استاندار آذربایجان شرقی:

جهت گیری ارس به سمت تولید و گسترش تولیدات صنعتی و کشاورزی است

۱۳۹۳/۱۲/۲۲ - ۱۸:۰۶:۱۱
کد خبر: ۲۶۹۴۰۴
جهت گیری ارس به سمت تولید و گسترش تولیدات صنعتی و کشاورزی است
جبارزاده گفت: تمهیدات لازم برای جلوگیری از قاچاق در منطقه آزاد ارس از سوی نیروهای نظامی و امنیتی در نظر گرفته شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که حمایت از تولید داخل بر همه ایرانیان واجب است، افزود: واردات کالاهایی که مشابه آنها در داخل کشور تولید می‌شود بی‌انصافی است.
به گزارش خبرگزاری برنا از جلفا، اسماعیل جبارزاده در حاشیه جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در منطقه آزاد ارس، به خبرنگاران گفت: فلسفه وجودی ما حمایت از تولید داخل و تشویق مردم به استفاده از کالاهای تولیدی کشور است و در این راستا باید به کالاهایی اجازه واردات داده شود که یا مشابه داخلی نداشته یا به اندازه کافی در داخل تولید نمی‌شود.
وی با تاکید بر این که واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارد بی‌انصافی است، افزود: ان‌شاءالله با کار فرهنگی مردم را به استفاده از کالاهای تولید داخل سوق دهیم، البته کالاهای داخل نیز باید از نظر قیمت و کیفیت برای مردم جاذبه داشته باشند.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که خوشبختانه جهت‌گیری منطقه آزاد ارس بیشتر از تجارت به سمت تولید و گسترش تولیدات صنعتی و کشاورزی است، افزود: البته تجارت بخش جدایی‌ناپذیر مناطق آزاد است و به همین دلیل باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود و خروج غیرقانونی کالا از این مناطق اتخاذ شود.
وی با اشاره به برخی نگرانی‌ها در خصوص پدیده قاچاق در منطقه آزاد ارس، اظهار داشت: خوشبختانه این نگرانی در منطقه آزاد ارس وجود ندارد و با توجه به این که همه مسوولان استان نسبت به این موضوع حساسیت کافی دارند لذا مردم نباید نگران باشند.
جبارزاده خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای جلوگیری از قاچاق در منطقه آزاد ارس از سوی نیروهای نظامی و امنیتی در نظر گرفته شده و بر اساس قوانین، تسهیلاتی نیز برای کالای همراه مسافر پیش‌بینی شده است که امیدواریم با همکاری منطقه آزاد و گمرک تردد کالا در این منطقه روان‌تر انجام شود./پ


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز