معاون رئیس جمهور در سفر به اردبیل:

مسکن فرزندان شاهد وجانبازان بالای ۷۰ درصد باید تامین شود

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۰:۳۴:۲۲
کد خبر: ۱۰۶۶۴۱۵
مسکن فرزندان شاهد وجانبازان بالای ۷۰ درصد باید تامین شود
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اشتغال و مسکن فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد باید تامین شود که این طرح به صورت مستقل و با همراهی کمیسیون ایثارگران مجلس به قوه مقننه ارائه شده و در هفته آینده بررسی آن در مجلس آغاز می شود.

به گزارش برنا،سعید اوحدی در سفر به اردبیل و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: طرح اشتغال فرزندان شاهد و جانبازان از سوی کمیسیون ایثارگران مجلس به قوه مقننه ارائه شده است و مشکل جامعه ایثارگران باید در درون استان ها و به صورت حضوری مرتفع شود.

 دی با بیان اینکه خدمت به مردم خدمت به اسلام است گفت:استان اردبیل استان حضرت عباس(ع) است و پنجمین استان برای خدمت و حل مشکلات در سفرهای استانی انتخاب شده است و بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا هر هفته در یک استان حاضر شده و نسبت به بررسی مسائل و مشکلات این قشر اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکل درمان ایثارگران و خانواده های شهدا و جانبازان مصمم هستیم بیان کرد: با دستور مستقیم رئیس سازمان برنامه و بودجه تمامی بدهی های بیمه ای پرداخت شده و مشکلی از این حیث وجود ندارد.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کرونایی موجود در کشور افزود: طبق تفاهمنامه با وزارت بهداشت و درمان امسال تزریق واکسن آنفلوآنرا در منازل انجام شده و نیازی به مراجعه این قشر به مراکز درمانی نیست.

اوحدی ادامه داد: پدران و مادران شاهد بالای ۶۰ سال، جانبازان بالای ۲۵ درصد، همسران شاهد بالای ۶۰ سال و ... در منازل واکسینه خواهند شد.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز گفت: امروز زبان ملت ها زبان هنر است و ضروری است تا بنیاد شهید برای معرفی اسوه های ایثار و شهادت نسبت به ساخت مجموعه های فاخر فرهنگی اقدام کند.

آیت ا... سیدحسن عاملی اظهار کرد: ضروری است بنیاد شهید با ورود به عرصه و شناسایی نخبگان علمی و اجتماعی فرزندان شاهد و ایثلرگران اقدام کند تا جامعه از ظرفیت این عزیزان بهره مند شود.

 امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تامین مسکن و اشتغال برای فرزندان شاهد و ایثارگران را یادآور شد و افزود: بعد از گذشت ۴۰ سال زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که در تامین نیازهای اولیه ابن خانواده‌ها مشکل داشته باشیم و شایسته است با اقدامات اساسی و متقن این نیازمندی های خانواده های تحت پوشش مرتفع شود.

عاملی با بیان اینکه شهدا برای این نظام از بهترین داشته های خود گذشته و خانواده های آنان نیز تسلیم این راه شدند، گفت: انقلاب اسلامی یک نظام  فاخر برای دنیاست و با بیداری صورت گرفته در کشور این جایگاه شهدا و خانواده‌هایشان باید در جامعه تبیین و حفظ شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز