امروز رخ داد؛

کاهش تصادفات در استان در گرو فرهنگ‌سازی است

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۲:۲۵:۱۵
کد خبر: ۱۰۸۹۷۹۷
کاهش تصادفات در استان در گرو فرهنگ‌سازی است
نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: برای کاهش میزان تصادفات در این استان نیازمند توسعه جاده‌ها همزمان با فرهنگ سازی در جامعه هستیم.

به گزارش برنا از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در دیدار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه برخی آمارها از میزان تصادفات و تلفات در جاده‌های منطقه تکان‌دهنده است و افزود: بیان این آمارها برای مردم از طریق صداوسیما و ساخت کلیپ‌های مناسب و انتشار در بستر فضای مجازی می‌تواند تا حدودی اثرگذار باشد.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی محدود به هفته ایمنی حمل و نقل نباشد، اظهارداشت: فرهنگ‌سازی ابعاد مختلفی دارد که بخشی از آن می‌تواند توسط ائمه جمعه، علما و روحانیون انجام شود و بخش دیگر آن ورود پلیس و جریمه‌های راهنمایی و رانندگی است. 

حجت الاسلام و المسلمین محامی خاطرنشان کرد: طبق گزارشات ارائه شده از سوی دستگاه‌های متولی، علت اصلی تصادفات تخلف رانندگان است اما اگر جاده‌های سیستان‌وبلوچستان توسعه یابد و بزرگراه‌های بیشتری در سطح استان ساخته شود با وجود همین تخلفات باز هم از میزان تلفات کم خواهد شد.

وی توسعه جاده‌های سیستان‌وبلوچستان در مسیر ترانزیت را نیز مهم و اثرگذار عنوان کرد و گفت: جاده‌های ما تناسب و گنجایش زیادی برای‌ حمل و نقل و ترانزیت ندارد که باید با سرمایه‌گذاری در این بخش به دنبال افزایش بزرگراه‌ها در سطح استان باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان‌وبلوچستان با اشاره به سرقت‌های اتفاق افتاده در خصوص تجهیزات و علائم راهنمایی و رانندگی در جاده‌های استان عنوان کرد: نیاز است تا خطر این‌ اتفاقات برای مردم در مناطقی که این‌گونه سرقت‌ها اتفاق می‌افتد تبیین شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان گزارش از آخرین وضعیت جاده‌های استان بویژه معضلات این حوزه پرداخت و گفت: دو عامل اصلی تصادفات در این استان سرعت و سبقت غیرمجاز است و طبق آمارها ۳۰ درصد ترددها با سرعت غیرمجاز انجام می‌شود.

ایوب کرد افزود: سرقت علائم راهنمایی و رانندگی از دیگر معضلات پیش رو است و طبق برآوردها بیش‌از ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در سالجاری در این بخش سرقت رخ داده است.

وی ادامه داد: از کل ۲۲۱ هزار کیلومتر راه‌های کشور تنها ۱۸ درصد بزرگراه بوده و سهم ما در سیستان‌وبلوچستان از این میزان بسیار ناچیز است اما این به معنای غیر استاندارد بودن جاده‌های اصلی استان نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز