برای آنهایی که همچنان خطرات کرونا را جدی نگرفته اند؛

این بی‌تفاوتی کار دستمان می‌دهد

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۳:۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۰۶۴۲۱۱
این بی‌تفاوتی کار دستمان می‌دهد
هفت ماه از ورود رسمی ویروس کرونا به کشورمان می گذرد .متاسفانه این ویروس منحوس جان بسیاری از هموطنان مان را گرفته و اسباب زحمت و مصائب بی شماری برای صنوف و کسب وکارها شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، کرونا رفت وآمدها را مختل و سیستم آموزشی را به چالش کشیده است و متاسفانه در این شرایط کادر درمان را نیز با فرسایش وخستگی مفرط روبرو کرده است.

حال در این شرایط گفته اند وارد موج سوم کرونا شده ایم و میزان مبتلایان به ویروس کرونا وبه تبع آن فوتی ها نیز شکل فزاینده ای به خودگرفته است.

توصیه به زدن ماسک ، عدم تردد ضروری در شهر و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هم همه روزه از تریبون های مختلف به مردم یادآوری وگوشزد می شود.

 اما به واقع همت و اراده کافی در نزد تمامی مردم برای رعایت پروتکل ها دیده نمی شود و در سایه ضعف نظارت ها و گرانی ماسک و مواد بهداشتی همچنان با حجم وسیعی از مبتلایان روزانه به کووید 19 روبرو هستیم.

مبتلایانی که یا خود بی مبالاتی کرده اند و با عدم توجه به نکات بهداشتی در دام این ویروس زیرک افتاده اند ویا قربانی اعضای خانواده، همکارو یا دوستی شده اند که این ویروس را جدی نگرفته است.

هر چه هست در آغازین روزهای پاییز 99 در شرایط خوبی به سر نمی بریم و موج سوم کرونا با قدرتی افزون تر از دو موج قبلی آمده تا قربانیان افزون تری بگیرد و عزیزان بیشتری را از جمع ما جدا کند.

در این شرایط روی سخن مان با کسانی است که بی توجه به خطرات این ویروس به فعالیت های یومیه خود می پردازند و در مواجه با اعتراض و هشدار دیگران با جمله "کرونا با ما کاری نداره " و "کرونا باید از ما بترسه" زهر ماجرا را برای خود می گیرند و با بی اعتنایی و بی تفاوتی اجازه نمی دهند چرخه این ویروس منحوس قطع شود تا کادر درمان وبسیاری از کسب و کارهای تعطیل شرایطی عادی را تجربه کنند.

متاسفانه عده ای با بی تفاوتی همچنان بساط پاساژگردی،آبمیوه وبستنی خوردن، مسافرت وپیک نیک رفتن خود را با قدرت تمام ادامه می دهند و در سوی مقابل هم عده ای باچشم بستن بر دستورالعمل های بهداشتی سود مالی را مبنای کارخود کرده اند و در حیات خلوت نظارت های ضعیف هرآنچه می خواهند به دست خلق الله می دهند.

همه این بی مبالاتی ها و ساده انگاری ها این شده که امروز شاهد موج سوم کرونا باشیم و با فلج شدن فعالیت های اقتصاد و فرهنگ و ورزش و تولید مضطربانه نگران همزمانی شیوع ویروس کرونا و آنفولانزا باشیم و پرس و جو کنان سراغ واکسن آنفولانزا و کشف واکسن کرونا را بگیریم در حالی کار ساده تر و بی هزینه تر و بی خطرتر رعایت پروتکل های بهداشتی است.

کار ساده تر برای مهار این بیماری آن است که رفت وآمدها و روابط اجتماعی را به حداقل برسانیم واگر هم نیاز به حضور در محل کار وجامعه داریم ماسک را جزیی از اعضای صورت بدانیم و بدون آن دست به کاری وفعالیتی نزنیم.

قطعا برای رهایی از ویروس کرونا نیاز به مشارکت جمعی است وتا مادامی که عده ای با بی تفاوتی اجازه فرونشستن این بیماری را ندهند همچنان باید در این روزهای برزخی به سر ببریم و با محدودیت های ناشی از آن بسوزیم وبسازیم.

روی سخن مان با آنهایی است که پس از گذشت 7 ماه  ومرگ هزاران نفر از هموطنان هنوز این ویروس را جدی نگرفته اند؛برای یک بار هم که شده مصلحت عمومی را در نظر بگیریدو کمک کنید تا هر چه زودتر وبا هزینه کمتر این بحران را پشت سر بگذاریم.باور داشته باشیم گذر این خوان همت همگانی را می خواهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز