دبیر هیات ورزشی ناشنوایان خراسان جنوبی:

اعتبارات هیات ورزشی ناشنوایان خراسان جنوبی کافی نیست

۱۳۹۱/۰۸/۲۹ - ۱۷:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۰۲۸
اعتبارات هیات ورزشی ناشنوایان خراسان جنوبی کافی نیست
دبیر هیات ورزشی ناشنوایان خراسان جنوبی گفت: اعتبارات اختصاص یافته به این هیات بسیار کم بوده و تاکنون نتوانسته‌ایم بدهی سال گذشته خود را پرداخت کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، مصطفی ظهر دبیر هیات ورزشی ناشنوایان خراسان جنوبی در همایش ورزشی نشاط در شهرستان فردوس اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 125 نفر از ناشنوایان استان در هیات‌های ورزشی عضو بوده و دارای کارت بیمه ورزشی هستند.

وی با اشاره به آغاز به کار هیات ورزشی ناشنوایان از سال 87 در شهرهای فردوس، بیرجند، قائن و بشرویه افزود: شهرستان فردوس پس از بیرجند رتبه دوم استان را در ارتباط با ورزش ناشنوایان داراست و تاکنون در مسابقات مختلف مقام‌های نخست را کسب کرده است.

دبیر هیات ورزشی ناشنوایان خراسان جنوبی عدم اختصاص اعتبار لازم به هیات ورزشی ناشنوایان را از جمله مشکلات این هیات دانست و تصریح کرد: اعتبارات اختصاص یافته به هیات ورزشی ناشنوایان بسیار کم است به طوری که تاکنون نتوانسته‌ایم بدهی سال گذشته خود را پرداخت کنیم.

نایب رییس هیات ورزش‌های ناشنوایان خراسان جنوبی نیز در این همایش اظهار کرد: طرح استعدادیابی دختران کم‌شنوا و ناشنوای فردوس تحت عنوان «طرح سکوت من با مادرم» اجرا می‌شود.

زهرا رادنیا نایب رییس هیات ورزش‌های ناشنوایان استان خراسان گفت: در این طرح 35 دختر کم‌شنوا و ناشنوا به همراه مادرانشان در رشته‌های ورزشی شامل پینگ‌پنگ، شطرنج، کاراته، تکواندو، دو و میدانی، فوتسال و والیبال استعدادیابی می‌شوند.

وی افزود: پس از استعدادیابی، معلولان به رشته‌های مختلف ورزشی تقسیم و زیر نظر مربیان مربوطه به فعالیت می‌پردازند و سپس به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

نایب رییس هیات ورزش‌های ناشنوایان استان خراسان جنوبی تصریح کرد: این طرح با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی و همچنین حمایت خانواده‌ها از معلولان در میادین ورزشی و مشاهده استعدادهای فرزندان اجرا می‌شود.

رادنیا یادآور شد: طرح ورزشی «سکوت من با مادرم» در شهرهای بیرجند، فردوس، قائن و بشرویه اجرا می‌شود؛ در این طرح علاوه بر استعدادیابی معلولان و مادران آن‌ها مسابقات تیمی دارت با حضور مادر و دختر و مسابقات طناب‌کشی ویژه مادران برگزار می‌شود.

رییس اداره بهزیستی شهرستان فردوس نیز از عضویت 70 دختر و پسر کم‌شنوا و ناشنوا در هیات ورزشی ناشنوایان این شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان فردوس دارای استعدادهای خوبی در ارتباط با ورزش ناشنوایان است که باید این استعدادها شناسایی شود.

سید حسین پارسای محبی افزود: باید با اختصاص اعتبار لازم به هیات ورزشی ناشنوایان به این قشر معلول توجه ویژه‌ای داشت چرا که آن‌ها مشکلات خاص خود را دارند و ممکن است به آسیب‌های اجتماعی دچار شوند.

در این همایش دختران کم‌شنوا و ناشنوای شهرستان فردوس در رشته‌های مختلف ورزشی استعدادیابی شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز