اجرای پروژه های باز آفرینی شهری رضایت مردم را به دنبال دارد

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۲۰:۳۰:۱۰
کد خبر: ۱۰۳۹۶۲۴
اجرای پروژه های باز آفرینی شهری رضایت مردم را به دنبال دارد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان گفت: با توجه قرار گیری کردستان در رتبه اول جذب و اجرای طرح‌های باز آفرینی شهری در کشور لازم است تزریق اعتبارات به این بخش استمرار داشته باشد.

به گزارش خبر گزاری برنا، شهرام ملکی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کردستان که با حضور مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: بخشی از مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری کشور در این استان در حال اجرا است تا شاهد توانمندی مناطق حاشیه نشین و منفصله شهری در آینده‌ای نزدیک باشیم.

وی با بیان اینکه با اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری شاهد رضایتمندی نسبی مردم هستیم، افزود: انتظار داریم با تأمین منابع مالی بتوانیم پروژه‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اتمام برسانیم.

معاون عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: متأسفانه در سال‌های اخیر با مهاجرت روستاییان به شهرها و گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز در برخی محلات حاشیه‌ای شهرها و نواحی منفصل شهری، ممکن است در زمان وقوع حادثه‌ای مانند سیل یا زلزله بخش بزرگی از این مناطق کامل از بین برود و از این رو بازسازی و ساماندهی این مناطق باید تعیین تکلیف شود.

امسال ۸۰ درصد پروژه های باز آفرینی شهری بهره برداری می شود

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه با اشاره به توجه دولت در بخش آفرینی این استان گفت: هم اکنون در همه شهرستان های استان این طرح‌ها اجرا شده و تعدادی هم به بهره برداری رسیده است.

محمد صدیق ثابت افزود: در صورت تامین اعتبار بیش از ۸۰ درصد طرح های در دست اقدام این استان در حوزه باز آفرینی در پایان فصل کاری امسال و بقیه نیز در تابستان سال آینده به‌بهره برداری می‌رسد.

۵۱ درصد جمعیت شهری در بافت های ناکارآمد زندگی می کنند

رییس اداره باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان هم در ادامه این جلسه افزود: این استان از نظر نرخ رشد جمعیت شهری استان پنجم و از نظر نرخ رشد جمعیت روستایی استان ۱۹ کشور بوده که این آمار یک نگرانی برای عرصه مدیریت شهری به وجود اورده است.

مصطفی رضایی ادامه داد: طبق بررسی های این اداره کل مشخص شد حدود ۳۶ درصد از ۱۲ هزار و ۹۰۰ هکتار طرح تفضیلی شهری شامل بافت ناکارآمد و فرسوده و تاریخی است که ۵۱ درصد جمعیت شهری را در خود جا داده است.

وی خاطر نشان کرد: با حمایت شرکت باز آفرینی شهری از سال ۱۳۹۵ تا پایان سال ۹۸ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های بازآفرینی استان سرمایه گذاری شده است.

رییس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه در حال حاظر ۵۹ طرح در دست اقدام وجود دارد، گفت: با تزریق ۲۰ میلیارد تومان اعتبار می توانیم ۱۲ مورد از این طرح ها تاپایان فصل کاری به بهره برداری برسانیم.

رضایی اضافه کرد: ۹ طرح در راستای ارتقا کیفیت مناظر شهری و اقتصادی و اجتماعی در محلات تدوین شده که هم اکنون پنج طرح از این برنامه ها از جمله پیاده راه خیابان فردوسی سنندج در حال اجرا است.

اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در خصوص پروژه پیاده راه فردوسی سنندج

شهردار سنندج نیز در ادمه این جلسه اظهار داشت: پروژه پیاده راه سازی فردوسی به عنوان یک از مطالبات جدی مردم بار مالی ۴۰ میلیارد تومانی دارد، اما با توجه به اهمیت آن با تلاش و هماهنگی همه مجموعه‌های مرتبط کلید و در حال حاضر با پیشرفت خوبی جلو می‌رود.

حشمت الله صیدی افزود: قرار بود در وزارت راه و شهرسازی هزینه هایی پرداخت شود که امیدواریم هرچه زودتر جامه عمل به خود بگیرد و یک سوم اعتبار این پروژه تامین شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز