قرارگیری آذربایجان‌غربی در جایگاه برتر تحلیل تصادفات جاده‌ای در کشور

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۷:۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۰۷۲۳۵۳
قرارگیری آذربایجان‌غربی در جایگاه برتر تحلیل تصادفات جاده‌ای در کشور
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در ششمین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان گفت: آذربایجان غربی در جایگاه برتر تحلیل تصادفات جاده ای در کشور قرار گرفته است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، ششمین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان آذربایجان غربی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی و دبیری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی و شرکت اعضا در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در این جلسه ضمن ارائه گزارش مختصری از اقدامات انجام گرفته طی شش ماه سال جاری در زمینه ارتقاء سطح ایمنی تردد حمل و نقل،مهار و کاهش تصادفات جاده‌ای در استان بیان کرد: اجرای ۲۳۷ کیلومتر عملیات روکش آسفالت، بیش از ۴۸ هزار متر مربع چاله پرکنی محورهای اصلی و فرعی استان، آشکارسازی نقاط مستعد تصادفات در سطح استان در بیست نقطه و ۱۴۳ کیلومتر شانه سازی در محور‌های ارتباطی استان طی شش ماه نخست سال جاری اقدام شده و این اقدامات استمرار خواهند داشت .

ارسلان شکری ادامه داد: تهیه و نصب۵۰۰۰ عدد تابلو و علائم هشدار دهنده و مسیرنما، دو کیلومتر گاردیل در نقاط پرتگاهی و پر تصادف در کلیه محورهای ارتباطی استان از دیگر اقدامات انجام گرفته این اداره کل طی ۶ ماهه گذشته از سال جاری به شمار میرود.

دبیر کمیسیون ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در بخش ایمنی و در راستای اجرای پروتکل های پیشگیری از شیوع بیماری ویروس کرونا نیز اقدامات قابل توجهی انجام یافته که می توان به اجرای برنامه به صورت فردی و با رعایت پروتکل های بهداشتی در آموزش تردد ادوات کشاورزی در راه ها به همراه توزیع اقلام و آشکارسازی در سطح استان به تعداد ۲۱۷ نفر شرکت کننده، آموزش و ایمن‌سازی راکبین موتورسیکلت و وانت بارها با توزیع  کلاه و اقلام ایمنی به تعداد ۱۳۲ نفر شرکت کننده و نظارت بر ناوگان عمومی و کنترل دروازه ای آن به تعداد ۳۴۸ مورد اشاره نمود.

در ادامه جلسه معاون عمرانی استاندار و رئیس کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی نیز با تاکید بر اینکه لزوم ارایه اقدامات تمامی دستگاه‌های عضو کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای گفت: براین اساس میتوان از حیث اثرگذاری اقدامات و ماهیت دستگاهها  رصد تا نسبت به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدام شود.

آیدین رحمانی در ادامه جلسه یادآور شد: در جلسات بعدی از ظرفیت شهرداران جهت ارایه عملکرد در استان برای کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای استفاده شود.

وی در ادامه به بهره مندی از ظرفیت صدا و سیمای استان تاکید کرد و بیان داشت: دستگاههای مرتبط از ظرفیت صدا و سیمای استان استفاده نموده و با تهیه فیلم های آموزشی در راستای کاهش تلفات و تصادفات جاده استان استفاده بهینه نمایند.

گفتنی است در پایان جلسه از مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در راستای اجرای برنامه های ایمنی در جهت کاهش تلفات جاده ای  تقدیر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز