یک فوق تخصص خون و آنکولوژی:

مصرف مواد غذایی دریایی در کاهش ابتلا به سرطان‌ها مؤثر است

۱۳۹۲/۰۷/۱۵ - ۱۲:۰۴:۵۳
کد خبر: ۱۴۳۴۰۵
مصرف مواد غذایی دریایی در کاهش ابتلا به سرطان‌ها مؤثر است
محمدرضا روان‌بُد گفت: مصرف مواد غذایی دریایی نسبت به گوشت قرمز و مرغ برتری دارد و در کاهش ابتلا به سرطان ها مؤثر است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از وب دا، فوق تخصص خون و آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دکتر محمدرضا روان‌بُد گفت: در زمینه اهمیت رژیم غذایی در کاهش ابتلا به سرطان ثابت شده افرادی که رژیم های غذایی سرشار از چربی‌های حیوانی داشته‌اند بیشتر به سرطان‌ مبتلا می شوند.

وی افزود: مصرف آنتی اکسیدان‌ها و فیبرها که در سبزیجات و میوه‌جات یافت می‌شود بر روی دستگاه گوارش و کاهش موارد سرطان تأثیر دارد.

دکتر محمد رضا روان‌بُد تصریح کرد: باید به علایم خطر بیشتر دقت شود و آزمایشات دوره ای را به موقع انجام داد زیرا در صورتی که ابتلا به سرطان در مراحل اول شناسایی گردد براحتی قابل درمان است ولی در مراحل پیشرفته تر به سختی و در مراحل نهایی قابل درمان نخواهد بود.

وی افزود: با انجام غربالگری افراد سالم بدون هیچ گونه علایمی مواردی از انواع سرطان‌ها را در مراحل اولیه شناسایی می شود که از آن جمله می توان به سرطان پستان و دهانه رحم در خانم‌ها، سرطان پروستات در آقایان اشاره کرد.

دکتر روان‌بُد با اشاره به اهمیت انجام آزمایشات دوره‌ای، گفت: ماموگرافی سالانه برای خانم های بالای 40سال برای تشخیص سرطان پستان، پاپ‌اسمیر برای خانم های 20 تا 60 سال به صورت سالانه برای تشخیص سرطان دهانه رحم، انجام آزمایشات و معاینه پروستات آقایان بالای 45 سال به صورت سالانه در شناسایی انواع سرطان ها بسیار مؤثر است.

این فوق تخصص خون و آنکولوژی خاطر نشان‌کرد: برخی از علایم مانند به وجود آمدن توده‌ در بدن، بی‌اشتهایی مزمن، کاهش وزن غیر قابل توجیه و تغییر رنگ خال‌ها می‌توانند عوامل هشدار دهنده‌ای باشند که می شود با انجام آزمایشات در صورت سرطانی بودن در مراحل اولیه از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

وی با اشاره به پایین آمدن سن ابتلا به سرطان‌ در کشور گفت: این پدیده تنها به کشور ما تعلق ندارد و در تمام دنیا سن ابتلا به سرطان در اثر افزایش مواد شیمیایی، تغییرات در محیط زیست و رژیم غذایی کاهش یافته است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پایان یادآور شد: در کشور ما سرطان پستان در خانم‌ها، سرطان پروستات در مردان و در هر دو جنسیت سرطان مثانه و روده بیشترین شیوع انواع سرطان را به خود اختصاص می دهند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز