رییس اداره فرهنگی كمیته امداد خراسان‌شمالی خبر داد:

شركت ۳ هزار مدد جو در برنامه‌های اوقات فراغت

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۱۸:۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۳۴۰
شركت ۳ هزار مدد جو در برنامه‌های اوقات فراغت
رییس اداره فرهنگی‌کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی از شرکت 3 هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد در برنامه های اوقات فراغت امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی، مجید الهی، رییس اداره فرهنگی‌کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی از شرکت 3 هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد در برنامه های اوقات فراغت امسال خبر داد.

مجید الهی رادبا اعلام این مطلب گفت: در راستای سازندگی و غنی سازی اوقات فراغت مددجویان امسال برنامه های اوقات فراغت تابستان برای 3 هزار مددجو برگزار خواهد شد که 50 در صد از آنان دختر و نیمی از آن نیز از پسران تحت حمایت هستند.

وی با اعلام اینکه اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال برای اجرای این برنامه ها اختصاص یافته گفت: برنامه های اجرایی امسال در قالب فرهنگی اعتقادی، هنری، فنی و حرفه ای و ورزشی است که در برنامه های فرهنگی اعتقادی، مددجویان از کلاس های احکام، تفسیر قرآن ، معرفت علوی و ولایت شناسی و در برنامه های هنری از دوره های خوشنویسی ، نقاشی و گلدوزی بهره مند می شوند.

مجید الهی راد با اشاره به اینکه کلاس های ورزشی نیز در قالب کاراته، فوتبال، شطرنج، شنا ووالیبال گنجانده شده است گفت: آموزش وتعمیر موبایل،آموزش پرورش قارج و خیاطی نیز از جمله دوره های فنی و حرفه ای است.

وی خاطر نشان کرد: اردوهای سراسری کشوری و منطقه ای نیز در طول تابستان برای کلیه دانش آموزان و دانشجویان به شهر و استان های دیگر برگزار می شود.
 
الهی راد خاطرنشان کرد: برگزاری محفل انس با قرآن، برگزاری جلسات دعا، اجرای گلستان قرآنی، پاسخ به شبهات دینی، مسابقات و بازدید از اماکن تاریخی با حضور دانش آموزان شرکت کننده ازدیگر برنامه اجرایی اوقات فراغت امسال است.

وی زمان آغاز این برنامه ها را از هفته اول تیر ماه لغایت اواخر شهریور ماه عنوان کرد و اذعان داشت: مراسم افتتاحیه برنامه ها نیز در اوایل تیر ماه برگزار خواهد شد.

الهی راد با بیان اینکه در سال گذشته نیز 5 برنامه اردویی و 10 برنامه فرهنگی و هنری برای این دانش آموزان برگزار شد گفت: در این برنامه ها 2 هزار و 500 نفر شرکت کردند که مبلغی بالغ بر یک میلیارد 200 میلیون ریال برای اجرای برنامه های اوقات فراغت هزینه شد.

وی اظهار داشت: مددجویانی که در برنامه های آموزش فنی و حرفه ای شرکت می کنند در پایان دوره ها برای آنان گواهینامه صادر خواهد شد.

وی با اعلام اینکه هزینه های پرداختی این کلاس ها از محل اعتبارات امور فرهنگی کمیته امداد، درآمدهای استانی و کمک های مردمی تامین خواهد شد گفت: البته کلیه برنامه های اوقات فراغت به صورت رایگان ویژه مددجویان تحت پوشش اجرا می شود ولی افراد غیر تحت پوشش در صورتی که هزینه مربوطه را پرداخت کنند می توانند در برنامه های اوقات فراغت کمیته امداد شرکت کنند.

الهی راد در خاتمه افزود: برنامه های اجرایی مددجویان به دلیل اوقات فراغت در تابستان قوت می گیرد به طوری که این برنامه ها در طول سال بر اساس موقعیت فصلی بصورت 4 فصل سال برای دانش آموزان برقرار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز