واقعا کدام آزمایش برای تشخیص کرونا دقیق‌تر است؟

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۲۱:۰۰:۰۴
کد خبر: ۱۰۱۹۸۵۱
واقعا کدام آزمایش برای تشخیص کرونا دقیق‌تر است؟
اصلی‌ترین و قطعی‌ترین راه تشخیص کرونا، آزمایش مولکولی یا همان پی سی آر است و تست‌های آنتی بادی یا سرولوژی خون اعتبار تشخیصی ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نماینده علمی کرونا در خراسان جنوبی گفت: هم اکنون بهترین راه تشخیص بیماری کرونا، تست‌های مولکولی است که برای افراد مشکوک و حتی بدون علامت هم انجام می‌شود.

او با بیان اینکه این آزمایش‌ها از ترشحات پشت حلق و بینی فرد گرفته می‌شود، افزود: تمام مبتلایان به کرونا در استان تاکنون بر اساس این آزمایش‌ها تشخیص داده شده اند و اگر هم فردی نتیجه آزمایشش منفی شده دلیل بر این نبوده که کرونا ندارد؛ شاید آزمایشش زود یا بد گرفته شده است.

ضیائی با اشاره به اینکه چند وقتی است تست‌های سرولوژی خون در کنار تست‌های مولکولی انجام می‌شود، گفت: این تست‌ها برای موارد اورژانسی و با تایید وزارت بهداشت، آنهم برای کار‌های تحقیقاتی انجام می‌شود و برای تشخیص کرونا نباید استفاده شود.

نماینده علمی کرونا در خراسان جنوبی ادامه داد: متاسفانه در روز‌های اخیر خیلی از مردم و ادارات، از این تست‌ها برای تشخیص کرونا استفاده می‌کنند که قابل اعتماد نیست و هم نتیجه مثبت و هم منفی کاذب را نشان می‌دهد.

او تصریح کرد: فرد مبتلایی را داشته ایم که در آزمایش سرولوژی خون، نتیجه تستش منفی اعلام شده است، اما چون این تست دقت کافی را ندارد، تشخیص درستی هم نداده و فرد به خیال منفی بودن آزمایشش فاصله گذاری را رعایت نکرده و به کرونا مبتلا شده است.

ضیائی از مردم خواست تنها در صورت داشتن علائم به مراکز بهداشتی و مطب پزشکان مراجعه کنند و اگر نیاز به آزمایش بود، تست مولکولی، رادیوگرافی، سی تی اسکن و خون از آن‌ها گرفته می‌شود.

نماینده علمی کرونا در خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه با آزمایش آنتی بادی می‌توان سابقه ابتلای فرد را به کرونا تشخیص داد گفت: در این آزمایش می‌توان مشخص کرد که فرد در گذشته مبتلا به کرونا شده و بهبود یافته، اما در کنارش انجام آزمایش مولکولی لازم است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز