بیماران قلبی و دیابتی بیشتر در معرض گرمازدگی هستند

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۱۵:۵۹:۳۳
کد خبر: ۶۲۷۱۴
بیماران قلبی و دیابتی بیشتر در معرض گرمازدگی هستند
معاون درمان دانشگاه مازندران گفت: بیماران قلبی، دیابتی و اعصاب و روان بیشتر از سایر گروه‌ها مستعد گرمازدگی هستند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا،  فرزاد بزرگی در مورد بیماری‌های شایع فصل تابستان اظهار داشت: این بیماران باید با کوچک‌ترین علائم تشخیصی گرمازدگی، مراقبت‌های ویژه شوند.

معاون درمان دانشگاه مازندران بیماری‌های شایع فصل تابستان را بیماری‌های منتقله از آب و غذا عنوان کرد و گفت: به دلیل گرمای هوا افراد در بیرون از منازل از نوشیدنی‌های خیابانی استفاده می‌کنند که این مسئله موجب بیماری‌های گوارشی می‌شود. 

بزرگی با بیان این که اسهال و استفراع‌های ناشی از مواد نوشیدنی و یا بستنی‌های غیربهداشتی در تابستان بسیار شایع است، خاطرنشان کرد: باید مواد نوشیدنی را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کرد.

وی رعایت مسائل بهداشتی شخصی را در همه زمان‌ها ضروری خواند و گفت: به مبتلایان به اسهال و استفراغ‌های ناشی از مصرف مواد غذایی آلوده توصیه می‌شود از مایعات سالم استفاده کنند.

بزرگی گفت: بیماری‌های گوارشی فصل تابستان در بین کودکان و مسافران بیشتر دیده می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه با بیان این که گرمازدگی در تابستان در بین ورزشکاران، کارگران و کشاورزان به دلیل قرارگرفتن در محیط‌های باز دیده می‌شود، اضافه کرد: علت گرمازدگی عدم مصرف مایعات و تعریق فراوان است.

وی آفتاب سوختگی، ورم دست و پا و سنکوب را از علائم گرمازدگی برشمرد و گفت: استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و پوشیدن لباس‌های نخی و خنک توصیه می‌شود.

بزرگی با اشاره به اینکه گرمازدگی در افراد موجب بروز سردرد، اختلالات داخلی و کبدی، ریوی و مغزی می‌شود، اظهار داشت: در صورتی که درجه حرارت بدن بیش از حد نرمال بالا برود باید حتما فرد را به مرکز درمانی اعزام کرد.

وی مایع درمانی و خنک کردن بیماران را از مراقبت‌هایی خواند که در درمان‌های حمایتی از این نوع بیماران پیشنهاد می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز