فراخوان سومین جشنواره ملی موسیقی خنیاگران انقلاب اسلامی

۱۳۹۱/۱۰/۱۱ - ۱۳:۲۲:۵۵
کد خبر: ۱۱۰۲۸۰
فراخوان سومین جشنواره ملی موسیقی خنیاگران انقلاب اسلامی
سومین جشنواره ملی موسیقی خنیاگران انقلاب اسلامی همزمان با ایام دهه فجر انقلاب و از 18 تا 2 بهمن برگزار می‌شود.

 به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، سومین جشنواره ملی موسیقی خنیاگران انقلاب اسلامی همزمان با ایام دهه فجر انقلاب و از 18 تا 2 بهمن به كوشش مركز موسیقی حوزه هنری و با همكاری حوزه هنری استان لرستان برگزار می‌شود.

این جشنواره برآن است تا با بهره‌گیری از دستاوردهای موسیقی دانان متعهد، خلاق و توانمند در بخش‌های موسیقی محلی، سنتی و آواز جمعی نسبت به تعمیم ارزش‌های والای انقلاب اسلامی، ارتقای سطح آگاهی و بینش نسل جوان، گسترش فرهنگ ایثار و تبیین ارزش‌های خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی اقدام کند.

از اهداف این جشنواره موسیقی می‌توان به معرفی آثار موسیقایی مرتبط با موضوع جشنواره، كشف و حمایت از موسیقیدانان با استعداد جوان ایرانی، فراهم آوردن بستر مناسب برای رقابت و همیاری موسیقیدانان این عرصه، ارایه موسیقی با ویژگی‌های موسیقی ملی ایران برای مخاطبان آثار، تجلیل از موسیقیدانان برجسته و تاثیر گذار در روند پیشرفت و تعالی موسیقی ملی ایران و ارتقای سطح علمی و تخصصی شركت كنندگان در جشنواره با برگزاری كارگاه‌های تخصصی توسط اساتید برجسته موسیقی اشاره كرد.

جشنواره ملی موسیقی خنیاگران انقلاب اسلامی به صورت رقابتی در سه بخش محلی، سنتی و آواز جمعی برگزار می‌شود و تمامی گروه‌هایی كه آثاری با مضامین ارزش‌های انقلاب اسلامی، فرهنگ ایثار، ارزش‌های خانواده و سبک زندگی دارند، با تكمیل برگه در خواست شركت در جشنواره می‌توانند در جشنواره حضور داشته باشند.

دبیر جشنواره موسیقی پیروز ارجمند مدیر مركز موسیقی حوزه هنری، دبیر اجرایی شیرزاد نعمتی نیا رییس حوزه هنری لرستان و هوشنگ جاوید دبیر علمی جشنواره ملی موسیقی خنیاگران انقلاب اسلامی هستند.

شرایط شركت در جشنواره در زیر آمده است؛
هر گروه شركت كننده با دو اثر موسیقی در یكی از بخش‌های جشنواره شركت می‌كند. متن اشعار و اطلاعات مربوط به هنرمندان و آثار اجرایی به همراه لوح فشرده صوتی یا تصویری در دو نسخه تا 29 دی ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال شود و مدت زمان اجرای هر گروه حداكثر 20 دقیقه باشد.

بهتر است گروه‌های شركت كننده با لباس مناسب اجرای موسیقی هنری به اجرا بپردازند. آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره نباید در جشنواره‌های دیگر كشور ارایه شده باشند و آثار در صورت رد یا قبول عودت داده نخواهند شد.

به تمامی گروه‌های راه یافته به بخش پایانی مبلغ 15 میلیون ریال بابت هزینه ایاب و ذهاب پرداخت شده و اسكان و پذیرایی گروه‌‌های مدعو به عهده دبیرخانه جشنواره خواهد بود.

هیات انتخاب و داوری كه اعضایش توسط مركز موسیقی حوزه هنری تعیین می شود، پس از بازبینی آثار ارسال شده، منتخبان را به دبیرخانه جشنواره جهت دعوت و حضور در جشنواره معرفی می‌کند.

هیات داوری شامل سه تا پنج نفر كه اعضای آن از میان هنرمندان و صاحب نظران توسط مركز موسیقی حوزه هنری انتخاب خواهند شد، آثار بخش مسابقه را داوری خواهند‌ كرد.

به سه گروه برگزیده در هر بخش از جشنواره مبلغ 30 میلیون ریال تقدیم خواهد شد و به تمامی شركت كنندگان در كارگاه تخصصی گواهی پایان و به شركت كنندگان جشنواره لوح تقدیر اهدا می‌شود.

همچنین در هر بخش از جشنواره یک آلبوم موسیقی مشترک توسط مركز موسیقی حوزه هنری تولید و منتشر خواهد شد.

مهلت ارسال آثار و تكمیل فرم جشنواره حداكثر تا تاریخ 20 دی ماه 1391 خواهد بود و نتایج اولیه آثار انتخاب شده هم تا پایان دی ماه به اطلاع گروه‌های برگزیده و رسانه‌های عمومی خواهد رسید.

سومین جشنواره موسیقی خنیاگران انقلاب به میزبانی خرم آباد از تاریخ 18 تا 21 بهمن ماه به مدت سه روز و همزمان با ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

هنرمندانی كه خواهان شركت دراین جشنواره هستند به سایت مركز موسیقی حوزه هنری به نشانی اینترنتی www.musicenter. مراجعه كنند و فرم حضور در جشنواره را كه درگزینه‌ای با "فراخوان جشنواره" درج شده پر كرده و ضمن ارسال آن، آثارشان را تا تاریخ یاد شده به دبیرخانه علمی جشنواره به نشانی: تهران خیابان طالقانی، انتهای غربی خیابان سمیه، مقابل وزارت صنایع و معادن، ساختمان مركزی حوزه هنری، طبقه، مركز موسیقی ارسال کنند. 

گفتنی است؛ هنرمندان درصورت داشتن پرسش یا ابهامی می‌توانند برای كسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 88895546 و 88897546 تماس بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز