رییس جمهور در جمع فرهیختگان استان مازندران:

خون دانشمندان ایرانی را به حساب عناصر اصلی شورای امنیت می گذاریم

۱۳۸۹/۰۹/۱۰ - ۱۵:۰۵:۰۰
کد خبر: ۷۰۸۵
خون دانشمندان ایرانی را به حساب عناصر اصلی شورای امنیت می گذاریم
احمدی نژاد گفت: بدانند ما خون دانشمندان مان را به حساب عناصر اصلی شورای امنیت می گذاریم و باید این را هم بدانند وقتی ملت ایران حرفی را می زند پای آن حرف می ایستد تا آن را به کرسی بنشاند.

به گزارش خبرنگار اعزامی برنا به مازنداران، محمود احمدی نژاد در آخرین برنامه از سفر دو روزه خود به این استان در دیدار جمعی از منتخبین و فرهیختگان مازندرانی در سخنانی از مردم مازندران به خاطر همه مجاهدت ها و فدارکاری هایشان در طول تاریخ تشکر کرد و گفت: اگر بخواهیم این مجاهدت ها را تنها فهرست وار بیان کنیم ساعت ها طول می کشد.


وی افزود: امروز باید ایران را بسازیم و ساختن ایران به معنای برافراشتن پرچم یگانه پرستی و عدالت در جهان و نجات بشریت است.


رییس جمهور با اشاره به اینکه ساختن ایران به معنای ارایه الگو برای بشریت است تصریح کرد: هر قدمی که ایران رو به جلو بر می دارد اثباط ضعف مستکبرین و قوت خداپرستان است.


احمدی نژاد خاطر نشان کرد: امروز ایران تنها یک جغرافیای محدود نیست و مرز ها در برابر ایران برداشته شده اند، ایران در سراسر دنیا تبدیل به ملتی عزت مند و بزرگ شده است.


احمدی نژاد اظهار داشت: بسیاری از سران کشورهای دنیا به من گفته اند که ما امروز به طور مداوم اخبار ایران را رصد می کنیم. چرا که امروز ایران در کانون توجه دنیا قرار دارد.


وی همدلی را از عوامل مهم در ساختن کشور دانست و خاطر نشان کرد: باید با کار و تلاش ایران را به نقطه اوج پیشرفت و سازندگی برسانیم و در این راه کاری سختی و تلاشی پیگیر مورد نیاز است.


ریس جمهور ادامه داد: ما باید مانند گذشتگان خود که در دوره ای ثانیه ها را غنیمت می شمردند و کار و تلاش زیادی برای آبادانی این کشور داشتند کار کنیم.


احمدی نژاد با بیان اینکه باید ایران را بر پایه توکل و ایمان به خدا بسازیم، تصریح کرد: بدون توکل هیچ امید و انگیزه ای برای سازندگی و کار وجود ندارد.


وی با اشاره به اینکه باید ایران را بر پایه عدالت بسازیم، خاطر نشان کرد: اگر عدالت در جامعه ای وجود نداشته باشد حق آشکار نمی شود، عدالت مقدمه لازم برای شکوفایی  استعدادها و آغاز حرکت کمال است.


احمدی نژاد با بیان اینکه انسان ها به نسبتی که به عدالت رسیده اند شکوفا می شوند، اظهار داشت: عدالت قله نیست بلکه سکوی پرشی به سمت قله های سعادت و پیشرفت است.


رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید کشور را بر پایه الگوهای خودی بسازیم گفت: باید ببنیم تصویر ما از آینده چیست اگر تصویر را درست در نظر نگیریم به بیراهه خواهیم رفت.


وی در ادامه در طرح این سوال که آیا ما می خواهیم همان راهی را که غرب جلوی پای ما گذاشته ادامه دهیم و آیا می خواهیم به کشوری لیبرال و دارای نظام سرمایه داری تبدیل شویم، اظهار داشت: این طور نیست که هر برنامه اقتصادی ما را به هدف برساند.


رییس جمهور استفاده از الگوی اسلامی ایرانی را حرکت در مسیر ریلی صحیح دانست و با انتقاد از الگوهای رایج در غرب افزود: باید در این باره فکر کنیم و سرمایه کشور را هدر ندهیم.


وی خاطر نشان کرد: امروز در غرب به نام تمدن خانواده ، شخصیت، هویت و عشق انسان ها را نابود کرده اند و به نام دموکراسی و حقوق بشر جوامع را از هم متلاشی ساخته اند.


احمدی نژاد با بیان اینکه حالا که حرکت کشور پرشتاب است ما باید متکی به الگوهای خودمان باشیم، تصریح کرد: هر کاری می کنیم باید برای تقویت الگو و فرهنگ خودمان باشد.


رییس جمهور احترام به بزرگتر ، کانون خانواده و اهمیت آن در جامعه پاکی معنوی و روحی و کسب روزی حلال را از جمله موارد مهم در فرهنگ غنی کشور مان دانست و خاطر نشان کرد: ما با فرهنگمان و تکیه بر آن پایدار و هم هستیم.


وی ادامه داد: همه آرمان های ما در سایه رشد فرهنگی و ارتقای ارزشها اتفاق می افتد.


احمدی نژاد تصریح کرد: من نمی گویم از دستاورد بشر استفاده نکنیم بلکه باید آن را در چارچوب مدل و الگوی خود بیاوریم و امروز ایران را باید در پایه فرهنگ خود بسازیم.


رییس جمهور با بیان اینکه غرب به فرهنگ و آرمان ما غل و زنجیرهای بسیاری را زده گفت: امروز کم کم از این غل و زنجیرها آزاد شده ایم و باید فرهنگ خودمان را تقویت کنیم.


احمدی نژاد در ادمه با اشاره به فرهنگ و اصالت طبیعی و قدیمی استان مازندران خاطر نشان کرد: مازندران این ظرفیت را دارد تا به الگوی سازندگی اسلامی ایرانی تبدیل شود و این انتظار من از مدیران نخبگان و فرهیختگان این استان است. بدانید دولت در این مسیر در خدمت شماست و موانع را از راه شما بر می دارد.


وی با بیان اینکه زمانی ما الگوی تمام عیار هستیم که مدل خوبی به جهان ارایه کنیم، گفت: دشمنی دشمنان همواره با ما بوده و آنها هیچ وقت نمی گذراند به آنها برسیم.


احمدی نژآد افزود: استان مازندران با همت بلند و استوار می تواند به الگوی سازندگی در کشور تبدیل شود.


رییس جمهور با بیان اینکه دشمنان با همت ما مخالفند، گفت: آنها می دانند که هر موقع در تاریخ فرصتی در اختیار ملت ایران قرار گرفته آنها دنیا را فتح کرده اند و برای همین از ابتدای انقلاب که فرصتی تاریخی برای ملت ما به شمار می آمد بر علیه این نظام و مردم آن توطئه و طراحی کردند تا ما را زمین گیر کنند.


وی ادامه داد: اما ملت با هم کلامی، همدلی و پشت سر رهبر بودن تا کنون در برابر این توطئه ها ایستادگی کرده است.


احمدی نژاد تصریح کرد: دشمنان امروز می گویند می خواهیم مذاکره کنیم اما در عمل چیز دیگری را نشان می دهند اما این را بدانند اگر بخواهند در این مسیر بداخلاقی کنند به ضرر خودشان تمام می شود.


وی به اشاره به ترور دانشمندان هسته ای کشورمان را این موضوع را طر احی جدیدی بر علیه ملت ما و برنامه هسته ای کشور دانست و خاطر نشان کرد: آنها قطعنامه ای صادر کرده و ملت ما را تحریم می کنند و در آن قطعنامه نام دانشمندان هسته ای ما را نیز می آورند و به دست سگهای وحشی صهیونیست برای ترور می دهند.


رییس جمهور تاکید کرد: بدانند ما خون دانشمندان مان را به حساب عناصر اصلی شورای امنیت می گذاریم و باید این را هم بدانند وقتی ملت ایران حرفی را می زند پای آن حرف می ایستد تا آن را به کرسی بنشاند.


احمدی نژاد با تاکید بر اینکه این موضوع را تا محاکمه مسوولین این حوادث پیگیری می کنیم گفت: تا قبل از این، این حرف ها را نمی زدیم و کاری نداشتیم اما امروز این حرف را زدیم و پای آن می ایستیم و اجازه نمی دهیم این ها دنیا را به این نحو اداره کنند.


وی تاکید کرد: آنها چاره ای جز تسلیم در برابر ملت و در برابر حق ملت ایران ندارند چرا که امروز حیثیتی برای آنها در دنیا نمانده است.


رییس جمهور با بیان اینکه ملت ایران نشان داده که در مقابل بداخلاقی ها ایستادگی می کند گفت: در دفاع مقدس جوانان ما با دست خالی در برابر تمام قدرت های شرق و غرب ایستادند و آنها را از پای درآوردند. امروز که دشمنان ما ضعیف تر بوده و دستشان از نظام ما کوتاه است آنها همانند خفاش ها کمین کرده و دست به ترور شخصیت های علمی ما می زنند.


وی ادامه داد: بدانند حرکت ما و ملت ما آغاز شده و تا فتح قله های عزت و کمال و پیشرفت ادامه دارد.


گفتنی است در ابتدای این مراسم و پیش از سخنان رییس جمهور جمعی از فرهیختگان و نخبگان استان از جمله بهداد سلیمی قهرمان وزنه برداری کشورمان در زمینه های مختلف فرهنگی، پژوهشی ، ادبی، علمی، آزمایشگاهی، ورزشی، صنعت و معدن دیدگاه های خود را با احمدی نژاد در میان گذاشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز