استاندار اردبیل مطرح کرد:

محدودیت های کرونایی تشدید می شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۲:۰۵:۰۸
کد خبر: ۱۰۸۱۱۹۰
استاندار اردبیل با اشاره به افزایش شمار بستری و فوتی های ناشی از کرونا، از اعمال محدودیت ها در این خصوص خبر داد.

به گزارش برنا،اکبر بهنام جو در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: موج سوم کرونا در استان شروع شده و از همه مردم تقاضا داریم، نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی بیان کرد: با افرادی که به رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توجهی نمی کنند ،برخوردهای لازم انجام می شود.

استاندار اردبیل با اشاره به بستری بودن بیش از ۳۷۷ نفر در بیمارستان های استان، وقوع روزانه پنج الی هفت نفر فوتی را از عواقب این بی توجهی ها به نکات بهداشتی عنوان کرد.

بهنام جو گفت: ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری نشست ها و دورهمی ها از جمله الزامات ساده ای است که تا حد زیادی  ازشیوع کرونا جلوگیری می کند.

وی گفت: از روز چهارشنبه به مدت دو هفته برگزاری مراسم در تالارها تعطیل  شده و در صورتی که تعداد بستری ها کاهش یابد و به زیر ۲۰۰ نفر برسد، بازگشایی سالن ها انجام می شود.

وی گفت: در تالارها نیز  البته به غیر از مدت اعلام شده برای تعطیلی، برای برگزاری مراسم عروسی می بایست با ۳۰ درصد ظرفیت نفرات پذیرش شده و در غیر اینصورت برخوردهای لازم انجام می شود.

استاندار اردبیل با تاکید بر پرهیز از برگزاری همنشینی های خانوادگی و برگزاری مراسم در منازل ،خواستار حذف این نشست ها و مجالس شد.

بهنام جو همچنین پرهیز از مسافرت در تعطیلی ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: با اینکه  ورود مسافر و گردشگر به استان وجود ندارد، ولی فرزندان استان، که در سایر استان ها ساکن هستند به استان مسافرت می کنند که لازم است با توجه به اینکه استان ظرفیت پذیرش مسافر را ندارد، از ورود به استان خودداری کنند.

 وی توجه به رعایت نکات بهداشتی در بانک ها ، مطب ها، ادارات را ضروری دانست و گفت :با اینکه تعطیلی در ادارات نداریم، ولی خدمات  باید با رعایت فاصله گذاری و پذیرش نوبتی در فواصل ارائه شود.

بهنام جو بیان کرد: مدارس استان نیز به غیر از موارد کم برای رفع اشکال تعطیل می باشد .

استاندار اردبیل از تعطیل شدن  قهوه خانه ها و  مقابله با ارایه قلیان در این مراکز خبر داد و خواستار توجه جدی مردم به این موضوع شد.

وی بیان کرد: تذکر مردم به همدیگر و اطلاع رسانی از شبکه های مجازی ضروری بوده و همه باید در این خصوص حساس شوند.

وی مراقبت از گروههای پرخطر دارای فشار خون، سرطان، دیابت را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: افراد سالمند تا حد امکان از منزل خارج نشوند ودر صورت اضطرار با رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک انجام شود.

وی گفت: افرادی که حالشان وخیم است ، دارای بیماری های  زمینه ای هستند که در مراسم و دید و بازدید ها مبتلا شده اند.

وی اظهار کرد: در راستای جلوگیری از شیوع کرونا در استان ،تمام غذاخوری ها باید بیرون بر شده و در داخل غذاخوری غذا  سرو نشود.

استاندار اردبیل ادامه داد: همچنین در مجالس ختم  بیش از ۵۰ نفر حضور نداشته و تعداد محدود شرکت کنندگان نیز با ماسک و رعایت فاصله حاضر شوند.

استاندار اردبیل از انجام بازرسی ها و گشت های بهداشتی در کلیه مراکز خدماتی ، صنفی و رستوران ها خبر داد و افزود: در صورت بی توجهی به نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی این اماکن پلمپ می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز