رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز خبر داد:

البرز نقش فعالانه ای در اهداء عضو دارد / بستر پیوند کلیه در البرز فراهم می شود

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۰:۴۲:۲۹
کد خبر: ۱۰۰۴۸۳۸
البرز نقش فعالانه ای در اهداء عضو دارد / بستر پیوند کلیه در البرز فراهم می شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: البرز رتبه اول از نظر تعداد موارد شناسایی اهداء عضو را در کشور از آن خود کرده است و در فرهنگ سازی این امر خداپسندانه فعالانه عمل می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرزدکتر حسین کریم اظهار کرد: عمل پیوند در البرز انجام نمی‌شود و موارد شناسایی شده و منتهی به پیوند به بیمارستان‌هایی که عمل پیوند در آن صورت می‌گیرد معرفی می‌شوند اما دانشگاه علوم پزشکی البرز تلاش دارد در آینده نزدیک  عمل پیوند کلیه را در یکی از بیمارستان‌های استان راه‌اندازی کند.  

وی افزود : درواحد شناسایی اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی البرز با تلاش های شبانه روزی و ارتقای ۴۸/۷درصدی نسبت به سال ۹۷با شناسایی ۵۸مورد در سال ۹۸ و به اهدا رسیدن ۵۶مورد  بر اساس شاخص مطلق تعداد اهدا در بین واحد های شناسایی رتبه اول را کسب کرد.

وی عنوان کرد : بسیار تلخ و ناراحت کننده است وقتی افراد دچار مرگ مغزی می شوند  و این اتفاق سختی برای جامعه است اما در واقع این موضوع اجتناب ناپذیر است و انتظار می‌رود فرهنگ جامعه در خصوص اهدای عضو همان اهدای زندگی  ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه آمار اهدای عضو  قطعا می‌تواند با فرهنگ‌سازی افزایش پیدا کند گفت: اگر حتی رضایت خانواده نیمی از افراد دچار مرگ مغزی شده را جلب کنیم تعداد افراد منتظر پیوند در کشور کمتر خواهد شد.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: اهمیت پیوند عضو بسیار زیاد است  و این در حالی است که هر فرد دچار مرگ مغزی شده می‌تواند حداقل یک و یا  حداکثر 8 و به طور متوسط 3 نفر را نجات دهد.

دکتر کریم ادامه داد: علاوه بر پیوند عضو افراد دچار مرگ مغزی، به وسیله پیوند نسوج هم می‌توان 53 نفر را از معلولیت نجات داد.

دکتر کریم خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند با مراجعه به سایت «انجمن اهدا عضو ایرانیان» و ثبت نام در سامانه اهدا عضو رضایت خود را برای پیوند اعضا در صورت مرگ مغزی اعلام کنند، در صورت بروز حادثه این اعلام رضایت در جلب موافقت بازماندگان بسیار موثر خواهد بود.

دکتر کریم  در پایان خاطر نشان کرد : استان البرز بر اساس شاخص تعداد اهدای عضو جز استان های مهم و جانبخش بیماران لیست انتظار بوده است و در سال گذشته با فرهنگسازی ها و آگاه سازی های انجام شده در سطح استان موفق به کسب رضایت۹۶.۷ درصدی خانواده های اهدا کننده در استان شده است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز