دستگیری شکارچی قوچ وحشی در ازنا

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۴:۵۲:۱۵
کد خبر: ۱۰۹۵۶۲۱
مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان از دستگیری یک متخلف زیست محیطی که اقدام به شکار یک راس قوچ وحشی در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛مهرداد فتحی بیرانوند گفت: یگان حفاظت پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا در یک اقدام ضربتی و حساب شده، یک  نفر شکارچی را که اقدام به شکار یک راس قوچ وحشی نموده بود، دستگیر کردند.

اوافزود: از این متخلف علاوه بر لاشه یک راس قوچ وحشی، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی پنج تیر، یک قبضه اسلحه گلوله زنی برنو و چند عدد فشنگ کشف و ضبط شد.

فتحی بیرانوند تصریح کرد: پرونده این شکارچی متخلف پس از تنظیم صورتجلسه اولیه جهت سیر مراحل قضایی به دادگستری ارجاع و ادوات کشف شده از آنها طبق ماده 14 قانون شکار وصید تا خاتمه رسیدگی و صدور حکم قطعی زیر نظر سازمان نگهداری خواهد شد.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست  لرستان ضمن هشدار به متخلفین زیست محیطی در خصوص عواقب هرگونه شکار و صید غیر مجاز و برخورد قاطعانه و بدون اغماض سازمان حفاظت محیط زیست و دستگاه قضا با این افراد، از همه دوستداران محیط زیست درخواست کرد هرگونه تخلف زیست محیطی را به سامانه 1540 اطلاع رسانی نمایند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود. 

پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا با وسعتی حدود 24444 هکتار، منطقه ای زیبا با آب و هوای دلپذیر، دارای کوه های نسبتاً مرتفع و دره های عمیق، در شمال منطقه حفاظت شده اشترانکوه قرار گرفته که به دلیل همین ویژگی، دارای اقلیم متنوع شامل سرد کوهستانی در سفیدکوه کوچک و معتدل در سفیدکوه بزرگ می باشد. قوچ و میش وحشی از اصلی ترین پستانداران این منطقه به شمار می رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز