نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد:

همکاری بین شورای شهر و شهرداری یک اصل است

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۱۲:۰۹:۰۲
کد خبر: ۲۰۱۰۵۷
همکاری بین شورای شهر و شهرداری یک اصل است
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه همکاری بین شورای شهر و شهرداری یک اصل است بر لزوم همکاری شورای شهر با شهردار تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در دیدار با کارکنان و مدیران شهرداری خرم آباد با اشاره به اینکه کارکنان شهرداری مظلوم واقع شده اند، اظهار کرد: در طول سال مراسم ها و تقدیرهای مختلفی از دستگاه های مختلف صورت می گیرد ولی تاکنون تقدیر شایسته ای از کارکنان شهرداری که شبانه روز زحمت می کشند نشده است.

وی تصریح کرد: از صمیم قلب از زحمات و تلاش های همه کارکنان شهرداری تشکر می کنم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود با اشاره به درس های ماه مبارک رمضان گفت: یکی از درس های ماه رمضان این است که ما خود را کوچک دیده و خداوند متعال را بزرگ ببینیم.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه از درس های ماه رمضان این است که ما به عظمت و بزرگی خداوند متعال اعتراف کنیم، تصریح کرد: در این ماه همه ما متوجه عجز و ناتوانی خود در برابر خداوند می شویم.
 
شهرداری محل خدمت گذاری مستقیم به مردم است
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهرداری محل خدمت گذاری مستقیم به مردم است، اظهار کرد: شهرداری به طور مستقیم در جهت خدمتگذاری به مردم قرار دارد و مردم از ابتدای روز با فعالیت های شهرداری سر و کار دارند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه عملکرد شهرداری با توجه به نوع فعالیت آن می تواند موجب رضایت یا نارضایتی مردم شود، تصریح کرد: باید تلاش کنید تا با عملکرد خود رضایت مردم را فراهم کنید.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه اصل مردم و رضایت مردم است، افزود: انتظار این است که در کار مردم تسریع و تسهیل صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید از سختگیری بی جا، معطل کردن و سردواندن مردم دوری کنند، ادامه داد: چه معنی دارد که برخی افراد دوست دارند روی میزشان پرونده جمع شود و کار مردم را به تاخیر بیاندازند.
 
مسئولان شهرداری ها از قانون شکنی ها جلوگیری کنند نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه شهرداری ها همواره در معرض افراد فرصت طلب و سود جو هستند، تصریح کرد: برخی افراد دائم می خواهند از شهرداری ها در بخش های مختلف عوارض، صدور پروانه، تراکم و تغییر کاربری و ... سودجویی کنند.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه لازم است با متخلفان برخورد جدی داشته و دست کسانی را که واسطه گری می کنند قطع کنیم، افزود: متاسفانه شهرداری ها با انواع سفارش ها و واسطه گری ها مواجه هستند.

وی گفت: یک مدیر شهرداری در آسایش نیست تا بتواند روال قانونی کار خود را طی کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه شهرداری ها باید دقت کنند که سفارش نپذیرند و از قانون شکنی ها جلوگیری کنند، تصریح کرد: همه کارکنان شهرداری باید در این رابطه توجه جدی داشته باشند.

توسعه فضای سبز شهری از ضرورت های فعالیت شهرداری ها
حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز شهری یکی از ضرورت‌ها است، اظهار کرد: محیط زیست شهری دچار آفت بزرگی شده و مسئولان باید ایجاد و تقویت فضای سبز را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه نباید روی فضای سبز معامله کرد، تصریح کرد: حیات مردم به فضای سبز بستگی دارد و اگر روزی شهروندی به دلیل آلودگی هوای شهر دچار مریضی یا مرگ شود کسی که بر سر فضای سبز معامله کرده در مرگ آن شهروند شریک است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه باید محیط را برای یک زندگی سالم و مفرح آماده کنیم، افزود: فضای سبز بسیار اهمیت داشته و باید شهری با نشاط و شاداب برای مردم ایجاد کنیم و در حفظ و نگهداری فضای سبز موجود نیز تلاش کنیم.

فعالیت های فرهنگی شهرداری تقویت شود
حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه کارها و فعالیت های شهرداری در بعد فرهنگی نیز مهم است، اظهار کرد: فعالیت فرهنگی شهرداری در تقویت فرهنگ و اخلاق مردم موثر است.

وی با بیان اینکه شهرداری تنها مسئول آسفالت معابر و جمع آوری زباله نیست، تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی شهرداری مهم است چراکه هرکس که وارد شهر می شود فرهنگ و اخلاق مردم آن شهر را به وسیله عملکرد شهرداری متوجه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور شد: انتظار این است که فعالیت های فرهنگی شهرداری تقویت شده و ارزش ها توسط شهرداری در جامعه ترویج داده شود.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه مبلمان شهری، معماری اسلامی و فرهنگ ایرانی در ساخت و سازها باید اهمیت داده شود، گفت: من از مهندسان، معماران و شهرسازان انتظار دارم که در این مسائل به صورت جدی ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه انسان نباید نسبت به مسائل اطراف خود بی تفاوت باشد، تصریح کرد: بی تفاوتی نسبت به مسائل فردای روز قیامت بازخواست دارد.

انتقاد از رویکرد شورای شهر خرم آباد در برخورد با شهرداری
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همکاری بین شورای شهر و شهرداری یک اصل است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این رابطه می فرمایند "شهردار مثل سربازی است که شورای شهر او را به میدان می فرستد".

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه شورای شهر اگر یک سرباز را به میدان می‌فرستد باید از او پشتیبانی کند، تصریح کرد: شورای شهر ابتدا باید دقت کند که چه شهرداری را انتخاب می کند و وقتی انتخاب کرد از آن پشتیبانی کرده و کاری نکند که دلسرد شود.

وی با اشاره به استفاده شورای شهر از اهرم استیضاح شهردار اظهار کرد: شورای شهر باید این کارها را ترک کند و بیاید کارها را آسان کرده و طرح ها را تصویب کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه فقط اینکه عضو شورا شویم و کار نکنیم و تنها مانع تراشی کنیم درست نیست، تصریح کرد: این امر خلاف جوانمردی است.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه چرا کاری می کنید که بین مدیران اختلاف ایجاد شود، افزود: این کارها چیزهای خوبی نیست و برای شهر مضر است، متاسفانه در قانون هیچ ناظری برای شورای شهر در نظر گرفته نشده است.

شوراها باید براساس عقلانیت و خیرخواهانه عمل کنند
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه شوراها باید براساس عقلانیت و خیرخواهانه عمل کنند، تصریح کرد: آیا تا کنون هرکدام از اعضای شورای شهر یک سرمایه گذار را جذب کرده اند؟
 
حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه یک عده ای کارشان جمع آوری اسناد شده است، ادامه داد: این رفتارها جز محرومیت چیز دیگری عاید ما نمی کند.

وی با بیان اینکه من هیچگونه عقد اخوتی با کسی نبسته ام و خیرخواهانه مطالب را می گویم، تصریح کرد: ما باید اخلاق اسلامی را رعایت کرده، دلسوز بوده و تعاون داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه من هرگز عمل هیچ مسئولی را تبرئه نمی کنم و از خطای هیچ مسئولی نمی گذرم، اظهار کرد: اما اعتقاد من این است که باید حمایت و پشتیبانی کرد.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه باید منفعت طلبی را کنار بگذاریم و همکاری و همدلی به خرج دهیم تا خرم آباد را آباد کنیم، افزود: همه می دانیم وضعیت شهر چگونه است و باید بیاییم و کمک کنیم تا مشکلات برطرف شود.

شهرداری با برنامه به پیش برود و ضعف ها را جبران کند وی با اشاره به اینکه باید لغزش‌ها و خطاها را نیز گوش زد کنیم، گفت: اما اینکه بیایم و مثل کسی که بالای سر ایستاده و تشر می زند اهرم فشار را وارد کنیم درست نیست.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه سیاست همکاری، تعامل، پشتیبانی و ایجاد امید در دل مردم را باید دنبال کنیم، تصریح کرد: مطالبی که گفته شد جز خیرخواهی و دلسوزی نیست و ما فقط خدمت به مردم را اصل می دانیم.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه من نمی خواهم بی تفاوت باشم، افزود: من احساس مسئولیت می کنم و آنچه را که لازم است بیان می کنم.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع شهر را باید اجرایی و عمل کنیم، گفت: نباید این طرح نیز به برگه ای تبدیل شود که موریانه آن را بخورد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: باید شهرداری با برنامه به پیش برود و ضعف ها را جبران کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز