مدیر مخابرات منطقه لرستان خبرداد:

۶۰ دکل BTS تلفن همراه به ظرفیت موجود لرستان اضافه می شود

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۳:۲۱:۴۶
کد خبر: ۱۰۱۹۷۴۳
۶۰ دکل BTS تلفن همراه به ظرفیت موجود لرستان اضافه می شود
سیدمحمد قاسمی گفت: در راستای خدمات دهی بهتر 60 دکل BTS تلفن همراه تا پایان سال 99 به ظرفیت موجود استان اضافه می شود.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ قاسمی  با حضور در خانه مطبوعات ضمن بیان اینکه برای بالا بردن ضریب نفوذ اینترنت همراه بایستی 750 دکل BTS در استان وجود داشته باشد، اظهار کرد: در حال حاضر 200 دکل BTS کم‎تر از ظرفیت مورد نیاز داریم طبق برنامه تعداد 60 دکل BTS تا پایان سال 99 به ظرفیت دکل‌‌های موجود استان اضافه می‎شود که تاکنون 35 مورد آن مصوب شده و تجهیزات آن به زودی وارد استان خواهد شد.

اوافزود: 40 مورد از دکل‌های BTS در مناطق بیرون از شهرها برای ارائه خدمات به روستاییان، پوشش نقاط کور راه‌های مواصلاتی و هم‎چنین در مناطق گردشگری استان نصب خواهد شد.

مدیر مخابرات منطقه لرستان هم‎چنین به مشکلات تلفن ثابت و اینترنت خانگی در برخی روستاهای استان اشاره کرد و گفت: روستاهای فاقد ارتباط در قالب پروژه USO توسط وزارت ارتباطات به خدمات مخابراتی، پستی و فن‌آوری اطلاعات متصل خواهند شد.

قاسمی با اشاره به این‎که در بحث تامین کابل‌های مخابراتی مشکلاتی وجود دارد،تصریح کرد: متاسفانه با توجه به این‎که طی 10 سال گذشته بالای 60 درصد کابل‎های روستایی سرقت شده است در حال حاضر با یک شبکه فرسوده و نابود روبرو هستیم.

مدیرمخابرات منطقه لرستان به افزایش ضریب نفوذ شبکه فیبر نوری در استان نیز اشاره کرد و توضیح داد: در حال حاضر پروژه فیبر نوری در مسیر خرم‎آباد به پلدختر در دست اجراست اما با تداخلی که در منطقه دلیج با شرکت لوله و مخابرات داشته‎ایم مشکلاتی در روند اجرایی این پروژه ایجاد شده است، در صورت همکاری شرکت مذکور می‌توانیم ظرفد کم‌‎تر از دو ماه آن را به اتمام برسانیم.

او خاطر نشان کرد: از آنجا که مخابرات یک شرکت خصوصی است و بایستی به دنبال درآمد و سودآوری باشد، تنها استانی هستیم که میزان زیان دهی‌‌ها بیش‌تر از سودآوری‌هاست اما با برنامه‎هایی که داریم به سمت کاهش زیان دهی پیش خواهیم رفت.

در این دیدار سید احمد موسوی مدیرعامل، حسن ایزدی رئیس هیئت مدیره ، اکبر بابایی ، سرکارخانم محدثه مقدم و صغری سپهوند عضو هیئت مدیره و هادی کردعلیوند روابط عمومی خانه مطبوعات لرستان حضور داشتند.

همچنین در این جلسه  اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات هر کدام به صورت جداگانه مسائل و مشکلات مربوط به حوزه مخابرات استان از جمله، (مشکلات سامانه ۲۰۲۰، حجم و پهنای باند اینترنت استان، مشکل سرقت کابل ها، مشکل آنتن دهی نقاط کور وسط شهر، اینترنت راه های مواصلاتی و روستاهای استان) و در حوزه رسانه، (مشکلات اینترنت دفاتر رسانه های  وبحث مطالبات رسانه‌های استان) را مطرح کردند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز