۸۰ درصد از معاینات زائران حج تمتع انجام شد

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۱۷:۵۴:۵۰
کد خبر: ۲۰۱۲۸۸
۸۰ درصد از معاینات زائران حج تمتع انجام شد
طی كمتر از یكماه گذشته و با همت ۲۸۰ تن از پزشكان حج امسال تعداد ۴۸۵۰۰ تن از زائرین امسال مورد معاینه قرار گرفتند.

معاون حج و عمره مركز پزشكی حج و زیارت از انجام حدود هشتاد درصد از معاینات زائرین حج تمتع سالجاری خبر داد و اظهار داشت: طی كمتر از یكماه گذشته و با همت ۲۸۰ تن از پزشكان حج امسال تعداد ۴۸۵۰۰ تن از زائرین امسال مورد معاینه قرار گرفتند.

به گزارش سرویس باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، دكتر عادل مقصودی نژاد با اعلام خبر فوق افزود: طی كمتر از یكماه گذشته و با همت ۲۸۰ تن از پزشكان حج امسال تعداد ۴۸۵۰۰ تن از زائرین امسال مورد معاینه قرار گرفتند كه از این تعداد حدود ۴۲۱۱۰ نفر تایید پزشكی شدند.

وی ادامه داد: برای انجام این حجم معاینه تعداد ۱۶۰۰۰ نفر ساعت كار توسط پزشكان حج و نیز نظارت نمایندگان استانی این مركز صورت گرفته است.

مقصودی نژاد در بخش از سخنان خود به كمیسیونهای پزشكی حج نیز اشاره كرد و گفت: تعداد ۱۵۹ نفر از زائران تحت معاینه به كمیسیونهای مشورتی استانی ارجاع داده شده اند.

وی در خصوص ادامه روند معاینات نیز گفت: حدود ۲۰ درصد از زائرین حج تمتع یعنی كمتر از یازده هزار نفر نیز باقی مانده اند كه به ترتیب ثبت نام در كاروانها مراحل معاینات آنها انجام خواهد شد.

معاینات پیش از اعزام زائران حج تمتع تا ۱۵رمضان پایان می‌یابد

بر اساس اعلام مسئولان سازمان حج و زیارت و طبق مصوبه ارسالی به استان‌ها معاینات پیش از اعزام زائران حج تمتع باید تا ۱۵ رمضان به پایان برسد.

معاون حج و عمره مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اعلام كرد: كمیسیون‌های پزشكی نیز كم كم در حال تشكیل در استان‌ها هستند و به محض اینكه پزشكان ما زائرانی را به كمیسیون پزشكی ارجاع دهند پرونده در كمیسیون مربوطه برای مشخص كردن تكلیف زائر بررسی می‌‌شود.

یادآوری می‌شود، با توجه به لزوم دارا بودن استطاعت جسمانی در كنار استطاعت مالی برای تشرف به حج تمتع زائران متقاضی اعزام به حج قبل از اعزام باید معاینات پزشكی ویژه ای را بگذرانند تا استطاعت جسمانی آنها تأیید شود.

لازم به ذكر است، اعزام زائران به حج تمتع امسال از ۱۴ شهریور آغاز می‌شود و مدت اقامت زائران ۲۹ تا ۳۳ روز خواهد بود.

امسال ۶۱ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی در قالب ۴۵۱ كاروان از ۱۹ ایستگاه پروازی به سفر حج تمتع مشرف می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز