به مناسبت عیدغدیر خم؛

برگزاری مراسمات ویژه در امامزادگان و بقاع متبرکه

۱۳۹۲/۰۸/۰۱ - ۱۲:۳۶:۳۹
کد خبر: ۱۴۵۴۳۶
برگزاری مراسمات ویژه در امامزادگان و بقاع متبرکه
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین از برگزاری مراسمات ویژه در امامزادگان و بقاع متبرکه استان به مناسبت عید غدیر خم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با اعلام این خبر اظهار داشت: غدیر تنها یک واقعه و رویداد دینی نیست بلکه عید غدیر موضوعی اعتقادی و اکمال دین اسلام محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه براساس روایات باید خطبه غدیر را به فرزندان خود بیاموزیم، افزود: دلیل این مهم، آن است که واقعه غدیر خم نسل به نسل در میان مسلمان آموزش داده شود تا نهادینه گردد.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی برای سومین سال متوالی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این جشن با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه، تبیین جایگاه امامت و ولایت، اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان مرتبط با غدیر و امام علی(ع) برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی همزمان با سراسر کشور در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان نیز برگزار می‌شود.

وی گفت: براساس نام گذاری صورت گرفته روز عرفه، روز ولایت و نیایش نام گذاری شده بود که دربقاع متبرکه استان برگزار شد و مراسم امامزاده حسین(ع) به صورت زنده از شبکه استانی پخش گردید.

نوروزی ادامه داد: مراسم دعای عرفه با استقبال بی نظیر مردم، جوانان و نوجوانان برگزار شد و روز عید قربان نیز به نام ولایت و اطاعت نام گذاری شده بود.

حجت الاسلام نوروزی از نام گذاری روز عید غدیرخم به نام ولایت و مودت خبر داد و گفت: در مراسم ویژه این روز که در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود، خطبه خوانی غدیر، شعر خوانی غدیر با حضور شعرای برجسته، قرائت عقد اخوت (برادری) به عنوان یکی از سنت‌های حسنه و اعمال مستحب این روز، پیش بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: تجلیل از سادات، تکریم از خادمان امامزادگان، قرائت میثاق نامه غدیر که یک متن واحد به منظور تجدید میثاق با ولایت است از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این جشن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه از میان بیش از 120هزار موقوفه سراسر کشور تنها 482 موقوفه با موضوع ولایت و غدیر وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف این جشن، ایجاد وقف جدید با نیت ولایی است، ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» درامامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان با هدف مشاوره و ترغیب و تشویق متمکنین برای وقف جدید، راه اندازی خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز