مدیرعامل شرکت ایدم تبریز خبر داد

طراحی و تولید موتور دیزلی ۳۵۷ برای نخستین‌بار در کشور

۱۳۹۰/۰۶/۲۸ - ۱۹:۳۴:۴۵
کد خبر: ۷۷۴۴۹
طراحی و تولید موتور دیزلی ۳۵۷ برای نخستین‌بار در کشور
مدیرعامل شرکت ایدم تبریز گفت: برای اولین‌بار در کشور موتور دیزلی 357 در شرکت ایدم طراحی و تولید شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، معصوم نجفیان، مدیر عامل شرکت ایدم تبریز همزمان با آغاز تولید انبوه این محصول با بیان این خبر افزود: با توجه به واردات نوع مشابه این موتور و تحریم‌های صورت گرفته طی سال گذشته محققان و مهندسان واحد تحقیقات و توسعه ایدم مصمم شدند تا نسبت به داخلی‌سازی این محصول اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در همین راستا موتور 355 به عنوان بیس اولیه کار، ارتقا یافت و با افزایش توان آن از 200 اسب بخار به 300 اسب به عنوان محصول 357 امروز تولید انبوه آن شروع شد.

نجفیان با اشاره به اینکه این محصول با توجه به توان و قابلیت، جایگزین موتور 457 می‌شود، گفت: این موتور 80 درصد داخلی‌سازی شده و از نظر آلایندگی تولید دوده مونوکسیدکربن آن 9 برابر و هیدروکسیدکربن نسوخته 5 برابر کاهش یافته و در مصرف سوخت نیز 8.1 لیتر در آن کاهش صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت ایدم تبریز اظهار داشت: در هر شیفت کاری 30 دستگاه از موتور 357 تولید و در اختیار تولیدکنندگان خودروهای سنگین از جمله ایران خودرو دیزل قرار می‌گیرد.

وی از تایید این محصول در شرکت توف آلمان خبر داد و گفت: تست جاده‌ای، دوام و استحکام، آلایندگی و ... همگی توسط این موسسه جهانی آلمان انجام شده است.

نجفیان درباره بحث‌های اقتصادی موتور 357 نیز اضافه کرد: با تولید این محصول سالانه از خروج ارز معادل 9 هزار و 600 یورو به ازای هر موتور جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت ایدم تبریز، سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی خط تولید این محصول را نزدیک به 45 میلیارد ریال اعلام کرد و خاطر نشان کرد: علاوه‌بر این میزان سرمایه‌گذاری حدودا 6 میلیارد ریال نیز از امکانات و خطوط تولیدی موجود شرکت ایدم استفاده شده است.

وی اضافه کرد: بازگشت سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای تولید موتور 357 در طی 4 سال ممکن خواهد شد و حاشیه سود این سرمایه‌گذاری هم 15 درصد پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است، شرکت ایدم در سال 1350 به بهره‌برداری رسیده و سهامدارن اصلی این شرکت ایران‌خودرو دیزل، دایم آلمان و ایران‌خودرو به ترتیب با30.5، 47، 22.5 درصد هستند که در حال حاضر بیش از 5 نوع موتور دیزلی را تولید و به بازارهای داخلی و خارجی ارایه می‌کند.



نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز