جذب سرمایه های خارجی در منطقه ویژه صنایع معدنی خلیج فارس

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۴:۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۹۶۶۲
جذب سرمایه های خارجی در منطقه ویژه صنایع معدنی خلیج فارس
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اعلام كرد: هشت میلیارد و 500 میلیون دلار سرمایه داخلی و خارجی در این منطقه جذب شده كه یك سوم آن مربوط به سال جاری


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اعلام كرد: هشت میلیارد و 500 میلیون دلار سرمایه داخلی و خارجی در این منطقه جذب شده كه یك سوم آن مربوط به سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری برنا مسعود هندیان در حاشیه برگزاری سمپوزیوم فولاد 92 در بندرعباس گفت: این سرمایه گذاری ها به طور عمده در زمینه صنایع انرژی بر مانند فولاد و آلومینیوم است كه با استقبال سرمایه گذاران مواجه شده است.

وی افزود: استقرار چهار مجتمع فولادسازی با مجموع ظرفیت 5/4 میلیون تن كه با اجرای فازهای توسعه ای این رقم به 10 میلیون تن خواهد رسید، ‌از جمله سرمایه گذاری های انجام شده در منطقه ویژه است.

هندیان، بهره برداری از 2 مجتمع بزرگ آلومینیوم با ظرفیت تولید سالانه 257 هزار تن را از دیگر سرمایه گذاری های انجام در منطقه ویژه صنایع معدنی خلیج فارس ذكر كرد و گفت: با اجرای فازهای توسعه ، ظرفیت تولید ‌آلومینیوم در این منطقه به 500 هزار تن افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: با سرمایه گذاری انجام شده در منطقه ویژه خلیج فارس تاكنون 12 هزار شغل مستقیم به ویژه برای جوانان بومی استان هرمزگان فراهم شده كه در برنامه بلندمدت این رقم به 30 هزار شغل می رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز