روزانه از ۱۰۰ نفر مشکوک به کرونا در مهریز نمونه گیری می‌شود

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۸:۵۳:۲۸
کد خبر: ۱۰۹۱۳۰۵
روزانه از ۱۰۰ نفر مشکوک به کرونا در مهریز نمونه گیری می‌شود
سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز با بیان این که افراد دارای علائم خفیف و متوسط کرونا قبل از رفتن به بیمارستان‌ها باید به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند، گفت: این مرکز در مهریز روزانه از حدود ۱۰۰ نفر نمونه‌گیری و تست کرونا انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر "علیرضا پورمازار" سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز با بیان اینکه روزانه از حدود ۱۰۰ نفر نمونه‌گیری و تست کرونا انجام می‌گیرد، گفت: هدف اصلی راه‌اندازی مراکز منتخب سرپایی ارائه خدمات تشخیصی و درمانی اولیه برای افراد علامت‌دار و مشکوک به کرونا و کاهش بار مراجعات بیمارستان‌ها بوده است تا افراد دارای علائم خفیف و متوسط با مراجعه به این مراکز، خدمات اولیه را بدون نیاز مراجعه به بیمارستان‌ها دریافت کنند.

وی افزود: در شهرستان مهریز تنها مرکز ۱۶ ساعته فعال، مرکز جامع سلامت شهید بهشتی است که روزانه از حدود ۱۰۰ نفر مشکوک به کرونا در این مرکز نمونه‌گیری انجام می‌شود.

پورمازار خاطرنشان کرد: انجام اقدامات تشخیص و درمان و در صورت لزوم انجام تست کرونا و ارجاع برای بستری بیمار در بیمارستان از دیگر خدمات این مراکز است.

وی همچنین از انجام رایگان نمونه‌گیری برای افراد در این مرکز اشاره و بیان کرد: خدمات در این مرکز از ساعت ۷ تا ۲۲ و در دو شیف کاری به مردم ارائه می‌شود.

پورمازار در پایان نیز بیان کرد: در این مرکز سطح اکسیژن خون بیمار و تب سنجی نیز انجام و در صورت نیاز نمونه‌گیری و در نهایت توسط مراقب سلامت در سامانه سیب ثبت‌نام و روزانه پیگیری و مراقبت برای آن‌ها صورت می‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز