استاندار کردستان:

ساماندهی پسماند و تالاب زریبار دو اولویت مهم شهر مریوان است

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۱:۰۳:۰۴
کد خبر: ۱۰۸۹۷۱۴
ساماندهی پسماند و تالاب زریبار دو اولویت مهم شهر مریوان است
استاندار کردستان بر لزوم ساماندهی وضعیت پسماند و تالاب زریبار مریوان در کمترین زمان ممکن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، بهمن مرادنیا در جلسه بررسی مسائل عمرانی شهری مریوان که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر مریوان برگزار شد با بیان اینکه موضوع زباله مریوان از سال ۹۶ مطرح و معاون عمرانی چندین بازدید و جلسه در این رابطه انجام داد، افزود: به جهت اهمیت مسئله در همان سال اعتباری از تهران جذب و از استان نیز برای آن اعتباری در نظر گرفته شد اما بعد از گذشت دو سال این اعتبار جذب نشده که این امر پذیرفتنی و قابل قبول نیست.
وی ادامه داد: در آن زمان شش میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی وضعیت زباله شهر مریوان تعریف شد که این رقم با توجه به وضعیت تورمی موجود افزایش پیدا کرده و با این تفاسیر شهرداری و شورای این شهر باید پاسخگو باشند.
مرادنیا ادامه داد: مریوان از شهرهای مهم و گردشگر پذیر استان است که باید هرچه زودتر نسبت به ساماندهی وضعیت پسماند آن اقدام شود.
استاندار کردستان همچنین به اختلاف نظر شهرداری و سازمان محیط زیست در نحو اداره تالاب زریبار نیز اشاره کرد و گفت: زریبار ملک شخصی هیچ کسی نیست، لذا اختلاف میان دو دستگاه بر سر این موضوع پذیرفتنی نیست و باید اختلاف ها کنار گذاشته شود.
وی اظهار کرد: قوانین مربوط‌به زریبار مربوط به سازمان محیط‌زیست کشور است و اگر شهرداری مایل به بهره برداری از زریبار است باید قوانین ابلاغی تالاب ها را پذیرفته و آن را اجرا کند.
مرادنیا اضافه کرد: از کارهای انجام شده در تالاب زریبار طی چند سال گذشته رضایت ندارم ، اما همه باید متوجه باشند که رونق زریبار منجر به جذب گردشگر بیشتر و افزایش درآمد عمومی مردم خواهد شد.
استاندار کردستان افزود: زریبار منبع درآمد برای هیچ دستگاه و ارگانی نیست، مبادا به خاطر تصمیمات نادرست و اختلاف نظرها این گنجینه طبیعی قربانی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز