حق را ضایع کرد.

وی ادامه داد: اگر اسامی استیضاح کنندگان تغییر می کند، از هر روزی که این تغییر اتفاق می‌افتد، وزیر 10 روز مهلت دارد تا ببیند با چه کسانی طرف است و حرفشان چیست.

رییس جمهور تصریح کرد: تا روز آخر 5 لیست ارایه شد و حتی روز آخر نیز لیست امضاکنندگان عوض شد و به نظر ما استیضاحی که انجام شد، غیرقانونی است.

احمدی نژاد تصریح کرد: می توانستند این استیضاح را به بعد موکول کنند. یعنی روز آخر که اسامی داده شد، وزیر می توانست 10 روز وقت داشته باشد و بعد از دهه فجر وزیر هم می رفت و پاسخ می داد.

وی با بیان اینکه نکته بعدی درباره مطالبی است که در جلسه استیضاح مطرح شد، اظهار داشت: اگر این مطالب به عنوان ایراد به وزیر مطرح شده، صد برابر آن به استیضاح کنندگان وارد است. چرا که شاید در طول انجام یک پروژه مشکلاتی به‌وجود بیاید و وظیفه وزیر نیز همین است که آن را برطرف کند.

رییس جمهور ادامه داد: این طور نیست که در انجام کارها مشکلی پیش نمی آید و نقش وزیر این است تا مشکل را پیدا کرده و رفع کند.

محمود احمدی نژاد در مورد ادامه راه و آینده وزارت راه و ترابری نیز گفت: بنده تصمیم داشتم موضوع استیضاح را به طور جدی پیگیری کنم، چرا که این کار خلاف قانون انجام شد. اما چون در قانون برنامه پنجم دولت موظف است تعداد وزارتخانه ها را کاهش داده و به 17 وزارتخانه برساند و ما به این رسیدیم که وزارت راه را در وزارتخانه های زیربنایی ادغام کنیم از این کار منصرف شدم وگرنه این موضوع قابل پیگیری بود.

رییس جهور با بیان اینکه نکته دیگری که در جریان استیضاح مطرح بود، عملکرد مجلس است، اظهار داشت: در آینده ای نزدیک درباره نقش و عملکرد مجلس با مردم صحبت می کنم.

وی همچنین درباره جایگزین بهبهانی در وزارت راه نیز خاطر نشان کرد: همانطور که گفته شد وزارت راه باید ادغام شود و مسیر خود را طی کند و اگر سرپرستی هم معرفی شود، موقتی است.

احمدی نژاد در رابطه با ارایه لایحه بودجه سال 90 نیز تصریح کرد: لایحه برنامه پنجم را اخیرا تحویل ما داده اند و این مستلزم آن است که تمام ابعاد بودجه مورد بازنگری قرار گیرد، گرچه ما چارچوب اصلی آن را قبلا تهیه کرده بودیم، اما بسیاری از آن دچار تغییر و تحول می شود.

وی افزود: دولت مشغول انجام این کار است و به امید خدا بودجه ای قوی و منطبق با برنامه پنجم ارایه می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز