رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز:

مردم زدن ماسک را مثل پوشیدن لباس جدی بگیرند / ازدحام و شلوغی نقطه ضعف ما در برابر کرونا است

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۳:۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۰۱۸۶۶۹
مردم زدن ماسک را مثل پوشیدن لباس جدی بگیرند / ازدحام و شلوغی نقطه ضعف ما در برابر کرونا است
رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با تاکید براینکه بهترین سلاح در مقابله با کرونا شستن دست ها ، خودداری از ازدحام و استفاده از ماسک است گفت: مردم از مراجعه غیر ضرور به بیمارستان ها خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز ،دکتر حسین کریم اظهار کرد: هر زمان که ما از کرونا غافل شویم کرونا ما را غافلگیر خواهد کرد ، عادی شدن شرایط  زندگی تا حد زیادی کار را مشکل  کرده است  و مردم نباید با کرونا عادی برخورد کنند.

وی افزود: همه باید در نظر بگیرند که کادر بهداشت و درمان مدتی است با حجم زیادی از بیماران  مواجه هستند و زمان طولانی  در حال خدمت هستند  و به شدت خسته هستند .

دکتر کریم ادامه داد:در تمام بیمارستان ها علاوه بر سایر بیماران ، بیماران کرونایی نیز بستری هستند که ما با محدودیت تخت های بیمارستانی مواجه هستیم لذا از مردم خواهشمندیم بی جهت به بیمارستان ها مراجعه نکنند چرا که ممکن است با حضور در بیمارستان به کرونا مبتلا شوند.

این مسئول خاطر نشان کرد:  یکی از بزرگ ترین معضلات این است که تعدادی از  مردم به دلیل استرس بالایی که دارند  فکر می کنند به کرونا مبتلا شده اند و باید گفت تشخیص کرونا فقط بر عهده پزشک است و انجام تست PCR نیز باید با دستور پزشک انجام شود .

وی  گفت:  در ابتدای شیوع کرونا بارز ترین علامت این بیماری  تب بود اما اکنون  علائم این بیماری  بیشتر شده و در بیماران علائم گوارشی نیز مشاهده می شود .

رئیس دانشگاه تاکید کرد: پزشکان باید نسبت به این بیماری به روز باشند و تشخیص و درمان را طبق آخرین پروتکل ها انجام دهند مردم نیز باید به توصیه های روزانه توجه کنند و موارد بهداشتی را با دقت رعایت کنند.

وی ضمن بیان این که مردم باید زدن ماسک را مثل پوشیدن لباس جدی بگیرند تاکید کرد همه صاحب نظران در این حوزه  و سازمان جهانی بهداشت  بر استفاده از ماسک  اتفاق نظر دارند و بهترین اسلحه ای که مردم می توانند در مقابله با کرونا داشته باشند  رعایت فاصله گذاری ، استفاده از ماسک و شست و شوی مکرر دست ها است.

رئیس دانشگاه بیان کرد: استان البرز طبق تقسیم بندی های ستاد مقابله با کرونا کشوری در منطقه زرد قرار دارد اما فاصله زیادی با منطقه قرمز ندارد و اگر مردم رعایت نکنند و اوضاع بحرانی بشود محدودیت ها دوباره بر می گردد.

وی همکاری اصناف و مردم در مرحله اول  مقابله با کرونا را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت:  اگر نکات  بهداشتی به خوبی رعایت شود می توانیم با کمترین آسیب ها از این مرحله نیز عبور کرد.

دکتر کریم  تاکید کرد ادارات تا جایی که امکان دارد کار مردم را به صورت غیر حضوری انجام دهند ،نقطه ضعف ما در مقابله با کرونا ازدحام مردم است که  باید از آن جلوگیری کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز