درجلسه مشترک با اعضا شورای شهر و شهردار صورت گرفت:

تاکید استاندار اردبیل بر ضرورت تعیین تکلیف پروژه مونوریل

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۱۰:۵۰:۲۴
کد خبر: ۲۶۴۷۶۰
تاکید استاندار اردبیل بر ضرورت تعیین تکلیف پروژه مونوریل
استاندار اردبیل در جلسه مشترک با اعضا شورای شهر و شهردار اردبیل، بر ضرورت تعیین تکلیف پروژه مونوریل اردبیل تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، در این جلسه استاندار اردبیل بر ضرورت تعیین تکلیف پروژه مشارکتی مونوریل اردبیل تاکید کرد و گفت: با توجه به تراکم حجم انبوهی از خودروها در معابر شهر اردبیل ، معضل ترافیک را از اولویت دارترین مسائل شهر و شهرداری عنوان کرد .
مجید خدابخش انجام اقدامات مقطعی هم چون یک طرفه کردن برخی خیابان ها از سوی شورای ترافیک را تنها در کوتاه مدت تاثیر گذار دانست و با اذعان به این که امروزه ترافیک مشکل بسیاری از شهرهای بزرگ کشور است افزود: عملیاتی کردن طرح جامع ترافیک می تواند بهترین راهکار برای مقابله با این معضل باشد .
وی استفاده از حمل و نقل ریلی هم چون مترو، تراموا و مونوریل را انتخاب اول شهرهای مهم دنیا به منظور رفع مشکلات ترافیکی در این شهرها برشمرد و تصریح کرد : در شهر اردبیل هم باتوجه به افزایش روز افزون مشکلات و دغدغه های شهروندان درزمینه رفت وآمد درسطح شهر ، به استفاده از ظرفیت حمل ونقل ریلی درون شهری به شرط انجام مطالعات و بررسی های دقیق و علمی جهت انتخاب گزینه مناسب نیازمند هستیم .
خدابخش با برشمردن نمونه های موفقی از پروژه های حمل و نقل ریلی درون شهری داخلی و خارجی که درقالب طرح هایی نظیرمترو و مونوریل دراین نقاط اجرا شده است تاکید کرد و ادامه داد : برای انتخاب سیستم حمل و نقل ریلی درون شهری اردبیل هم بایستی هرچه سریع تر و با دقت نظر بیشتر وارد عمل شویم تافرصت ها بیش از این از دست نرود .
استاندار اردبیل اعلام آمادگی شرکت ترکیه ای برای اجرای پروژه مونوریل در شهر اردبیل با استفاده از روش سرمایه گذاری ( B.O.T ) را خاطر نشان کرد و افزود: شیوه مد نظر این شرکت برای اجرای مونوریل که درآن کل هزینه مطالعه واجرا برعهده شرکت مذکور خواهد بود بهترین فرصت برای مجموعه شهرداری وشورای اسلامی شهر اردبیل است تا با انجام بررسی های لازم وانتخاب مسیر مناسب زمینه عملیاتی شدن این طرح را فراهم کنند .
سپس رییس شورای اسلامی شهر اردبیل هم اجرای مونوریل اردبیل با روش BOT باسرمایه گذاری شرکت ترکیه ای را در کاهش بار ترافیکی شهر اردبیل موثر دانست و گفت : تهیه طرح جامع ترافیک شهر اردبیل در حال حاضر در دست بررسی بوده و این طرح جامع راهکاری برای رفع بسیاری از مشکل ترافیکی شهر اردبیل درکوتاه مدت و هم در بلند مدت خواهد بود .
ذکی الله خوشبخت در بخش دیگری از سخنان خود تصویب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اردبیل در شورای شهر و ابلاغ آن به شهرداری را خاطر نشان کرد و افزود: این طرح در 10 محور با تاکید بر ضرورت توجه به مباحثی از جمله تمرکز زدایی ، کنترل از بیرون ، ایجاد معابر فرعی ، ایجاد پارکینگ ، ایجاد پارک سوار ، تعریض خیابان ها ، احداث پل های ریز گذر و روگذر ، ایجاد محدودیت احداث تشدید کننده ترافیک در مرکز شهر ،اجرای حمل و نقل ریلی نظیر مونوریل ، مترو ، تراموا و ... به نوعی می تواند در امر تسهیل ترافیک شهر تاثیر گذار باشد در حال تهیه و تدوین می باشد .
دراین جلسه شهردار اردبیل نیز با اشاره به این که سیستم حمل و نقل مطمئن در طرح جامع ترافیک اردبیل پیش بینی شده است گفت : تمام مراحل طرح جامع ترافیک اردبیل به تصویب رسیده و هم اکنون جهت تصویب نهایی در اختیار وزارت کشور قرار گرفته است .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز