رییس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین

رسانه‌ها مهم‌ترین ابزار برای ارتقای فرهنگ شهرنشینی‌اند

۱۳۹۰/۰۵/۱۷ - ۱۴:۳۳:۳۲
کد خبر: ۶۹۱۱۹
رسانه‌ها مهم‌ترین ابزار برای ارتقای فرهنگ شهرنشینی‌اند
سعید وزیر‌ی‌نژاد گفت: هدف مشترک رسانه‌ها و مدیریت شهری زیست بهتر شهروندان است و در این مهم رسانه‌ها در ایجاد فرهنگ شهرنشینی نقش مهمی دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، رییس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین در آیین تجلیل از خبرنگاران استان قزوین به مناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه سازمان فرهنگی و ورزشی برای ارتقا فرهنگ شهرنشینی تولیدات فرهنگی شهری را افزایش داده است، افزود: اکنون مهم‌ترین ابزار برای ارتقا فرهنگ شهرنشینی رسانه‌ها هستند که با اطلاع‌رسانی به موقع توسط رسانه‌ها، معضلات شهری در شهرها برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته اولین آیین بزرگداشت روز خبرنگار بین اصحاب رسانه و مسوولان استان با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، گفت: برگزاری این آیین با استقبال چشم‌گیر خبرنگاران روبه‌رو شد و همین امر موجب مصمم‌تر شدن این سازمان برای برگزاری آیین دیگری در سال جاری برای تقدیر از زحمات شبانه‌روزی خبرنگاران فعال استان شده است.

وزیر‌ی‌نژاد با بیان اینکه تعامل و ارتباط سازنده بین اصحاب رسانه و مدیریت شهری موجب ارتقا اطلاع‌رسانی خدمات مدیریت شهری به مردم خواهد شد، گفت: خبرنگاران پرچم‌داران علم، آگاهی و روشنفکران جامعه هستند که نسبت به دیگر اقشار جامعه مشکلات شهری را سریع‌تر درک می‌کنند و در رسانه‌ها انعکاس می‌دهند.

وزیر‌ی‌نژاد بیان کرد: تقویت ارتباط خبرنگاران با مدیریت شهری و سازمان فرهنگی و ورزشی موجب دستیابی سریع‌تر این سازمان به اهداف مربوطه خواهد شد.

این مقام مسوول با بیان اینکه ارتقا فرهنگ شهرنشینی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان فرهنگی و ورزشی است، گفت: این سازمان با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم برای ارتقا این فرهنگ در شهر تلاش مضاعف می‌کند.

وی با اظهار اینکه در سال‌های گذشته نسبت روستا‌نشینی به شهرنشینی در بسیاری از نقاط کشور 70 به 30 بوده است، افزود: اکنون این نسبت در شهرها 70 به 30 و در کلان‌شهرها به 80 به 20 تغییر کرده است که در این راستا مدیریت شهری بیشتر در شهرها احساس می‌شود.

وزیری‌‌نژاد با بیان اینکه توسعه شهر‌نشینی مشکلات بسیاری دارد، افزود: متاسفانه به دلیل فقدان آموزش شهرنشینی مسوولیت این سازمان برای حل معضلات شهرنشینی افزایش یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز