با حضور عسگری؛

کلنگ طرح آبرسانی به منطقه ویژه اقتصادی مهران به زمین زده شد

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۱۸:۱۹:۴۶
کد خبر: ۲۵۳۵۵۸
کلنگ طرح آبرسانی به منطقه ویژه اقتصادی مهران به زمین زده شد
با حضور˝ عسگری˝ معاون برنامه ریزی استاندار ایلام، فرماندار مهران، و جمعی از مسئولین استانی کلنگ فاز اول طرح آبرسانی به منطقه ویژه اقتصادی مهران به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، با حضور" عسگری" معاون برنامه ریزی استاندار ایلام، فرماندار مهران، امام جمعه شهر مهران و جمعی از مسئولین محلی کلنگ فاز اول طرح آبرسانی به منطقه ویژه اقتصادی مهران به زمین زده شد.
 
در این مراسم ابتدا "بیرنوندی " مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ضمن خیر مقدم گزارشی از روند اجرای این پروژه ارائه نمودند.
 
بیرنوندی گفت: هدف از اجرای این پروژه تأمین آب منطقه ویژه اقتصادی و پایانه مرزی است. که پیش بینی می شود طی مدت 6ماه در صورت تأمین اعتبار لازم فاز اول آن که شامل شامل 18 کیلومتر خط انتقال، نصب دو مخزن هوایی به حجم1000متر مکعب است به بهره برداری برسد.

وی افزود؛ فاز دوم شامل حفر دو حلقه چاه و سیستم تله متری بوده که نیازمند حداقل 15میلیارد اهتبار می باشد.. و انجام آن یقیناً مشکل زائرین و منطقه ویژه را مرتفع خواهد نمود. وی فاز آخر این طرح را شامل احداث مخزن2000متر مکعبی زمینی،سیستم دفع بهداشتی فاضلاب و ایستگاههای پمپاژ عنوان کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه کل پروژه بیش از 90 میلیارد است که امیدواریم با مساعدتهای مدیران ارشد انشاء ا... اعتبارات مذکور به موقع تأمین گردد.

بیرانوند گفت: طرح انتقال و جابجایی مخازن هوایی به منطقه ویژه اقتصادی و پایانه مرزی نیز در دستور کار قرار دارد که با تأمین اعتبار آن اجرایی خواهد شد.
 
وی با اشاره به میزان تردد زائرین از این مرز، خاطر نشان کرد؛ در طول ماه محرم و ایام اربعین حسینی شهر مهران خط انتقال موجود آب به مرز بین المللی مهران به هیچ وجه تکافوی این حجم جمعیت را نداشت که برای حل این مشکل شرکت آب و فاضلاب استان با استفاده از سایر ظرفیتها هم چون استقرار تانکرهای آبرسانی، توزیع آب های بسته بندی شده و آب معدنی و تلاش شبانه روزی پرسنل شرکت تا خدودی توانست مشکلات آب این منطقه را در آن برهه زمانی مرتفع نماید.
 
در ادامه دکتر عسگری معاون برنامه ریزی استانداری ایلام نیز ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان ایلام بخاطر پیگیری در اجرای این پروژه و خدمات رسانی مطلوب بخصوص به زائرین در مرز مهران، گفت: مرز مهران دارای اهمیت بسیار بالایی است و آب یکی از اصلی ترین نیازهای این منطقه اقتصادی است،  که امیدوار هستیم با بهره برداری از این پروژه شاهد توسعه هر چه بیشتر این منطقه باشیم.

فرماندار مهران نیز ضمن تشکر وقدردانی از مدیر عامل و کارکنان شرکت از خدمات رسانی مطلوب این شرکت در شهرستان مهران بخصوص در زمینه آبرسانی به زائرین در ایام محرم ، انجام این پروژه را در جهت توسعه شهرستان مهران مهم توصیف کرد و ابراز امیدواری نمود، این پروژه هر چه زود تر به بهره برداری برسد.
 
امام جمعه شهر مهران نیز طی سخنانی ضمن تشکر از مسئولین بخصوص مدیرعامل شرکت آبفای استان، اظهار داشت؛ بحث آب و بهداشت این منطقه از دغدغه های اصلی مردم بود که امیدواریم با بهره برداری از این پروژه مشکلات آب در این منطقه مرتفع گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز