مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مراسم افتتاح پروژه های گاز رسانی شهرستان بیجار؛

تعداد روستاهای گازدار شهرستان بیجار به ۱۶۸ مورد افزایش یافت

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۴:۳۷:۳۹
کد خبر: ۱۰۵۳۸۵۸
تعداد روستاهای گازدار شهرستان بیجار به ۱۶۸ مورد افزایش یافت
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، در مراسم افتتاح و کلنگ زنی 17 پروژه روستایی که به مناسبت هفته دولت در روستای آلپهوت برگزار شد، گفت: هدف غایی و استراتژیک شرکت گاز استان کردستان افزایش سطح رفاه مردم شریف کردستان بخصوص ساکنان روستاهای این استان در راستای تحقق عدالت اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سنندج، احمد فعله‌گری، در مراسم افتتاحیه و کلنگ زنی پروژ های روستایی و صنعتی شهرستان بیجار بیان داشت: به مناسبت هفته دولت تعداد 6 روستا در بخش مرکزی شهرستان بیجار به نام های شیرین بلاغ، قراجلو، آب باریک سیاه منصور، گل بلاغ، علی آباد سیاه منصور و آل کبود با اجرای 36 کیلومتر شبکه گزاری و بهره مند شدن تعداد 260 خانوار با هزینه کرد مبلغ 48 میلیاردریال افتتاح گردید.

فعله گری در ادامه این مراسم ضمن تشکر از عوامل اجرایی پروژه اضافه کرد: در بخش مرکزی کلنگ زنی مجتمع روستایی چوپی صورت گرفت که روستاهای نگارستان، چوپی و گنبدی را در بر می گیرد که پس از اتمام این طرح 56 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده و اعتبار در نظر گرفته شده 24 میلیارد می باشد که برای اتمام پروژه نیاز است 16 هزار متر شبکه گذاری در اقطار مختلف انجام گیرد.

وی تصریح کرد: در بخش چنگ الماس گازرسانی به 2 روستایی خانباغی و جبرئیل افتتاح که 174 خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته و عملیات گازرسانی به یک واحد صنعتی (مرغداری) نیز اتمام و گازدار شده که برای اجرای این 2 پروژه روستایی و صنعتی 8500 متر شبکه اجراء و مبلغ 17 میلیارد ریال هزینه شده است.

فعله گری در مورد افتتاح پروژه های بخش کرانی شهرستان بیجار این گونه توضیح داد: گازرسانی به 4 روستا شامل روستاهای ولی بیگ، احمدآباد کرانی، آلپهوت و قره محمدلو با اجرای 15 هزار متر شبکه گذاری و در بر گیری 158 خانوار و با هزینه 32 میلیارد ریال به نتیجه رسیده است. 

وی افزود: در این بخش کلنگ زنی گازرسانی به 2 روستای گراچقا و تکیه با متراژ شبکه گذاری 15 هزار و 700 متر و اعتباری بالغ بر 28 میلیارد آغاز گردیده که با اتمام این طرح 74 خانوار در بخش کرانی از نعمت گازطبیعی بهره مند می گردند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: برای گازرسانی به 12 روستای افتتاح شده در مجموع 56 هزار متر شبکه گذاری شده و 630 خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته و سالانه در مصرف 1میلیون و 776 هزار لیتر سوخت مایع صرفه جویی می گردد.

مهندس فعله گری مجموع اعتبارات هزینه شده در بخش های افتتاحیه و کلنگ زنی را 150 میلیارد فقط در بخش اجراء ذکر کرد.  

وی در مورد آخرین وضعیت گازرسانی در بخش روستای شهرستان بیجار گفت: شهرستان بیجار دارای 201 روستای از قابلیت گازرسان برخوردار می باشد که تاکنون 168 روستا به شبکه سراسری گاز وصل و عملیات گازرسانی در 27 روستای در حال انجام یا برگزاری مناقصه است که با گازدار شدن این تعداد روستا ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی از 90 درصد فعلی  به 95 درصد ارتقاء می یابد در حالیکه ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری 100 درصد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز