در گفتگو با برنا عنوان شد:

فرودگاه پیام به شریان اصلی صادرات و واردات البرز تبدیل شده است

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۳:۲۵:۱۷
کد خبر: ۱۰۳۶۶۲۱
منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با داشتن ظرفیت هایی از جمله گمرک و پروازهای کارگو(باری) امروز به عنوان شریان اصلی صادرات و واردات استان البرز و منطقه به شمار می آید.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اعلام این مطلب اظهار کرد: پیام با توجه به داشتن زیرساخت های مناسب فرودگاهی ، مناسب ترین ظرفیت برای ارایه خدمات تخصصی در بخش کارگو( باری) را دارد که  فعالان بخش اقتصادی و تولیدی می توانند از این پتانسیل بالقوه  برای افزایش صادرات و تامین مواد اولیه مورد نیاز خود در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: هم اکنون حدود 30 منطقه ویژه اقتصادی در سطح کشور فعال هستند،  که پیام  با داشتن قابلیت هایی از جمله نزدیکی به پایتخت و برخورداری از فرودگاه بین المللی باری و مسافری مجموعه ای منحصر به فرد نسبت به سایر مناطق  محسوب می شود که در بخش هایی از جمله صادرات و واردات با هدف توسعه تولید و اشتغال توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند.

ثناگو مطلق با اشاره به پروازهای کارگو صورت گرفته از فرودگاه بین المللی پیام گفت:  سال گذشته با وجود تحریم های ظالمانه و شرایط اقتصادی کشور ،حدود 18 پرواز کارگو(باری) شامل لوازم الکترونیکی و مایحتاج اساسی مردم  در این فرودگاه به زمین نشست .

وی اظهار داشت: این کالاها از  کشورهای قرقیزستان ، قزاقستان و امارات متحده عربی از طریق فرودگاه پیام وارد کشور شده اند.

ثناگو مطلق گفت: همچنین سال گذشته 2 پرواز کمک های مردمی با هدف امداد رسانی به سیل زدگان از مبدا این فرودگاه به مقصد استان های خوزستان و لرستان اعزام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های بالای منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام ، این فرودگاه آمادگی افزایش صادرات به تمام نقاط جهان را دارد، همچنین بنا به درخواست پرواز از سوی شرکت های بخش خصوصی، پیش بینی می شود که روند واردات و صادرات از فرودگاه بین المللی پیام امسال گسترش یابد.

ثناگو مطلق با اشاره به آغاز دوباره پروازهای خارجی(کارگو) از روز دوشنبه بیست و نهم تیرماه  99 از فرودگاه بین المللی پیام گفت: این پروازها که از اسفند سال گذشته با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت موقت به حالت تعلیق درآمده بودند، از روز دوشنبه بیست و نهم تیرماه از سرگرفته شد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در بخش دیگری از سخنان خود به صادرات و واردات از بخش گمرک مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام در چهار ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: بیش از 211 میلیون دلار کالا در چهار ماهه نخست امسال از گمرک استان البرز مستقر در پیام صادر شده است.

ثناگو مطلق افزود: این کالاها به وزنی بیش از 132 تن شامل مواد دارویی، بهداشتی، غذایی، صنعتی و بازرگانی و لوازم خانگی بوده است.

وی اضافه کرد: عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، چین، عمان، روسیه، سوریه، ترکیه، هند و آذربایجان، از جمله کشورهایی بودند که در چهار ماهه نخست امسال صادرات به آنها از طریق گمرک این استان صورت گرفته است.

ثناگو مطلق گفت: همچنین در همین مدت بیش از 174 تن انواع کالا به ارزش 136 میلیون و 996 هزار دلار از طریق گمرک استان البرز مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: تجهیزات مخابراتی، لوازم الکترونیکی و کامپیوتری، کمپرسورهای برودتی، اجزا و قطعات لوازم خانگی کالاهایی هستند که در چهار ماهه گذشته از طریق گمرک این استان به کشور وارد شده است.

ثناگو مطلق گفت: چین، برزیل، امارات متحده عربی، رومانی، آلمان، ترکیه، هنگ کنگ، کنیا، فرانسه و هند کشورهایی هستند که واردات از مبدا آنها صورت گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز