معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبرداد :

موکول شدن امتحانات حضوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان به مردادماه

۱۳۹۹/۰۳/۲۷ - ۱۱:۵۴:۴۱
کد خبر: ۱۰۱۶۳۱۳
موکول شدن امتحانات حضوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان به مردادماه
سیاوش بیرانوند گفت: باتوجه به اعلام وضعیت قرمز استان از نظر شیوع کرونا امتحانات حضوری, عملی و آزمایشگاهی پایان ترم این دانشگاه به مردادماه موکول شد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛  بیرانوند در این خصوص اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، امتحان دروس تئوری که به صورت مجازی آموزش داده شده، مجازی برگزار می شود اما آزمون های عملی و کارآموزی به مرداد موکول شد.

او افزود: چهارهزار دانشجوی پزشکی در استان تحصیل می کنند که حدود نیمی از این تعداد در مقطع کارآموزی قرار دارند و با توجه به شیوع کرونا ساعات حضور دانشجویان در آزمایشگاههای عملی به نحوی برنامه ریزی شده که بیشترین فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: دانشجویان ترم اول و سوم به مدت ۲ هفته واحدهای عملی را می گذرانند و ۲ هفته پس از اتمام این دوره و خلوت شدن خوابگاه ها، دانشجویان ترم دوم و چهارم باید به دانشگاه مراجعه کند.

بیرانوند  بیان کرد: اما دانشجویان برای واحدهای کارآموزی و کارورزی باید در محل های ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی حضور یابند چراکه گذراندن دوره های عملی برای دانشجویان پزشکی یک ضرورت بسیار مهم است و به هیچ عنوان قابل حذف یا اغماض نیست.

اوبا بیان اینکه تاکنون گزارشی از ابتلای دانشجویان علوم  پزشکی لرستان به کرونا ارائه نشده ،یادآورشد: دانشگاه نیز یک میلیارد تومان برای خرید وسایل حفاظت شخصی به منظور حفظ سلامت دانشجویان هزینه کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان  ادامه داد: کلاس‌های درس این دانشگاه با حضور ۵۰ درصد دانشجویان برقرار شده و آموزش مجازی نیز تا پایان خرداد ادامه دارد.

 بیرانوند یادآورشد: چهار هزار دانشجو در۱۰ مجتمع، دانشکده‌های تابعه و مراکز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تحصیل می کنند که با آغاز شیوع کرونا، روند تدریس و آموزش این تعداد به صورت غیرحضوری ادامه یافت.

او گفت: در حال حاضر به دستور کمیته استانی و کشوری کرونا، دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حوزه‌های کارآموزی، آزمایشگاهی و عملی با حضور ۲ هزار دانشجو معادل ۵۰ درصد ظرفیت گشایش یافته و ۴۰۰ دانشجوی غیربومی نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در خوابگاه اسکان یافته اند.

بیرانوندبا اشاره به نگرانی برخی خانواده ها نسبت به حضور فرزندانشان در کارآموزی نیز اضافه کرد: هیچ محدودیتی از طرف دانشگاه برای حذف ترم وجود ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز