تولید بیش از ۲۵۰۰ تن شیر در آذربایجان‌غربی دستاورد دولت تدبیر و امید

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۰۹:۲۹:۰۹
کد خبر: ۱۰۶۸۲۱۷
تولید بیش از ۲۵۰۰ تن شیر در آذربایجان‌غربی دستاورد دولت تدبیر و امید
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : تولید شیر استان از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون افزایش قابل توجهی داشته است و در مجموع از سال ۹۲ تا ۹۸، بیش از دوهزار و ۵۰۰ تن در جهت تامین شیر مورد نیاز استان و کارخانجات لبنیاتی، تولید و در بازار مصرف عرضه شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، رضا یوسفی رضایی افزود:  از این مقدار حدود ۸۵ درصد در مناطق روستایی وعشایری و مابقی در واحدهای صنعتی تولید و  رشد متوسط سالانه حدود ۲.۳درصد داشته است.

یوسفی رضایی اظهار کرد:  آذربایجان غربی تا پایان سال ۹۸ دارای ۳۸۰ واحد گاوداری صنعتی به ظرفیت ۲۲ هزار راس دام مولد بود که این تعداد گاوداری شیری وظیفه تولید ۱۵ الی ۲۰ درصد از شیر استان را بر عهده داشتند و با توجه به شرایط موجود ، ایجاد گاوداری های شیری با ظرفیت بالا جهت تولید شیر با کیفیت یکی از سیاستهای مهم معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان است.

وی تصریح کرد: در همین راستا تا کنون دو واحد گاوداری شیری فری استال در شهرستانهای ارومیه به ظرفیت ۱۸۰ راس دام مولد و پلدشت به ظرفیت ۴۵۰ راس دام مولد احداث گردیده است و با مساعدت این معاونت واحد ۵ هزارراسی گاو شیری مولد در روستای قیقاج پلدشت در حال احداث می باشد که ۴۵۰ راس تلیسه شیری در فاز اول به گاوداری مذکور منتقل گردیده و تا پایان سال این تعداد به هزارراس خواهد رسید و تا پایان سال ۱۴۰۰ کل ظرفیت ۵ هزارراس واحد مذکور تکمیل شده و روزانه ۱۶۰ تن شیر صنعتی به تولید استان اضافه خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت :  در حال حاضر نیز گاوداری شیری فری استال دو هزار راسی در شهرستان سلماس به عنوان سومین واحد گاوداری فری استال استان راه اندازی شده که با اجرای این طرح به عنوان بزرگترین گاوداری شیری فری استال استان سالانه حدود ۱۷ هزار تن شیرخام و ۴۵۰ تن گوشت قرمز به مجموع تولیدات دامی استان اضافه شده است.

  لازم به ذکر است طرح مذکور دارای طرح توسعه به  ده هزار راس و ایجاد کارخانه فرآورده های لبنی در فاز دوم و تولید شیر خشک در فاز سوم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز