در شش ماهه نخست سال جاری :

۵۸۹ عملیات اطفاء حریق / ۳۴۸ عملیات امداد و نجات با تلاش آتش نشانان سنندجی

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۰:۱۹:۴۳
کد خبر: ۱۰۶۲۷۲۱
۵۸۹ عملیات اطفاء حریق / ۳۴۸ عملیات  امداد و نجات با تلاش آتش نشانان سنندجی
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج اعلام کرد: در شش ماهه نخست امسال 937 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات شامل 589 عملیات اطفاء حریق و 348 عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سنندج، سهیل فضل وزیری رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج  آمار عملیاتهای  انجام شده در شش ماهه اول سال جاری  937 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات شامل 589 عملیات اطفاء حریق و 348 عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی انجام شده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج عنوان کرد: حفظ جان و مال مردم برای آتش نشانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است از این رو این سازمان در راستای رسالت کاری خود و امدادرسانی به موقع و سریع در زمان بروز حوادث تمام توان خود را به کار بسته است.

مهندس سهیل فضل وزیری بیان کرد: امسال آتش نشانان سنندجی علاوه بر انجام عملیات‌های مختلف، بواسطه شیوع ویروس کرونا در اجرای برنامه گند زدایی و ضدعفونی کردن معابر سطح شهر هم تلاش دو چندانی داشته اند.

وی از انجام 937 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه خبر داد و اعلام کرد: 589 مورد مربوط به عملیات اطفاء حریق و 348 عملیات مورد نیز عملیات امداد و نجات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از 589 مورد عملیات اطفاء حریق صورت گرفته؛ 408 عملیات مربوط به فضای سبز، کشاورزی و جنگل و مراتع، 57 مورد خودرو و ماشین آلات، 57 فقره اطفاء حریق مسکونی، 23 فقره ضایعات و زباله، 10 مورد تجاری، 7 مورد انبار، 4 فقره اطفاء حریق ساختمانهای اداری، 4 فقره صنعتی، مراکز تجمعی و واحدهای آموزشی 4 مورد، یک مورد مراکز بهداشتی و درمانی و 14 فقره سایر موارد بوده است.

فضل وزیری افزود: در حوزه امداد و نجات نیز 348 عملیات انجام شده که شامل 187 مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، 40 فقره آسانسور، 27 مورد تصادف، 26 مورد گیر کردن انگشتر، 22 فقره باز کردن درب، 8 مورد ریزش آوار، آبگرفتگی و سیلاب 6 فقره،  4 مورد عملیات غواصی، انفجار گاز 3 مورد، سقوط در چاه 3 مورد، سقوط از ارتفاع 3 مورد، خفگی و گازگرفتگی 2 مورد، یک مورد سقوط اشیاء و 16 فقره عملیات مربوط به سایر موارد بوده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در حوادث رخ داده در شش ماهه نخست سالجاری 14 نفر از شهروندان سنندجی فوت شده و تعداد 24 نفر از آنان نیز دچار آسیب دیدگی شده اند.

وی تاکید کرد: تعداد 920 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در داخل محدوده شهر، 11 مورد در خارج از محدوده و 6 مورد نیز در روستاهای اطراف انجام شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج همچنین اظهار داشت: در این بازه زمانی 365 نفر نیز تحت آموزش قرار گرفته اند که شامل 305 نفر از همکاران بوده که تحت آموزش درون سازمانی و 60 نفر نیز از دیگر ادارات دولتی نیز تحت آموزش برون سازمانی قرار گرفته اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز