دستت را روی پای خودت بگذار و یا علی بگو...خدا با توست!

۱۳۹۳/۰۴/۲۲ - ۱۳:۴۳:۴۲
کد خبر: ۲۰۳۰۷۹
بانوی کارآفرین شیرازی:کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان همکار و همفکر همراهم بود

خواستن توانستن است، کافی است بخواهی که پیشرفت کنی... اگر بخواهی کسی هست که کمک کند.

مسئولان این نهاد هیچ وقت به دیده نیازمند به من نگاه نکردند؛ بلکه به عنوان یک همکار و همفکر همراهم بودند.کمیته امداد امام(ره) به عنوان یک مشوق باعث شد در کارم موفق بشوم. اینها بخشی از سخنان زهرا باقری یکی از بانوان شیرازی موفقی است که بعد از اینکه تحت پوشش حمایتهای کمیته امداد امام(ره) قرار گرفت توانست با استفاده از حمایتهای مادی و معنوی این نهاد و پشتکار و تلاشش در کارآفرینی شکوفا شود و به خودکفایی برسد.

زهرا باقری با اشاره به اینکه قبل از راه اندازی شرکت خدماتی،حدود 8 سالی جویای کار بوده است، گفت: دوست داشتم کاری را داشته باشم و افرادی که نیاز مالی داشتند از کارم سود ببرند تا اینکه با همکاری کمیته امداد امام(ره) توانستم طرحم را به صدد اجرا برسانم. هیچ وقت هم امیدم به مستمری که دریافت می کردم نبود بلکه سعی داشتم با کار و تلاش به خودکفایی برسم.

وی با بیان اینکه قصد ترک تحصیل را داشته اما با حمایتهای تحصیلی این نهاد موفق به ادامه تحصیل تا مقطع لیسانس در رشته الکترونیک شده است اظهار داشت:امروز با راه اندازی شرکت خدماتی توانسته ام  116 نفر را که 53 نفر از آنان از مددجویان این نهاد هستند، در شرکت خدماتی تامین نیروی انسانی مشغول به کار کنم که بیشتر آنان زنان سرپرست خانوار هستند و نان آور خانه.

وی که امروز دیگر خود را بی نیاز از کمکهای امداد امام(ره) می داند در ارتباط با خدماتی که در شرکت خدماتی تامین نیروی انسانی ارائه می کند، افزود: کلیه خدمات در منزل، خرید، تعمیرات، سم پاشی، تنظیف ،بیماربر، نگهداری از کودکان و سالمندان و سرایداری و نگهبانی از جمله این مشاغل است؛ به عنوان مثال زنان سرپرست خانواری با ما در زمینه خرید منزل، بسته‎بندی غذا و ... کار می کنند که در روز علاوه بر نگهداری فرزندانشان سه ساعت در روز در منزل خودشان کار می کنند و درآمدی در حدود 800 هزار تومان دارند.

این بانوی کارآفرین 42 ساله با بیان اینکه این کار را از سه سال قبل با 10نفر نیرو و با دریافت وام 10 میلیون تومانی از کمیته امداد آغاز کرده است،ادامه داد: با توجه به شرایط جسمی که داشتم باید کاری را سر و سامان می دادم که همه به کارم نیاز داشته باشند تا اینکه طرح کارم را با امداد در میان گذاشتم و از طریق دریافت مشاوره از این نهاد کارم را به صورت محدود آغاز کردم و اکنون توانایی گسترش کار را در صورت همکاری بیشتر این نهاد در زمینه جذب نیروهای کاری تا افزایش سه برابری نیروهایم دارم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد به عنوان مشوقی برای ادامه کارم بوده است،اظهار کرد: حمایتهای معنوی که این نهاد از من داشته است بسیار در موفقیتم موثر بوده است. این نهاد با کمال احترام با من برخورد کرد و بازدیدهایی که در حین کار داشته اند، برایم خیی مهم بود.

وی در باره درآمد کنونی اش عنوان کرد: درآمد کلی شرکت الان به صورت ماهیانه به 5 میلیون تومان هم می رسد و من سعی کرده ام خدمات را با 23 درصد پایین تر از تعرفه دفاتر خدماتی استان ارائه کنم که البته این باعث نشده است که از حقوق نیروهایم کم کنم.

باقری ادامه داد: اکنون از استقلالی که دارم بسیار خوشحالم و خوشحال تر آنکه مدیری هستم که کارکنانم باور دارند دوستشان دارم.

این کارآفرین موفق اظهار داشت: برخی از افرادی که برای کار به این شرکت مراجعه کنند،از نظر روحی برای انجام کار آماده نیستند که در این دفتر کار مشاوره هم برای این افراد انجام می دهم و در بسیاری از موارد از مشاوران کمیته امداد امام(ره) کمک گرفته ام تا دید این افراد را باز کنم و مشوقی برای انجام کار آنان باشم.

وی در ارتباط با برنامه آینده اش بیان کرد: علاوه بر افزایش نیروها، قصد دارم کارهای بزرگتری در زمینه خدمات بیمارستانی به صورت پیمانکاری بگیرم و با توجه به اینکه برخی از نیروها علاقه مند به حضور در اجتماع هستند،فعالیتها را در این زمینه گسترش دهم.

وی با بیان اینکه اکنون از اینکه افرادی که روزی نیازمند مستمری کمیته امداد امام(ره) بوده اند، می توانند سر ماه با زحمت و تلاش خودشان حقوق دریافت کنند،باعث انرژی بیشتر می شود،ادامه داد:از ابتدا هدفم این بود که طوری کار کنم که افراد دیگر هم از کنار کارم نان آوری داشته باشند.

این بانوی شیرازی موفق که دو فرزند دارد، آرزویش این است که هر کسی به شرکتش به عنوان کارپذیر مراجعه می کند بتواند واقعا خوب کار کند و درآمد خوبی دستش را بگیرد و با رضایت از این شرکت خارج شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز