فرماندار شاهرود :

سالن سینمایی حوزه هنری در شاهرود افتتاح می شود

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۰:۴۲:۲۷
کد خبر: ۱۰۶۵۲۵۲
سالن سینمایی حوزه هنری در شاهرود افتتاح می شود
فرماندار شاهرود گفت: سالن مجهز سینمایی حوزه هنری با ظرفیت ۴۵۰ نفر دهه فجر امسال در این شهرستان افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ نادر فخری افزود: این سالن تاکنون در اختیار اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی قرار داشته که برای تکمیل به حوزه هنری واگذار شده است.

وی با بیان اینکه این سالن پس از هفت سال هم اکنون دردست تکمیل است، تصریح کرد: مجوزهای لازم از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اماکن عمومی نیروی انتظامی ، شهرداری، اداره تبلیغات اسلامی و اداره مسکن و شهرسازی برای فعالیت این سالن سینمایی گرفته شده است.

فخری با اشاره به اینکه در نشستی هماهنگی های لازم با ریاست حوزه هنری استان برای آغاز فعالیت این سالن سینمایی انجام شد، اظهارداشت: با تخصیص اعتبار و همکاری با حوزه هنری این مجموعه در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه هر جا به فرهنگ و هنر اهمیت داده شد مشکلات و آسیب های اجتماعی کاهش یافت، ادامه داد: توقع شهروندان از حوزه هنری که یک نهاد انقلابی و اخلاقی است تولید آثار فاخر هنری و حمایت از هنرمندان است.

رییس حوزه هنری استان سمنان هم در این باره گفت: حوزه هنری شهرستان شاهرود جزو اولین حوزه های هنری کشور محسوب می شود که فعالیت خود را آغاز نمود اما هنوز ساختمان اداری این مجموعه استیجاری است.

سید مصطفی حسینی با بیان اینکه برای آغاز فعالیت این سالن سینمایی سال‌ها پیگیر دریافت مجوز کمیسیون بند پنج سالن های سینمایی بودیم، افزود: کمبود اعتبار برای تجهیز و بهره برداری این سالن سینمایی موجب تاخیر در راه اندازی آن شده بود که با همکاری مسوولان این مشکل برطرف خواهد شد.

این سالن سینمایی در چهار راه پیشوا شهر شاهرود واقع شده که با اقدامات انجام شده مسوولان قول بهره برداری در دهه فجر امسال را به شهروندان داده اند.  

 در شهر شاهرود سینمای استاندارد وجود ندارد

اکنون در این شهر یک سینمای بسیار قدیمی  در مرکز این شهرفعالیت می‌کند که از نظر کارشناسان فاقد امکانات نوین و بروز است .

در شهرستان شاهرود ۱۰ انجمن فرهنگی و هنری فعال و بیش از ۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کار می‌کنند.

شهر شاهرود بیش از ۱۶۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز