سفیر کشور چین:

مرز باشماق مریوان ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت در کردستان است

۱۳۹۱/۰۸/۲۰ - ۱۰:۵۸:۳۴
کد خبر: ۱۰۶۱۴۷
مرز باشماق مریوان ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت در کردستان است
سفیر چین در کشورمان گفت: استان کردستان با دارا بودن مرز رسمی باشماق مریوان می‌تواند در راستای توسعه تجارت و مبادلات ارزی فعالیت‌های مناسبی را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، یوهون یانگ در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان در سنندج اظهار داشت: با توجه به اطلاعات موجود روزانه بیش از هزار نفر از مرز باشماق مریوان در حال رفت و آمد به کشور عراق هستند و بیش از هزار کامیون نیز کالاهای صادراتی ایران را از طریق این مرز از کشور خارج می‌کنند.

وی افزود: با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالای این مرز رسمی کشور می‌توان فعالیت‌های تجاری در این منطقه را افزایش داد و زمینه ارتقای شاخص‌های اقتصادی را فراهم کرد.

سفیر کشور چین در ادامه به اهداف سفر خود به استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: شناخت کامل از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جمهوری اسلامی ایران در این منطقه برای همکاری بیشتر ایران با کشور چین از مهمترین اهداف این سفر است.
 
یوهون یانگ با اشاره به شرایط مناسب دو کشور ایران و چین در بخش های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ادامه داد: محور اصلی سفر به استان کردستان و دیدار با استاندار و فعالان اقتصادی و فرهنگی اجتماعی تقویت ارتباطات بین دو کشور به ویژه در استان کردستان است.

وی بیان کرد: با شناسایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان کردستان انتظار می‌رود در آینده نزدیک همکاری‌های دو کشور ایران و چین افزایش یابد.

سفیر کشور چین در پایان گفت: استان کردستان از لحاظ معاون سنگ آهن، مس و طلا پتانسیل بالایی دارد و شرکت‌های چینی می توانند در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز