بیش از ۹۳ درصد مدارس کردستان به شبکه اینترنت متصل هستند

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۲:۳۴:۰۷
کد خبر: ۱۰۸۵۰۰۱
بیش از ۹۳ درصد مدارس کردستان به شبکه اینترنت متصل هستند
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت:هم اکنون بیش از ۹۳ درصد مدارس استان کردستان به اینترنت دسترسی دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تشریح نحوه آموزش دانش آموزان در شبکه شاد گفت: با شیوع ویروس کرونا، برنامه ریزی‌های خوبی برای تدوام فعالیت‌های آموزشی دانش آموزان انجام شده است.

او با بیان اینکه اولویت آموزش و پرورش برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری بود،افزود: متاسفانه با گسترش این ویروس، آموزش مدارس شهری و مناطق پرجمعیت روستایی به صورت غیر حضوری برگزارمی شود.

قربانی بیان کرد:از روز‌های گذشته براساس تصمیم ستاد کرونا، مقرر شد در مناطق روستایی فرمانداران و روسای آموزش و پروش در خصوص نحوه استمرار فعالیت آموزشی تصمیم گیری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه متاسفانه در ابتدای شیوع ویروس کرونا، درصد قابل توجهی از مدارس روستایی سطح استان به اینترنت متصل نبود؛ گفت: با همراهی و همکاری اداره کل فناوری اطلاعات استان و پیگیری شرکت مخابرات و مسئولین آموزش و پرورش هم اکنون بیش از ۹۳ درصد مدارس استان به اینترنت دسترسی دارند.

او با اشاره به اینکه در برخی از مناطق روستایی هنوز هم امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد؛ گفت: در این مدارس علاوه بر آموزش حضوری و آموزش‌های تلویزیونی، درسنامه و محتوای آموزشی به صورت سی دی تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

قربانی با بیان این مطلب که سیاست کلان آموزش و پرورش برگزاری کلاس‌های حضوری است؛ افزود: سلامت دانش آموزان و معلمان از اهمیت بالایی برخوردار است و تازمانی که سلامتی آنان در معرض خطر و تهدید باشد آموزش به صورت غیرحضوری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: براساس آمار باتوجه به اینکه حدود ۹۴ درصد مناطق شهری و ۶ درصد روستا‌ها درگیر بیماری کرونا هستند، ستاد کرونای استان تصمیم گرفت در مناطق روستایی کم جمعیت آموزش به صورت حضوری باشد.

او با تاکید براینکه سلامت فرهنگیان و دانش آموزان از هر چیزی مهمتر است؛ ادامه داد: در شهرستان‌ها و مناطق فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش می‌توانند درخصوص فعالیت‌های آموزشی مدارس روستایی تحت تصدی تصمیم گیری کنند.

قربانی تاکید کرد: اگر در کلاسی یک نفر مبتلا به کرونا مشاهده شود کلاس به مدت دو هفته تعطیل و اگر چند نفر در مدرسه‌ای مبتلا شوند، فعالیت آن مدرسه به مدت دو هفته تعطیل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اهمیت آموزش حضوری برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی، گفت: در ستاد استانی کرونا این موضوع مطرح و قرار شد آموزش‌های حضوری با شرکت تعداد محدودی از دانش آموزان پایه اول برگزار شود، اما با شدت گرفتن این ویروس فعلا آموزش حضوری امکان پذیر نبوده و ان شاالله با مساعد شدن اوضاع، کلاس حضوری دانش آموزان پایه اول در اولویت خواهد بود.

قربانی با تاکید براینکه هیچ دانش آموزی به خاطر نداشتن تبلت یا گوشی از آموزش محروم نخواهد شد؛ گفت: پوشش حداکثری دانش آموزان حتی در دوردست‌ترین مناطق روستای در اولویت قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز