فعالان اقتصادی یزد رضایت خود را از متولیان بهبود فضای کسب و کار اعلام کردند

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۳:۵۱:۳۲
کد خبر: ۱۰۶۲۹۴۰
فعالان اقتصادی یزد رضایت خود را از متولیان بهبود فضای کسب و کار اعلام کردند
بر اساس ارزیابی های انجام شده توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، فعالان اقتصادی یزد رضایتمندی خود را از متولیان و دست اندرکاران بهبود فضای کسب و کار در این استان اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمد دهقان منشادی" معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد روز  چهارشنبه در نشستی با اعلام این خبر افزود: این ارزیابی در قالب طرح نظر سنجی بر مبنای ماده ۴ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌ وکار و با هدف بهبود این فضای کاری برای ۴۴ سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این بخش انجام شد و استان یزد در این زمینه رتبه سوم کشور را کسب کرد.

دهقان همچنین افزود:. در  این ارزیابی، عملکرد دستگاه‌های استانی و ملی در ارتباط با «بهبود محیط کسب وکار»، «تسهیل در فرآیندهای اداری و صدور مجوزها»، «رسیدگی به موقع و عادلانه به شکایات» و «نحوه رفتار کارکنان سازمان‌های مزبور با فعالان اقتصادی» مورد سنجش قرار گرفته است.

وی گفت: بر اساس نتایج ارزیابی های انجام شده، شاخص ملی این طرح به عدد ۴.۴۷ رسیده که در مقایسه با نمره ۵.۲ سال ۱۳۹۷، نشان‌دهنده بهبود رضایت فعالان اقتصادی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با محیط کسب‌ وکار است.

دهقان منشادی تصریح کرد: بررسی ها  نشان می‌دهد فعالان اقتصادی مشارکت‌کننده در این طرح، به ترتیب از سه دستگاه اصلی «سازمان بهزیستی»، «وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی» و «سازمان ملی استاندارد ایران» بیشترین میزان رضایت داشته اند.

وی گفت:  همچنین میزان رضایت فعالان اقتصادی در بخش کشاورزی از عملکرد دستگاه های اجرایی در مقایسه با رضایت فعالان اقتصادی در بخش‌های خدمات و صنعت، بهتر بوده است.

به گفته معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد در بین اعضای اتاق‌های سه‌گانه نیز، اعضای اتاق اصناف، اتاق تعاون و اتاق بازرگانی به ترتیب بیشترین میزان رضایت را از عملکرد دستگاه‌های اجرایی اعلام کرده‌اند.

دهقان منشادی یاداور شد: همچنین این ارزیابی نشان می دهد که «بانک‌های دولتی»، «سازمان امور مالیاتی» و «وزارت صنعت، معدن و تجارت» بیشترین ارتباط کاری را با فعالان اقتصادی داشته‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز