خبرگزاری برنا:

اجرای طرح قلب سالم در رستورانهای منطقه تحت پوشش مرکز بهداشت شماره یک اصفهان

۱۳۹۲/۰۷/۱۵ - ۱۷:۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۴۳۵۲۰
اجرای طرح قلب سالم در رستورانهای منطقه تحت پوشش مرکز بهداشت شماره یک اصفهان
از مصرف غذاهای چرب و با نمك بالا اجتناب نموده و با مصرف كمتر فست فودها بیشتر از غذاهای آب پز، ماهی و سبزیجات مصرف نمایند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان،همزمان با هفته قلب سالم، واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره یک اصفهان، اقدام به اجرای طرح ضربت نظارت بر رستوران‌های تحت پوشش نمود.

در این طرح با توجه به اینكه از جمله موارد موثر بر سلامت قلب، مصرف غذاهای مفید و پرهیز از غذاهای شور، پرچرب، سرخ شده و مضر می‌باشد، وضعیت مواد خام اولیه و نحوه پخت غذا مورد بررسی قرار گرفت.

بازرسان بهداشت محیط نیز با ارائه آموزش به كاركنان مراكز فوق الذكر در خصوص كاهش دمای روغن، استفاده از نمك در پخت غذا، لزوم استفاده از روغن‌های مخصوص سرخ كردنی، عدم استفاده از روغن‌های حیوانی و روغن جامد و همچنین استفاده از رنگ‌ها و اسانس‌ها در پخت و فرآوری مواد غذایی بر پخت و پز مواد غذایی به روش آب پز و همینطور استفاده از منوی غذایی حاوی ماهی و میگو و سبزیجات نیز تأكید نمودند.

لازم بذکر است به مردم عزیز نیز پیشنهاد می‌گردد با توجه به اینكه مصرف غذای سالم، تضمینی بر سلامتی و طول عمر بیشتر می‌باشد از مصرف غذاهای چرب و با نمك بالا اجتناب نموده و با مصرف كمتر فست فودها و غذاهای آماده و سرخ كردنی بیشتر از غذاهای آب پز، ماهی و میگو و سبزیجات سالم سازی شده و لبنیات كم چرب مصرف نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز