مدیرکل آموزش و پرورش همدان:

دبیرستان ابن سینای همدان به موزه اسناد قدیمی تبدیل می‌شود

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۸:۲۲:۲۰
کد خبر: ۱۸۵۳۴۰
دبیرستان ابن سینای همدان به موزه اسناد قدیمی تبدیل می‌شود
عبدالرضا فولادوند گفت: دبیرستان ابن سینای همدان که از مدارس قدیمی شهر است به موزه اسناد قدیمی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به مناسبت هفته ی معلم در بازدید از دبیرستان ابن سینا همدان افزود: این دبیرستان در حال حاضر بنام گنجینه آموزش و پرورش مطرح است و برای توسعه با الگوگیری از مدارس اصفهان به موزه تبدیل خواهد شد تا از تخریب بیشتر آن جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: دانش آموزان این مدارس در سال تحصیلی آینده به مدرسه دیگری منتقل می شوند تا زمینه برای تجهیز موزه موزه ابن سینا فراهم شود.

مدیر دبیرستان ابن سینای همدان نیز گفت: این مدرسه 130 سال قدمت دارد و از سوی میراث فرهنگی به موزه تبدیل شده و به ثبت رسیده است.

پروین غلامی با بیان اینکه این مدرسه 84 شهید تقدیم انقلاب کرده است، افزود: رونمایی از کتاب دفاع مقدس و برگزاری یادواره شهدا از جمله برنامه های اجرایی در این دبیرستان است.

رییس اداره روابط عمومی و اسناد آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم و با هدف آشنایی بیشتر مردم فرهنگ دوست همدان، نمایشگاهی با عنوان  تاریخ تعلیم و تربیت و فرهنگ در همدان به روایت اسناد در دبیرستان ابن سینای همدان دایراست.

محمد پور داود افزود: اقشار مختلف مردم به ویژه جامعه فرهنگی و دانش آموزان در این نمایشگاه می توانند ازسیر تحول تاریخ تعلیم و تربیت و مراحل گذر آموزش و پرورش استان از سنتی به نوین بازدید کنند.

وی گفت: در این نمایشگاه 200 قطعه عکس و سند تاریخی با موضوع مدارس، مکتب خانه، فعالیت های فرهنگی و آموزشی دانش آموزان همدانی، رویدادهای تاریخی مرتبط با تحولات اجتماعی و گزیده ای از اسناد تاریخی و نیز کتاب های درسی چاپ سنگی، سالنامه های مدارس، لوازم التحریر و مجلات و نشریات مربوط به آموزش وپرورش از تاسیس دارالفنون در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این نمایشگاه 14 تا 24 اردیبهشت ماه 93 در دو نوبت صبح و عصر در محل گنجینه آموزش وپرورش (دبیرستان ابن سینا) واقع در خیابان طالقانی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد و رایگان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز