حواشی همچنان در شورای شهر یزد ادامه دارد؛

فحاشی و تهمت بی‌دینی به رئیس شورای شهر توسط دیگر عضو شورا

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۹:۲۸:۳۴
کد خبر: ۱۰۶۹۱۶۵
فحاشی و تهمت بی‌دینی به رئیس شورای شهر توسط دیگر عضو شورا
با پیشنهاد نام‌گذاری جاده سلامت یزد_تفت به نام مهیار جوان عضو تیم ملی دوچرخه سواری ایران که در این جاده کشته شده، باعث اعتراض اعضا اصولگرا به رئیس شورای شهر و اتهام بی‌دینی به وی منجر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ طی چند روز گذشته اخبار و شواهد حاکی از وجود درگیری و تنش میان اعضا شورای شهر که طی چند سال اخیر میان اقلیت و اکثریت آن رخ داده، بوده است.

ابتدای هفته با انتشار سخنانی از سوی امام جمعه روستای محمدآباد بخش مرکزی یزد که به صورت کد دار برخی اعضای شورای شهر را مورد خطاب و از ارتباط با اقلیت‌های مذهبی مورد سرزنش و نکوهش قرار داده بود، نشان از درگیری دیگری میان 2 طیف فکری اصولگرا و اصلاح‌طلب شورای شهر می‌داد.

"آیت الله سیدکاظم مدرسی" در سخنان خود با توصیه توجه بیشتر به اسلام توسط اعضای شورای شهر، گفت: این‌قدر سابقه خود را با رفت‌وآمد با افراد غیرمسلمان خراب نکنید و هرکسی حد و اندازه‌ای دارد و این حد را باید با دیدگاهی که دارد معلوم کرد.

مدرسی با تاکید بر اینکه حد و حقوق هر دین مشخص و نباید غیرمسلمان بر مسلمان تسلط پیدا کند و در آداب اجتماعی و برنامه‌های جمعی جلو انداخته شود، عنوان کرد: همین اندازه به‌صورت سربسته عرض می‌کنم ما نباید به‌جای اینکه ترویج اسلامی را داشته باشیم ترویج غیر اسلامی را برای خودمان شعار قرار دهیم گرچه در کنار آن‌هم ترویج‌های اسلامی خواهیم داشت.

وی همچنین اظهار کرده بود: به‌هرحال شما باید گرایش به اسلام کامل داشته باشید زیرا شعارهای بین اسلام و کفر درست نخواهد بود.

 

روایت رئیس شورای شهر یزد، از پشت پرده تذکر امام جمعه چیست؟

 

اما امروز "غلامعلی سفید" رئیس شورای شهر یزد در واکنش به انتقادات دوباره و کددار امام جمعه یکی از مناطق یزد به اعضای شورای شهر در صفحه شخصی خود در مطلبی با عنوان" اسلام رحمانی، جاذبه حداکثری" پشت پرده این ماجرا را روایت کرده است.

سفید در این مطلب نوشته است صبح پنجشنبه گذشته از ساعت ۸ تا ۱۰ کارگروه نامگذاری شورای اسلامی شهر یزد در این جلسه میدانی به نام ایت الله اعرافی ( ره) خیابانی به نام امام محمد باقر(ع) بوستان وآب انبار به نام شهید فرهاد خادم و کوچه ای به نام شهید محمد على زارع تصویب شد. در انتهای جلسه در رابطه با جاده دوچرخه سواری سلامت یزد به تفت مجددا بحث شد.

رئیس شورای شهر یزد در رابطه با مسئله جاده سلامت استان نوشت: یک بار دیگر این موضوع بحث وتصویب شده بود و از طرف یکی از دوستان مطرح شد که یکی از رای دهندگان صاحب رای نبوده اند لذا مجددا مطرح شد.

استاندار اسبق یزد همچنین تصریح کرد: نام پیشنهادی مکتوب ۸ نفر از اعضای شورای اسلامی یزد جاده سلامت مهیار بود. مهیار نام جوان زرتشتی دعوت شده برای تیم ملی دو چرخه سواری بود که در همین مسیر و در حین تمرین بر اثر تصادف فوت نموده و اعضای بدن وی به بیماران اهدا گردید.

سفید اما در ادامه از اعتراض ابوترابی عضو اصولگرای شورا و این کارگروه نوشت و عنوان کرد: وی به علت اینکه این مسیر در کنار بلوار شهیدان مقدم بوده و این نامگذاری ممکن است نام شهدا را تحت الشعاع قرا دهد و هم چنین تروریج زرتشتیگری است، مخالفت نمودند ولی پس از بحث واظهار نظر کلیه اعضاء رای گیری بعمل آمد و با رای از عضو حاضر تصویب گردید.

وی تصریح کرد: البته این نامگذاری باید در کمیسیون فرهنگی و شورای شهر مطرح و تصویب یا رد شود. بعد از بیرون آمدن ازصحن، عضو مخالف شروع به سرزنش بنده نمود که چرا چنین کردی و من در قیامت شاکی تو میشوم و کاری خلاف شرع کرده‌ای.

رئیس شورای شهر یزد بیان کرد: بنده عرض کردم پس به قیامت حواله کردی، صبر کن. من کار خود را براساس شناخت خودم از دین که البته از طرف خیلی از بزرگان تایید میشود خلاف شرع نمیدانم.

ابوترابی گفت تو پیری و پایت لب گور است

سفید افزود: ایشان بتدریج صدا را بالا برده و گفتند تو پیری وپایت لب گور است.  چرا علیه اسلام تبلیغ میکنی و تبلیغ زرتشتیگری میکنی و با صدای بلند تر خطاب به بنده بی دین، زرتشتی، بی حیا و... تف تو صورتت وکم کم کلماتی مشابه این به شورا و بنده حواله دادند تا اینکه به جلسه داخل اتاق شهردار رفتم، اما او رها نمیکرد و می گفت رهایت نمیکنم دست از سرت بر نمیدارم.

رئیس شورای شهر با اشاره به ادامه توهین و فحاشی عضو جریان اقلیت شورای شهر، گفت: بنده داخل اتاق شهردار شدم. اعضای جلسه گفتند چه خبر است عرض کردم مسئله ای نیست. آقای شهردار بیرون رفتند و پس از چند لحظه ای اوضاع آرام وآقای شهردار به اتاق برگشتند پس از این ایشان به اتاق خود می میروند وشروع به تلفن به این و آن و به بد گویی افراد کارگروه نامگذاری به ویژه اینجانب میپردازند.

وی با اشاره به ادامه تحرکات این عضو علیه شورای شهر تصریح کرد: افراد کارگروه را  خائن، منافق، بی دین، فتنه گر وغرب زده معرفی میکنند. تلفن آقای صادقیان، معاون محترم عمرانی در رابطه با عدم طرح نام مسیر در زمان افتتاح ( که گفته شد هنوز باید در کمیسیون فرهنگی وسپس شورا مطرح و تصویب یا رد گردد) ونصایح امام جمعه محترم محمد آباد در نماز جمعه فردای موضوع، شاید از نتایج این اطلاع رسانی به طور مستقیم یا غیر مستقیم باشد.

 

گفتنی‌ست در این دوره شورای شهر، میان اکثریت منتسب به اصلاح‌طلبان و اقلیت اصولگرای شورای شهر بارها درگیری و تنش ایجاد شده است و حواشی حضور و توجه به اقلیت دینی زرتشتی‌ها در شورای شهر از دوره پیشین و با حضور "سپنتا نیکنام"عضو منتخب شورای شهر بارها خبرساز بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز