محسنی بندپی:

اداره توانمند سازی بیمه شدگان راه اندازی می شود

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۱۴:۴۷:۴۹
کد خبر: ۲۵۳۵۱۴
اداره توانمند سازی بیمه شدگان راه اندازی می شود
مدیرعامل بیمه سلامت ایران با اشاره به اهداف بیمه سلامت از راه اندازی اداره توانمندسازی بیمه به منظور ارتقای دانش بیمه شدگان خبر داد.

به گزارش گروه سلامت جوان برنا، محسنی بندپی مدیرعامل بیمه سلامت ایران، در نشست خبری امروز که در سازمان بیمه سلامت برگزار شد با اشاره به راه اندازی اداره توانمندسازی بیمه گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 8میلیون ایرانی زیر چتر حمایتی بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و سازمان بیمه سلامت سعی دارد با افزایش هر چه بیشتر خدمات درمانی به بیمه شدگان، در راستای طرح تحول سلامت و همچنین کاهش پرداخت از جیب مردم، وعده‌های دولت تدبیر و امید را در این بخش عملی کند.

بند پی افزود: پوشش بیمه‌ای و فراگیر بودن آن از شاخص‌های ارزیابی توسعه یافتگی هر کشوری محسوب می‌شود و در کشور ما نیز این پوشش فراگیر نشان دهنده پایبندی دولت به استیفای حقوق ملت است.

وی در ادامه داد: پس از پوشش فراگیر بیمه سلامت باید به سمت جامعیت بخشیدن و ارتقای بسته‌های پایه بیمه سلامت حرکت کنیم تا دفترچه‌هایی که در این زمینه ارائه می‌شود از اعتبار بخشی و جامعیت در پوشش تعهدات بیمه پایه برخوردار باشد.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف و بر اساس برنامه عملیاتی سازمان که مطابق قانون برنامه پنجم توسعه است بحث خرید راهبردی خدمات مورد توجه است که این امر با توجه به محدودیت منابع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بند پی در ادامه به ضرورت صیانت و هدفگذاری منابع بیمه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: منابع باید به درستی صیانت و هدفگذاری شوند تا اثر بخشی لازم را در جامعیت بخشیدن به خدمات حوزه سلامت داشته باشند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: در این راستا به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به جامعه هدف باید گروه‌های هدف مشخص، بسته‌های خدماتی تامین و قیمت بسته‌ها و نحوه تامین آنها و همچنین مکانیزم‌های سازمان برای ارائه خدمات مشخص شود تا بتوانیم از منابع و حق بیمه دریافتی به درستی حفاظت کنیم.

بندپی در ادامه بر رویکرد آموزشی و سلامت محور بیمه سلامت تاکید کرد و گفت: با توجه به افزایش بسته‌های بیمه پایه‌ای این سازمان که به سمت اقدامات پیشگیرانه رفته شاهد ارائه خدمات تازه‌ای از جمله در بخش دندانپزشکی بوده‌ایم به طوری که خدمات درمانی و پیشگیری در زمینه دندانپزشکی در بسته‌ تعهدات بیمه‌ای قرار گرفت.

همچنین در زمینه مکمل‌های غذایی و دارویی نیز بسته‌ی تعهدات بیمه‌ای در روستاها افزایش یافت و زنان باردار نیز به جمع دریافت‌کنندگان بسته‌ی خدمات دندانپزشکی بیمه پیوستند.


مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با تاکید بر اینکه شناسایی به موقع و غربالگری بیماری‌های خاص نیز از جمله اقدامات در جریان این سازمان است تصریح کرد: مباحث سطح اول سازمان بیمه سلامت حول محور آموزش و خود مراقبتی است که باید با اتخاذ برنامه‌های مناسب در جهت ارتقا بخشیدن به این امر اقدامات لازم صورت گیرد.

بند پی در ادامه به ضرورت استاندارد سازی خدمات درمانی اشاره کرد و گفت: در تمامی کشورهای موفق در زمینه خدمات درمانی استاندارد‌هایی وجود دارد که ارائه خدمات درمانی بر اساس آن راهنما شکل می‌گیرد و حقوق بیمار نیز در آن به طور کامل رعایت می‌شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت از راه اندازی اداره توانمند سازی بیمه شدگان خبر داد و افزود: در زمینه ساختار سازمان ، اداره توانمند سازی بیمه شدگان با اخذ مجوز راه اندازی شده تا به تمامی سوالات و حقوق مربوط به بیمه شدگان پاسخ مناسب داده شود و امیدواریم با راه اندازی این مرکز شرایطی فراهم شود تا نسبت به ارتقای دانش بیمه شدگان اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی در ادامه به بحث تجمیع صندوق‌های بیمه گر نیز اشاره کرد و افزود: در میان کشورهای آسیایی، ترکیه و کره جنوبی پس از انجام تحقیقات و بررسی‌ها در خصوص نهادهای متعهد سازمان بیمه گر به این نتیجه رسیدند که تنها یک نهاد حاکمیتی باید تولیت تعهدات بیمه را بر عهده داشته باشد و در کشور ما نیز راهی جز این وجود ندارد که به سمت تجمیع صندوق‌های بیمه گر پیش رویم.

بند پی ادامه داد: امیدواریم تا قبل از پایان سال به جمع بندی‌های لازم در این خصوص دست پیدا کنیم تا در برنامه ششم توسعه با ایجاد وحدت رویه بین سازمان‌های بیمه گر به تجمیع صندوق‌های بیمه‌گر پایه در کشور برسیم

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در پایان به حذف تدریجی دفترچه‌های بیمه اشاره و خاطر نشان کرد:در سال 93 اقداماتی در جهت حذف تدریجی دفترچه‌های بیمه آغاز شد که این امر در سال آینده با جایگزین شدن کد ملی افراد به جای دفترچه‌های بیمه دنبال خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز