نشست بررسی وحدت در انتخابات مجلس/۲ و پایانی

اصولگرایان نباید در انتخابات نهم با تصور تقسیم غنیمت‌ها وارد شوند

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۴:۲۱:۰۰
کد خبر: ۵۴۴۰۳
اصولگرایان نباید در انتخابات نهم با تصور تقسیم غنیمت‌ها وارد شوند
آلیا گفت: تب انتخابات به گونه ای شده است که برخی به اسم ولی فقیه آگاهانه یاناآگاهانه خلاف نظر و منویات ایشان عمل می کنند.
فاطمه آلیا نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در نشست وحدت اصولگرایان که در خبرگزاری برنا برگزار شد،درباره اصل تعامل مجلس و دولت گفت: این اصل نه تنها در دوره اصولگرایان بلکه در دوره اصلاح طلبان نیز وجود داشت و ولی فقیه به عنوان چتر محافظ نظام در آن دوران اعلام کردند که من از دعوای بین مجلس و دولت راضی نیستم.

وی اصل تعامل بین مجلس و دولت را موضوعی اساسی عنوان کرد و افزود: اطمینان دارم مشکلاتی که اخیرا به وجود آمده با درایت رهبر فرزانه انقلاب حل می‌شود.

برخی به اسم تبعیت از ولی فقیه به ولایت ضربه می‌زنند

این نماینده مجلس با بیان اینکه با وجود ولایت فقیه در کشور بن بستی نخواهیم داشت ،تصریح کرد: برخی به اسم تبعیت از ولی فقیه به ولایت ضربه می‌زنند. به عنوان نمونه دکتر توکلی و برخی دیگر از همکاران در مجلس تحلیل‌هایی می‌کنند که مثلا ما در شرایط اضطرار به احمدی‌نژاد رای دادیم. این افراد با این ادبیات خود را به قبول نداشتن ولایت محکوم می‌کنند.

وی ادامه داد: کسانی که در آن زمان به احمدی‌نژاد رای دادند با توجه به شاخصه‌هایی که ولایت معرفی کردند رای دادند و اگر کسی در آن شرایط به اضطرار رای داده باید در ولایت پذیری او شک کرد.



در انتخابات مجلس هشتم برخی برای کسب رأی از عکس احمدی‌نژاد استفاده کردند

آلیا با بیان اینکه انسان‌ها به طور کلی میل به قدرت دارند، تصریح کرد: در انتخابات مجلس هشتم برخی افرادی که به احمدی نژاد رای نداده بودند، برای اینکه رای بیاورند عکس رییس جمهور را بالای لیست انتخاباتی خود زدند.

نماینده مجلس نفاق را مهمترین عامل ضربه به جریان اصولگرایی دانست و خاطر نشان کرد: هر کسی طرفدار هر فردی هست آن را شفاف بیان کند.

آلیا ادامه داد:کسانی در طیف اصولگرایی حضور دارند که هر جا که قدرت حرکت کند به آن سمت می روند. مردم چنین چیزی را نمی پسندند.

ولایت مداری مجلس در جریان بانک مرکزی و دانشگاه آزاد زیر سوال رفت

وی در ادامه با اشاره به صحبت بهروز جعفری که گفت اصولگرایی جبهه خط پیروان امام و رهبری است، اظهار داشت: جبهه پیروان خط امام و رهبری بخشی از تفکر اصولگرایی است.این جبهه تاکنون 14حزب داشته که اخیراً با غیر قانونی شدن یکی از آنها از سوی وزارت کشور به 13 حزب تبدیل شدند. طیف اصولگرایی با توجه به شاخص های ارائه شده از سوی رهبری گسترده تر است و منتهی به جبهه پیروان امام و رهبری نمی شود. احزاب دیگری نیز در اصولگرایی وجود دارند که جزو این جبهه نیستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: زمان انتخابات 3 دسته به مجلس راه می‌یابند، یک دسته اقلیت معتدل و افراطی هستند، یک دسته مستقل  و دسته دیگر حاصل تلاش اصولگرایان هستند.

آلیا ادامه داد: ممکن است در بعضی از حوزه های انتخابیه درصدی از اصلاح طلبان و اقلیت سعی کنند برای ورود به مجلس فعالیت کنند و بعضی ها مستقل وارد انتخابات شوند،اما غیر از این دو مورد در بسیاری از حوزه های انتخابیه کشور، اصولگرایان مقبولیت مردمی دارند و وحدت آنها موجب می شود اکثریت مجلس نهم هم از آن اصولگرایان باشد. 

وی با تاکید بر اینکه در بعضی از مواقع انتقاداتی به دولت و مجلس وارد است، یادآور شد: تبعیت کامل مجلس از ولایت فقیه در مواردی همچون بانک مرکزی و وقف دانشگاه آزاد از سوی مردم زیر سوال رفت.

آلیا اظهار داشت:امسال چون منتهی به انتخابات می شود تحلیل ها و گرایشات بعضی از افراد و یا تشکل ها متغیر و ممکن است با  جمع و تفریق هایی گرایشات بعضی متفاوت شود.

بعضی می خواهند به هر وسیله ای نماینده شوند و این نقصی برای جریان اصولگرایی است

وی تاکید کرد: بعضی‌ها می خواهند با هر وسیله ای نماینده شوند که این یک نقص برای تفکر اصولگرایی است. البته رهبر معظم انقلاب در زمان انتخابات به بیان شاخص ها وتوصیه می پردازند و مردم تنها  جمع بندی رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار می دهند.

آلیا با اشاره به پرسش  برخی از خبرنگاران درباره تهیه لیست انتخاباتی از سوی عده ای ، بیان کرد:واقعیت این است که این جریان در طول  دو سال گذشته در جریان های مختلف شروع شده است. به عنوان نمونه حزب آقای باهنر از سال گذشته شروع به تهیه لیست برای انتخابات مجلس نهم کرده است.

وی گفت: وقتی به انتخابات نزدیک می شویم برخی از احزاب تلاش می کنند افرادی را برای انتخابات در نظر بگیرند و بگویند اینها به اهداف ما نزدیک هستند.

آلیا در ادامه به بیان نقش احزاب اصولگرا در انتخابات پرداخت و گفت: من خودم فردی حزبی هستم و از اول عضو حزب بودم. جامعه ما جامعه حزبی نیست در عین اینکه احزاب تلاش می کنند مقبولیت به دست بیاورند اما حزب در جامعه ما نهادینه نشده است.
 
وی با بیان اینکه در زمان انتخابات سهم خواهی شروع می شود، گفت:ماجرای 5+6 سازو کار خوبی نبود اما چاره ای جز آن نداشتیم.

آلیا خاطر نشان کرد: مجلس هشتم در مجموع تنزل داشت. چرا که روی ویژگی ها و شهرت و رای آوری تکیه نشد و در مجموع مجلس هشتم نسبت به مجلس هفتم تنزل پیدا کرد.

اعتقاد به اینکه مجلس نهم می تواند سکوی رای انتخابات ریاست جمهوری باشد، مشکلاتی را پیش آورده است

وی در ادامه اظهار داشت: در میان احزاب اصولگرا، حزب های  با سابقه زیاد  وجود دارد اما معمولا سال منتهی به انتخابات احزابی ایجاد می شوند وجود آنها در کشور اشکالی ندارد.جریاناتی که امسال پیش می آید و روز به روز تشدید می شود بخاطر این است که برخی معتقدند مجلس نهم می تواند یک نردبان و سکوی رای  انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم  باشد.
 
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد:اتفاقات اخیر خوش آیند نبود.اما برای عده ای یوم الانتقام شد. اینکه می گویند کمیته 3 نفره کارایی ندارد درست نیست.کمیته سه نفره ساز وکاری است که رهبری خط آن را ارائه کرده اند. لذا احمدی نژاد نمایندگی انواع تفکرات جامعه را می کند و کمیته 3 نفره کار خود را پیش می برد.
 
آلیا اظهار داشت: رهبری می فرمایند مراقبت کنید که دولت لطمه نخورد و تخریب نشود. اما الان می بینیم عده ای شروع به تخریب و تضعیف دولت کرده اند نمونه آن چند هفته پیش در مجلس بود که چند نفر از افراد شاخص شایعه دروغی درست کردند و گفتند وزیر کشور را عزل کرده اند لذا با تهیه مطلبی به جمع آوری امضا برای استیضاح،سوال و یا عدم کفایت پرداختند. اما باید گفت این عمل درست ضد ولایت فقیه بود اما آنها می گفتند برای دفاع از ولایت فقیه این کارها را انجام می دهیم در حالی که رهبری شب گذشته فرموده بودند که آرامش را حفظ کنید.
 
تب انتخابات موجب شده برخی خلاف نظر ولایت فقیه عمل کنند

وی اظهار داشت: تب انتخابات به گونه ای شده است که برخی به اسم ولی فقیه  آگاهانه یاناآگاهانه خلاف نظر و منویات ایشان عمل می کنند.
 
آلیا خاطر نشان کرد: معمولا 3 قوه در کشور تاثیراتی بر یکدیگر دارند. در کل نظام حاکمیتی ما با نظام های دیگر تفاوت دارد.وقتی می گوییم تفکیک قوا آن چیزی که در کشور های اروپایی و آمریکایی است، نیست.
 
وی محور وحدت را ولی فقیه دانست و گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد رقابت های ناسالم، تنش ها و بعضی وقت ها عدم رعایت تقوی سیاسی هستیم. لذا امیدواریم این فضا مقداری تعدیل شود در غیر این صورت برای جامعه خسارت دارد.

در ادامه این نشست محمد جوادابطحی، عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم خمینی شهر در پاسخ به این سوال که در چند وقت گذشته اتفاقاتی رخ داده است اما بعضی ها در داخل جریان اصولگرایی و در خارج با توجه به این شرایط تصمیم به ایجاد تفرقه و شکاف دارند لذا چگونه می توان وحدت را با توجه به این مسایل شکل داد، اظهار داشت: منافق شکاف ایجاد می کند و از شکاف استفاده می کند.منافق اشخاص نیستند. منافقین جریانی هستند که اصل نظام را قبول ندارند و از اول انقلاب قصد ضربه زدن داشتند. حشمت اله طبرزدی اولین کسی بود که گفت امام خامنه ای. این در حالی بود که او اصلا نظام و اسلام را قبول نداشت و می گفت کسانی که نمی گویند امام خامنه ای منافق هستند.به همین دلیل نباید گول بخوریم.



کسانی که در زمان فتنه88 در برابر ولایت ایستاده بودند، حالا دم از ولایت می زنند

 
وی یادآور شد: عده ای تا چند روز گذشته جلوی آقا ایستاده بودند و در انتخابات در گروه  فتنه‌گران بودند و در ستاد موسوی کار می کردند  اما در طیف اصولگرایی ارزیابی می شدند، این افراد در حال حاضر دم از ولایت می زنند و می گویند ولایت خدشه دار شده است. بعضی ها از موضوع ولایت استفاده ابزاری می کنند. وحدت پایدار اعتقاد به ولایت است.خدا همان طور که به اعمال ما آگاه است، به قلب ما هم آگاه است. نقش بازی نکنیم.

وی ادامه داد: اگر احزاب اصولگرا و شاخه های مختلف کنار همدیگر بنشینند و قسم جلاله یاد کنند و پیمان محکم باطنی ببندند که ما تابع ولایت هستیم وحدت ایجاد می شود.

ابطحی تصریح کرد: حزب در مملکت ما پا نمی گیرد. چرا که  احزاب می خواهند حرف خودشان را مطرح کنند و به بیان مباحث مطرح شده از سوی رهبری نمی پردازند. 

وی یادآور شد: قرآن اشاره کرد حزب الله یکی است  اما حزب شیطان زیاد است. پیروان خط امام و رهبری، رایحه خوش، آبادگران و ایثارگران در صورت تبعیت از رهبر یکی هستند.

ابطحی با بیان اینکه ما اعتقاد داریم برای حفظ نظام همه باید محور ولایت را قبول کنند، تصریح کرد: ما نمی گوییم به بحث نپردازیم اما هنگامی که فصل الخطاب بیانی را مطرح کردند دلیل نیاورند.چرا که کسانی که به هر نحوی دلیل می آورند مشخص است از دل اعتقاد چندانی ندارند. بنابراین وحدت کامل اصولگرایی با معیار ولایی بودن میسر است و شیاطین، جاه طلبی ها و مقام طلبی ها اجازه این کار را نمی دهد.

وی ادامه داد: بحث ما روی وحدت نسبی است نه وحدت مطلق و اقتضایی. در مجلس ششم هر روز باید منتظر التهاب در جامعه می بودیم اما در مجلس هشتم التهاب غالب نبوده است.لذا باید کسانی وارد انتخابات شوند که بی حیا نباشند و مستقیما جلوی نظام نباشند.

جبهه پیروان خط امام و رهبری باید با تفکرات دیگر اصولگرایی تعامل کند

عضو فراکسیون اصولگرایان خاطر نشان کرد: در وحدت نسبی باید مقداری کوتاه آمد. اینکه بگوییم من و لاغیر نمی شود. باید از مواضع خود به نفع یکدیگر عقب نشینی کنیم تا وحدت ایجاد شود. اگر کسی بگوید من باید اینجا حاکم شوم نمی شود.

وی اظهار داشت: جبهه پیروان خط رهبری باید بداند برای حفظ نظام باید اجازه دهد چند نفر از تفکرات دیگر اصولگرا نیز جزء لیست آنها باشند تا بتوان به لیست واحد رسید. من معتقدم ریش سفیدان، بزرگان، جامعه مدرسین و روحانیت مبارز در رسیدن به وحدت بین اصولگرایان موثر هستند. افراد نزدیک به رهبری، با سوابق درخشان بیایند و حکمیت کنند و همه اصولگرایان حکمیت آنها را قبول داشته باشند.

ابطحی ادامه داد: بعضی از بزرگ های اصولگرایی در مورد منشور اصولگرایی می گفتند ما این بند و یا آن بند را قبول نداریم. نباید این اتفاق پیش بیاید. امام فرمودند از جامعه مدرسین جدا نشوید اگر جدا شوید دچار اسلام آمریکایی می شوید. ممکن است سلیقه ها با همدیگر متفاوت باشد اما حفظ نظام از اوجب واجبات است.



کسانی که همیشه همپای رهبری بودند باید پیش قدم اجرای منویات ایشان باشند

حجت الاسلام موسی قربانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رییس جمهور در گفت و گوی زنده تلویزیونی گفتند هیچ کسی از دولت حق دخالت در انتخابات را ندارد گفت: دولت اگر بخواهد هم نمی تواند کاری انجام دهد ،مردم رای خود را می دهند حرف آقای احمدی نژاد درست است. رییس جمهور باید سازوکاری ارایه دهند که این حرف ایشان اجرایی شود و در گوشه و کنار حرف خلاف این صحبت رییس جمهور شنیده نشود.



وی ادامه داد: باید اطمینان بخشی کامل از سوی دولت نسبت به عدم دخالت در انتخابات به وجود بیاید و  به نمایندگان گفته شود که اینگونه نیست. تصور ما این است که مسوولان نظام جمهوری اسلامی با مردم صادقانه رفتار می کنند منتهی خودشان هم مواظب باشند این حرف ها جایی نقض نشود.

وی گفت: از همین روزها پروژه انتخابات شروع می شود نهایتا تا 9 تیر هر کسی می خواهد در انتخابات شرکت کند باید از سمت خود استعفا کند. هر کسی حق دارد به مجلس بیاید اما باید از سمتی که می تواند در انتخابات تاثیرگذار باشد کنار برود.

قربانی تصریح کرد: دولت باید به گونه ای عمل کند که این اطمینان حاصل شود که قصد تاثیرگذاری به نتیجه انتخابات را ندارد و اگر در میان دولتمردان کسی پیدا شد که چنین کاری انجام دهد رییس جمهور با او برخورد کند. ضمن اینکه اگر چنین نیتی باشد آب در هاون کوبیدن است.

وی گفت:اکنون زمان اول انقلاب نیست که مردم براساس لیست رای بدهند ممکن است زمانی فضایی ایجاد شود که نسبت به یک جریانی امیدی ایجاد شود اما اینکه تمایل فرماندار و بخش دار چیست در رای تاثیر ندارد. اما در عین حال باید به گونه ای مطرح شود که شائبه ای پیرامون آن نباشد.

وی اظهار داشت:فتنه 18 تیر با تدبیر رهبری رفع شد و بعد از مدتی بحث فتنه 88 پیش آمد. کسانی که همیشه همپای رهبری بودند باید پیش قدم اجرای منویات رهبری باشند و دارای سوءسابقه نباشند و سوءاستفاده نکنند.

بیشترین خدمت خالصانه را  دولت نهم و دهم در قبال نظام و رهبری داشته است

محمود احمدی بیغش ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شازند نیز در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه چگونه می توان از خدمات شخص رییس جمهور به عنوان یک فرصت برای وحدت اصولگرایی استفاده کرد؟ گفت: احمدی نژاد شخصی است که در میان 10 رییس جمهور 33 سال گذشته بیشترین عنایت از سوی رهبری نظام به او شده است و انصافاً بیشترین خدمت خالصانه و خاضعانه را نیز همین دولت در قبال نظام جمهوری اسلامی و رهبری داشته است.


بیغش تصریح کرد: رییس جمهور برجستگی ها و ویژگی هایی دارد که می تواند علامت تبلیغی باشد برای کسانی که بخواهند در دوره آتی از آن استفاده کنند.احمدی نژاد یک بچه مسلمان است و همیشه مورد لطف رهبری عزیز بودند و الان هم هستند. و الان هم رهبری خودش را از احمدی نژاد جدا نمی داند و مسأله ای بوده است که از آن گذر کردیم.

وی ادامه داد: هر روز شاهد هجمه های سنگینی از سوی استکبار هستیم و شاهد هستیم که اوباما از کنگره خود درخواست تشدید تحریم ها، برخورد با انقلاب های اسلامی منطقه و برخورد شدیدتر با ایران را دارد.احمدی نژاد یکی از چهره های موفق است که در مقابل استکبار کارنامه خوبی را ارائه داده است که این مسائل می تواند پارامتری باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان در مجلس گفت: ساده بودن و ساده زیستی احمدی نژاد و خانواده اش و مقایسه او با کسانی که فرصتی چون احمدی نژاد داشتند ،می تواند پارامترهای خوبی باشد.

وی در ادامه گفت:احمدی نژاد خالصانه و صادقانه به این نظام خدمت کرد. بیش ترین خدمت را در بین مسوولین به نظام داشت. طی 6 سال به اندازه 60 میلیون ایرانی کار کرد. رییس جمهور باید تکلیف برخی حاشیه ها را در دولت مشخص کند تا مورد سوءاستفاده برخی اشخاص در انتخابات قرار نگیرد.

بیغش خاطر نشان کرد: آقای احمدی نژاد درست گفتند که دولت نباید در انتخابات دخالت داشته باشد چرا که خلاف است و زمینه ای است برای کسانی که می گویند در انتخابات تقلب شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: اسم احمدی نژاد همان طور که عزتی برای نظام بوده است امروز هم عزت خواهد بود.در انتخابات هم کسانی که دوستی با احمدی نژاد را داشتند به این دوستی افتخار می کنند و برایشان مهم نیست که در انتخابات برنده ظاهری باشند یا بازنده باشند.

اصلاح طلبان تا زمانی که خطوط قرمز نظام را رعایت کنند،حق فعالیت دارند

بهروز جعفری نماینده سمیرم  نیز در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی در رابطه با ورود اصلاح طلبان به انتخابات و اینکه ورود اصلاح طلبان چه اندازه می تواند صحنه رقابتی را برای اصولگرایان به خطر بیاندازد و چه قدر بر روی وحدت اصولگرایان تأثیر دارد ، گفت:اصلاح طلبان تا زمانی که خطوط قرمز نظام را رعایت کنند و به ارزش های  آن پایبند باشند حق فعالیت دارند. اصلاح طلبان را باید طیف بندی و دسته بندی کرد. یک سری از اصلاح طلبان معتقدند که سلیقه آنها با اصولگرایان متفاوت است. و اینها می خواهند در جریان نظام باشند و فعالیت انتخاباتی و سیاسی داشته باشند.



وی ادامه داد:گروه دیگر از اصلاح طلبان عناصر افراطی هستند که خط شکن بودند و ساختارها را زیر سوال بردند وعملکردشان در دوره اصلاحات بیانگر این واقعیت است . ملت آنها را ارزیابی کردند، امتحان کردند، امتحانشان را پس دادند افکار عمومی کاملاً بر روی آنها نظر منفی دارند. فعالیت اصلاح طلبان افراطی از نظر قانونی امکان پذیر نیست. و مورد اقبال قرار نمی گیرد. لذا اصولگرایان از این جهت احساس خطر نمی کنند. اگر طیف ارزشی اصلاح طلبان در انتخابات شرکت کند رقابت ایجاد می شود.
 
وی ادامه داد: اصولگرایان در حالی که اصلاح طلبان در عرصه قدرت صحنه سیاسی بودند پیروز شدند و این گونه نبوده که دست های اصلاح طلبان بسته باشد.  احتمال اینکه  اصلاح طلبان در رقابت خود را عرضه کنند ، رأی نیاورند و اقبال عمومی به آنها روی نکند بالاست .

خاتمی احساس می کند می تواند تعاملی با حاکمیت داشته باشد


جعفری ادامه داد: خاتمی مواضع دوگانه و چندگانه ای گرفته است. او از جمله عناصری است که گاهی در صحنه سیاسی حاضر می شود و گاهی غایب. مسائلی در مورد اینکه خاتمی احساس می کند می تواند تعاملی با حاکمیت داشته باشد مطرح است و خاتمی گه گاهی صحبت هایی متناسب با فضای سیاسی کشور مطرح می کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد:اصلاح طلبان مدتی اعلام کردند فضا را خوب نمی بینیم و در انتخابات شرکت نمی کنیم و تا حدودی به اپوزسیون نظام تبدیل شدند. اما با اتفاقات اخیر اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کردند. و یکی دیگر از آنها گفته که ما می توانیم افراد سفیدی را معرفی کنیم تا از فیلتر شورای نگهبان رد شوند که این کار آنها عاملی برای جوسازی است تا بگویند ما نیروهای خوب داشتیم اگر شورای نگهبان تأیید نکرد توپ را به میدان شورای نگهبان بکشند که اجازه نمی دهند وارد صحنه شویم. که این مسأله نوعی مظلوم نمایی است .

وی گفت:اصلاح طلبان قبلاً گفته بودند یک کرسی در مجلس نهم برای آنها غنیمت است و آنها به دنبال یک کرسی هستند؛لذا من معتقدم فعالیت عناصر افراطی و ساختار شکن به لحاظ قانونی مشکل دارد و افکار عمومی هم به آنها بی توجه است و اصولگرایان حتی از ورود یک نفر از اصلاح طلبان به مجلس باید ابراز نگرانی کنند.

اصولگرایان نباید در انتخابات نهم با تصور تقسیم غنیمت ها وارد شوند

وی گفت:آسیب شناسی اصولگرایان باید در میان خودشان باشد و ما همیشه لطمه را از خودمان می خوریم. اگر ساز و کارهای وحدت رعایت شود اصولگرایان به وحدت می رسند.زمانی اصولگرایان در مجلس ششم 40 و 50 نفر نیروی اقلیت بودند اما بلافاصله به 240 و 250 نفر نیروی اکثریت رسیدند. اگر این شرایط را رعایت کنند و فکر نکنند که الان جنگ تقسیم غنیمت ها است پیروز می شوند.

وی ادامه داد: با حضور اصلاح طلبان در انتخابات انتخابات داغ تر می شود و این امر بر روی اصولگرایان تأثیر مثبت خواهد داشت و به انسجام درونی آنها کمک می کند. از سوی دیگر رهبری اعلام کردند ما باید از خط خدمت حمایت کنیم. ما مبنا را بر خط خدمت می دانیم نه افراد و برخی تفکرات خاصی که در درون آن هستند. من معتقدم ورود اصلاح طلبان به انتخابات می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد و به اصولگرایان کمک کند.

منعی برای حضور افراد سالم اصلاح طلب در انتخابات نیست

محمد کریم عابدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ورود اصلاح طلبان به انتخابات چه اندازه می تواند بر وحدت اصولگرایان تاثیر داشته باشد، گفت: اگر آسیب شناسی اقتدار ملی کشورمان را همیشه دنبال کنیم و به جایگاه های رفیع نظام که خطوط قرمز ما است  لطمه ای وارد نشود ایراد در ساختارها مهم نیست.


وی افزود: ما معتقدیم یک صدایی یعنی صدای الهی.چند صدایی و حرکت در مسیر الله  مضموم نیست و باعث نقد و ارتقاء بینش ها می شود. بحث علمی عیبی ندارد اما اگر به جدل کشیده شود شیطان وارد خواهند شد.
 
عابدی با بیان اینکه بحران های عجیبی را در کشور پشت سر گذاشتیم گفت: باید این بحران ها در بین نسل جوان مطرح شود چون هر کدام از این بحران ها می توانست کشوری را به زیر بکشد. در جنگ خیبر این عملیات بزرگ وقتی شنیدم حزب توده دستگیر و سرنگون شدند گفتم سقوط توده ای ها از عملیات خیبر بالاتر است.

عابدی با تاکید بر اینکه جرم خاتمی از موسوی و کروبی بالاتر است، تصریح کرد: سال گذشته خاتمی برای انتخابات ریاست جمهوری به سراغ موسوی رفت. موسوی 25 سال در خانه خود مشغول نقاشی بود، اما خاتمی، موسوی را برای حل مشکلات خود آورد. کروبی هم می دانست رأی کسب نمی کند.
 
وی ادامه داد: آقایان سال گذشته در انتخابات عبور از خط ولایت و اصل 110 قانون اساسی را انجام دادند، لذا اگر امروز خاتمی حرف زیبایی مطرح کند به اندازه پشیزی ارزش ندارد.

عابدی گفت: بنده تنها نماینده ای بودم که به خاطر موضوعات سران فتنه به دادگاه رفتم هیچ ابایی ندارم ما گفتیم این آقایان زیر چتر حاج آقا پنهان شدند و در حال تاخت و تاز هستند. الان آقای خاتمی فکر می کند حافظه مردم یادشان رفته است. روزی که رهبر نماز جمعه تهران را بیان کردند که من آبرو و جسم ناقص خود را گذاشتم به شما می گویم بحث تقلب را مطرح نکنید. چرا که برای سلامت انتخابات هیأت تعیین کردیم اما این آقایان گوش نکردند . لذا خاتمی مجرم است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مصلحت نظام ایجاب نمی کرد آقایان دستگیر شوند، گفت: آزاد بودن خاتمی مصلحتی است. نباید گول حرف های زیبای این افراد را خورد.

عابدی تصریح کرد:اگر اصلاح طلبان بخواهند به صحنه بیایند ملت به آنها پشت می کنند و ممکن است با فریب و نیرنگ وارد انتخابات شوند. اگر اصلاح طلبان عوامل سالم دارند وارد صحنه شوند منعی ندارد. 

وی اظهار داشت: ما امروز در دنیا حرف داریم و این حرف را گفت و گوی تمدن ها که خاتمی مطرح کرد نمی تواند بیان کند . خاتمی تصمیم داشت با کدام تمدن صحبت کند. ما اگر امروز تنش هایی داریم حاصل همین بحث ها است.
 
وی یادآور شد: سال گذشته بحث جماران را مطرح کردند و از امام راحل سخن گفتند، لذا این مسایل هیچ فرقی با صدر اسلام نداشت. چرا که در زمان صدر اسلام می گفتند یا محمد، حضرت محمد که از دنیا رفت به جای یا علی می گفتند یا محمد. امروز امام از بین ما رفته است همه باید بگوییم یا علی و رهبری را تقویت کنیم و راه امام را باید دنبال کنیم که پیش روی این خط رهبری است. اما این آقایان سال گذشته این مسایل را رعایت نکردند.منافق، وهابیت و بهاییت و حجتیه همه برای ایجاد جنگ نرم به کشور ما وارد شدند اما خدا ملت را پیروز کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مطلقاً صلاح نمی دانم خاتمی یک بار دیگر در صحنه سیاسی حضور پیدا کند. و اگر بخواهد حضور پیدا کند ما نمایندگان نباید اجازه دهیم. باید صریح به وی اولتیماتوم داده شود که دیگر نمی تواند از کلمات زیبا برای حضور در صحنه سیاسی سوء استفاده کند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز