افتتاح بیمارستان شفا سقز توسط رئیس جمهور

۱۳۹۹/۰۶/۲۷ - ۱۲:۱۸:۳۸
کد خبر: ۱۰۵۹۹۳۳
افتتاح بیمارستان شفا سقز توسط رئیس جمهور
بیمارستان 235 تختخوابی شفا در سقز توسط رییس‌جمهوری و با حضور استاندار کردستان به صورت ویدئو کنفرانس روز پنجشنبه 27 شهریور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سنندج، بهمن مرادنیا در مراسم افتتاح بیمارستان شفا سقز که به صورت ویدئو کنفرانس و توسط رییس جمهور انجام شد، اظهار داشت: عملیات ساخت این بیمارستان از سال ۸۸ آغاز شد ولی بعد از چند سال بلاتکلیفی سال های ۹۷ و ۹۸ با سرعت بیشتر و اعتبارات جهشی که به این پروژه اختصاص پیدا کرد، آماده بهره برداری شد و امروز مورد افتتاح رسمی آقای دکتر روحانی رییس محترم جمهور قرار گرفت. 
وی افزود: برای این پروژه در مجموع ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که به قیمت امروز بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود. 
مرادنیا خاطرنشان کرد: این بیمارستان اگر نگوییم بی نظیر اما می تواند در منطقه کم نظیر باشد و وزارت بهداشت و آموزش پزشکی برای تجهیزات این بیمارستان حدود ۸۰ میلیارد تومان هزینه کرده است. 
استاندار کردستان اضافه کرد: از هدف های ما در کردستان هم موضوع توریسم درمانی است با پذیرش از اقلیم کردستان عراق و هم اینکه مردم منطقه برای کارهای درمانی خود از این بیمارستان استفاده کنند که این امر بسیار حائز اهمیت است.

گفتنی است این بیمارستان بعنوان سومین بیمارستان فعال شهرستان سقز با ظرفیت ۲۳۵ تخت بستری با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان (ابنیه ساختمان و تجهیزات پزشکی) به بهره‌برداری رسید.

همچنین در زمان دولت تدبیر و امید این دومین پروژه است که توسط دکتر روحانی ریاست جمهوری افتتاح می شود، فروردین ماه ۹۶ سد چراغ ویس سقز افتتاح و عملیات آبگیری آن آغاز شد.

راه اندازی جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان سقز

رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز اظهار داشت: غیر از خدمات پزشکی به مردم منطقه، توریسم درمانی، یکی از ظرفیتهای بزرگ بیمارستان شفا برای کمک به اقتصاد سقز است.

وی افزود: راه اندازی جراحی مغز و اعصاب برای اولین بار در منطقه در بیمارستان شفا سقز انجام خواهد شد.

رضاعی خاطر نشان کرد: بومی گزینی در اختیار استان نیست و بر اساس رای دیوان عدالت اداری، این اقدام ممنوع است.

در ادامه بهره برداری از بیمارستان شفا، ۷ طرح دیگر بیمارستانی و درمانی با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز