استاندار كرمانشاه:

برای واگذاری مدیریت مرز رسمی پرویز خان به گمرک آمادگی داریم

حجت الله دمیاد گفت: بدون شک حجم صادراتی بسیار بالا در مرز پروی خان می‌تواند زمینه ساز عمران و آبادنی در منطقه و همچنین افزایش قدرت ملی را به‌دنبال داشته باشد.
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ - ۱۳:۰۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کرمانشاه؛ حجت الله دمیاد استاندار كرمانشاه در جلسه ای كه با حضور مشاور و مدیران كل بخش ترانزیت و صادرات گمرک ایران در سالن جلسات استانداری برگزار شد از آمادگی كامل استان در واگذاری مدیریت مرز رسمی پرویز خان به حوزه گمركات استان كرمانشاه خبرداد د و گفت: با توجه به اینكه مرز رسمی و بین الملی پرویز خان از جمله مرزهای پر ظرفیت در حوزه صادرات به كشور عراق محسوب می شود لذا تلاش و كوشش مسئولان امر بایستی در راستای توسعه و شكوفایی بیش از پیش و رونق اقتصادی این مرز تحقق پیدا كند.

وی با اشاره به اینكه قریب به 54 درصد از صادرات داخلی كشورمان به اقلیم كردستان عراق از طریق این مرز انجام می گیرد، افزود: باید توجه داشت كه راهبرد مدیریت استان در توسعه امر تجارت خارجی بر اساس اولویت منافع ملی و منطقه ای استوار است و قطعا تلاش و اهتمام ویژه مدیران گمرک ایران در این زمینه لازم و ضروری است.

حجت الله دمیاد همچنین با اشاره به موقعیت سوق الجیشی استان كرمانشاه در منطقه غرب كشور،تصریح كرد: از مسئولان امر انتظار میرود كه در وضعیت ترانزیتی این مرز با جدیت بیشتری ورود پیدا كنند زیرا كه مسئولان استانی، خود در رونق بیش از پیش امر اقتصادی در این منطقه از هیچ گونه تلاشی فرو گذار نیستند؛ اما لازم است متذكر شویم كه موضوع واردات سوخت به كشور از طریق مرز پرویز خان منفعتی نصیب مردم این دیار و استان نخواهد كرد و باید در این زمینه اقدامات موثری در جهت بهبود وضعیت موجود صورت گیرد.

وی همچنین یادآور شد: بدون شک حجم صادراتی بسیار بالا در مرز پروی خان می تواند زمینه ساز عمران و آبادنی در منطقه و همچنین افزایش قدرت ملی را به‌دنبال داشته باشد.

در ادامه این نشست همچنین استاندار از مسئولان اجرایی استان خواست كه نسبت به توسعه زیر ساخت های این مرز اقدامات لازم را انجام دهند تا اینكه گمركان استان با تمام توان بتواند از ظرفیت های صادراتی این مرز به منظور توانمند کردن اقتصاد ملی و منطقه بهره مند شود. همچنین در این نشست مصوب شد كه سازمان گمرک ایران نسبت به نصب و راه اندازی دستگاه XRY به منظور كنترل واردات از كشور عراق در مبادی این مرز اقدام کند.